Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرندپری اتریش را از زاویه‌ای دیگر مورد بررسی قرار داده‌ایم و حقایق و رکوردهای جالب آن را بررسی کرده‌ایم.

طرفداری - در گرندپری زیبای اتریش مکس ورشتپن به مقام اول دست یافت و چارلز لکلرک دوم شد. والتری بوتاس نیز به سکوی سوم دست پیدا کرد. اکنون نگاهی انداخته‌ایم به آمار و ارقام این گرندپری.

پس از آنکه مکس ورشتپن با یک کامبک دیوانه‌وار در گرندپری جذاب اتریش مانع از کسب اولین پیروزی چارلز لکلرک شد، طرفداران ورزش فرمول یک شاهد جوانترین ترکیب رانندگان در رتبه اول و دوم یک مسابقه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مسابقه اتریش نخستین مقام اول هوندا پس از پیروزی جنسن باتن در گرندپری سال 2006 مجارستان و دومین پیروزی در 27 سال اخیر محسوب می‌شود. در ادامه توجهتان را به چند آمار و ارقام جالب دیگر از گرندپری اتریش جلب می‌کنیم:

1- ششمین پیروزی مکس ورشتپن در فرمول یک، با عبور وی از خط پایان پیست ردبول رینگ به عنوان نفر اول گرندپری اتریش برای دومین سال پیاپی رخ داد. او در سال گذشته مسابقه را از خط چهارم آغاز کرده بود و در نهایت پیروز رقابت شد. جوان هلندی همچنین آخرین راننده‌ای محسوب می‌شود که موفق شده یکی از رانندگان تیم مرسدس بنز را در رسیدن به مقام اول یک مسابقه (گرندپری مکزیک فصل قبل) شکست دهد.

2- برای دومین بار در فصل جاری، چارلز لکلرک در حالی که در اکثر زمان مسابقه پیشتاز رقابت بود پیروزی را از دست داد. این اتفاق اولین بار در ابتدای فصل و در گرندپری بحرین به علت بروز مشکل فنی برای راننده جوان فراری رخ داد. پیروزی در اتریش می‌توانست رکوردی خاص برای لکلرک ثبت کند: کسب پیروزی از نوع Lights to Flag در هر سه رقابت FIA در پیست شهر اشپیلبرگ. پیروزی Lights to Flag یعنی یک راننده از زمان استارت مسابقه تا عبور از خط پایان پیشتازی را در اختیار داشته باشد. لکلرک قبلا در رقابت‌های GP3 و F2 به این مهم دست یافته بود. همچنین، این سکوی دومی، بالاترین رده راننده اهل موناکو در فرمول یک محسوب می‌شود و دومین مسابقه‌ی پیاپی بود که رتبه‌ای بهتر از هم‌تیمی آلمانی خود کسب می‌کند.

3- سباستین فتل با بدشانسی مسابقه را از خط نهم آغاز می‌کرد اما موفق شد در دورهای انتهایی مسابقه رده چهارم را از چنگ لوییس همیلتون خارج کند. اما در واقع، فتل همیشه در اشپیلبرگ با مشکل مواجه بوده است، او هرگز اینجا برنده نشده و به طور کلی از تمام مسابقاتی که در اتریش استارت زده، تنها پنج دور در ردبول رینگ پیشتاز بوده است!

4- با قرار گرفتن بوتاس در رده سوم، مرسدس بنز از رسیدن به سرعت مسابقه‌ای ماشین‌های ردبول و فراری عاجز بود. مسابقه اتریش اولین رویداد فصل 2019 بود که تیم آلمانی موفق به کسب رده‌ی برتر پودیوم نشده است. تا پیش از مسابقه روز یکشنبه مرسدس بنز 10 پیروزی پیاپی کسب کرده بود و تنها یک پیروزی با رکورد مک‌لارن در سال 1988 فاصله داشت.

5- پس از آنکه لوییس همیلتون به علت مشکل باله جلو، در نهایت تا رده پنجم سقوط کرد، نوار 10 پودیوم پشت سر هم راننده بریتانیایی نیز قطع شد. از زمان برگزاری گرندپری کانادا در فصل 2018، این اولین بار بود که والتری بوتاس بدون حضور همیلتون در پودیوم روی سکو می‌رود.

6- با قرار گرفتن لندو نوریس در رده ششم، مک‌لارن برای سومین بار در چهار مسابقه اخیر پیشتاز جدول تیم‌های میانی لقب گرفت. این تیم در تمام آخر هفته از سرعت بالایی برخوردار بود. علاوه بر نوریس، کارلوس ساینز نیز عملکرد خوبی داشت و موفق شد از انتهای خط شروع/پایان تا رده هشتم صعود کند. تیم بریتانیایی اکنون 52 امتیاز در فصل جاری به دست آورده است، بیشتر از تمام امتیازات خود در فصل 2017 و 10 امتیاز کمتر از فصل قبل.

7- آلفا رومئو نیز آخر هفته پیروزمندانه‌ای را پشت سر گذاشت. پس از  دستاورد مهمِ راهیابی هر دو راننده این تیم به Q3، خودروساز ایتالیایی موفق شد برای اولین بار، در یک مسابقه فصل توسط هر دو راننده خود امتیاز کسب کند. آنتونیو جووناتزی با کسب P10 در این مسابقه به روند پیشرفت خود ادامه داد.

8- علیرغم رخ دادن مجموعه‌ای از تصادف‌ها در تمرینات روز جمعه، در مسابقه اصلی هیچکس دچار حادثه جدی نشد. گرندپری اتریش نهمین مسابقه تاریخ فرمول یک و پنجمین مسابقه در دوران هیبرید محسوب می‌شود که هیچ راننده‌ای در آن از دور مسابقه کنار نرفته است.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی النصر در بازی خارج از خانه

تیم فوتبال النصر بازی خارج از خانه در لیگ حرفه‌ای عربستان را با پیروزی به پایان رساند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در هفته بیست‌ونهم لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان شنبه شب تیم النصر ریاض با حضور کریستیانو رونالدو در خانه الخلیج به میدان رفت و در پایان با گل دقیقه 68 آیمریک لاپورت یک بر صفر به پیروزی رسید.

تیم فوتبال النصر ریاض با کسب این پیروزی خارج از خانه 71 امتیازی شد و رتبه دوم جدول 18 تیمی لیگ حرفه‌ای عربستان را حفظ کرد. الهلال با 80 امتیاز و یک بازی کمتر صدرنشین مسابقات است.

شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت‌های متوالی بنزما

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • دیویدسون: بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • مورایس و تارتار رخ در رخ در نبرد نهایی!
  • تاریخ‌سازی جنگجوی شکست‌ناپذیر؛ 448 روز از آخرین شکست رودری با منچسترسیتی گذشت!
  • پیروزی النصر در بازی خارج از خانه
  • ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود