Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز پنجشنبه در مراسم استقبال از کاروان خادمان حامل پرچم مقدس علی بن موسی‌الرضا (ع)، تحت عنوان «زیر سایه خورشید»، با حضور خادمان حرم رضوی، اعضای ستاد و خادم یاران آستان مقدس رضوی در استان البرز، در محل دفتر امام‌جمعه کرج افزود: «خدمت‌رسانی کریمانه» نام‌گذاری زیبایی بود که مناسب است در این دوره، توجه کاروان «زیر سایه خورشید» نسبت به سیل زدگان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن خیرمقدم به خادمان حریم رضوی، بیان داشت: ابراز محبت و توجه به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت شرافت می‌آورد و ما امروز به‌واسطه حضور شما خادمان حضرت رضا (ع) که حامل پرچم متبرک آستان قدس رضوی هستید، مشرف شدیم و شرافت پیدا کردیم.

امام جمعه کرج افزود: خدا را شاکریم که توفیق داد تا رایحه خوش امام معصوم (ع) در این خطه شهیدپرور، که انس به ائمه معصومین به‌خصوص حضرت رضا (ع) دارند منتشر شود.

آیت الله حسینی همدانی ضمن تبریک میلاد پر خیر کریمه اهل‌بیت، حضرت معصومه (س)، در خصوص معنای لفظ «کریم»، اظهار داشت: کرامت، صفت خدا، صفت ملائکه و خصلت انسان‌های صالح است و کلام بلندی است که برای آن معادل فارسی نیست و باید مجموعه‌ای از صفات، من‌جمله غیور، عزتمند، بخشنده، جوانمرد و دیگر فضائل و مناقب را برشماریم تا آن را معنا کنیم.

امام جمعه کرج، ویژگی‌های منحصربه‌فرد حضرت فاطمه معصومه (س) را مورد توجه قرارداد و گفت: ایشان غیر از حضرت عباس (ع) تنها امام‌زاده‌ای است که از طرف امام معصوم، زیارت‌نامه دارد و همچنین مفتخر به تفدیه امام معصوم است.

وی در خصوص آغاز ماه ذی‌القعده خاطرنشان کرد: ذی‌القعده ماهی است پرفضیلت و برای صاحبان مراقبه، محل توجه است تا از چله موسوی (کلیمی) که از روز اول این ماه آغاز می‌شود و تا دهم ذی‌الحجه ادامه دارد، بهره لازم را ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن تأکید بر تداوم جریان حضور کاروان زیر سایه خورشید در سراسر کشور، یادآور شد: هر امری که زیاد شود عادی می‌شود و ثمرات خود را از دست می‌دهد. بنابراین لازم است ضمن آسیب‌شناسی، در کمیت و کیفیت این برنامه توجهات لازم صورت گیرد.

در ابتدای این دیدار، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس استان البرز، عباس قاضی خانی، به اعلام برنامه‌های کاروان «زیر سایه خورشید» در مدت حضور این کاروان در استان البرز پرداخت.

جشنواره «زیر سایه خورشید» یک حرکت خودجوش مردمی است که با همکاری شبکه جوانان رضوی، از انوار معجزه ساز آفتاب هشتم برکت می‌گیرد و امسال دوازدهمین سال برگزاری خود را سپری کرده و به‌صورت بین‌المللی در ۸ کشور برگزار می‌شود.

۸۰۲۹/‏۶۹۹۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت

با همکاری معاونت رفاه زائرین حرم مطهر، اداره روشنایی و مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در آستانه ایام دهه کرامت، کتیبه‌های دست نویس اجرا و آماده نصب در سر در ایوان های صحن انقلاب و آزادی حرم مطهر است.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز به جزئیات تهیه و نصب این کتیبه‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت رفاه زائرین حرم مطهر رضوی در تمام مناسبت های مذهبی اعم از میلاد و شهادت های ائمه اطهار(ع)، کتیبه‌های متنوعی را تهیه و در ایوان‌های بارگاه منور رضوی نصب می‌کند.

امیر خالقی، تصریح کرد: امسال نیز همزمان با فرا رسیدن ایام میلاد با برکت ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) و دهه کرامت، از یک هنرمند حرفه ای دعوت کردیم تا کتیبه هایی را در ابعاد ۱۶ در ۸ به صورت دست نویس آماده کند.

وی خاطر نشان کرد: این کتیبه‌های دست نویس، مزین به اشعار مرتبط و متن سلام به حضرت رضا(ع) است که امروز ۱۰ اردیبشهت ماه کار آماده سازی آن به اتمام رسیده است و در ایام دهه کرامت در ایوان‌های یاد شده نصب و در معرض دید زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) قرار خواهد گرفت.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در مسیر استان سمنان
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود