Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@18:06:00 GMT

وزیر ارشاد: ایران قربانی مظلوم ترور است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۳۷۶۳

وزیر ارشاد: ایران قربانی مظلوم ترور است

سید عباس صالحی عصر پنجشنبه در مراسم در سی و هشتمین سالگرد شهادت تنها استاندار شهید کشور «شهید علی انصاری» و شهید «علیرضا نورانی» (معاون عمرانی استانداری گیلان) و گرامیداشت ٢٥٧ شهید کارمند گیلان که در گلزار شهدا رشت برگزار شد، اظهار کرد: امروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه و نخستین روز از دهه کرامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، افزود: استان گیلان بیش از هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم این انقلاب و نظام کرده است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه شهیدان انصاری و نورانی نماد کارگزاران و شهدای کارمند گیلان هستند که یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌داریم، گفت: انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران در طول ۴۰ سال گذشته موفق شد از گردنه‌های پر خطر عبور کند.

قربانیان ترور ایران پرچمدار و متخصصان نظام بودند

وی با اشاره به ترور‌های صورت گرفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت ۱۷ هزار نفر از هموطنان در این اقدامات تروریستی، بیان کرد: ایران قربانی مظلوم ترور است هیچ کشور و ملتی به اندازه ایران از این اقدامات تروریستی رنج نبرده که در آن عالی‌ترین مقامات نظام به شهادت رسیده باشد.

صالحی در ادامه با بیان اینکه هر کدام از مقامات و چهره‌های برجسته انقلاب و نظام که پرچم امام را به دست داشتند توسط منافقین در عملیات‌های تروریستی به شهادت رسیدند، تصریح کرد: تک تک قربانیان ترور پرچمدار و جز متخصصان نظام بودند که یکی از این چهره‌ها شهید انصاری است که بعد از چند دهه هنوز یاد و خاطره آن‌ها در میان مردم جاری و ساری است.

وی با اشاره به اینکه شهید انصاری با تعهد، تخصص و کارآمدی و اقدمات موثر خود توانست در میان مردم به جایگاهی والایی دست یابد، افزود: با وجود اینکه در خارج از کشور تحصیل می‌کرد به دلیل عشق به امام راحل و خدمت به انقلاب تحصیل را رها و به ایران بازگشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به رغم ترور چهره‌های برجسته، تأثیر گذار و متخصص، انقلاب به مسیر خود با قدرت بیشتری ادامه داد این در حالی است که اگر هر نظام دیگری بود بعد از ترور شخصیت‌های بزرگ خود به هم می‌ریخت و نابود می‌شد، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ترور از بین نرفت بلکه با خون زنده‌تر شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب به دنبال زمین گیر کردن نظام بودند و با این تصور جنگ رژیم بعث و صدام علیه ما را به راه انداختند، گفت: ایران در طول تاریخ هیچگاه متجاوز نبوده و طمعی برای گسترده کردن مرز‌های خود نداشته است.

خسارت ۳۰۸۸ میلیارد تومانی جنگ تحمیلی بر ایران

صالحی در ادامه به خسارت ٣ هزار و ۸۸ میلیارد تومانی معادل ۴۴۰ میلیارد دلاری که جنگ تحمیلی برای ایران به ارمغان آورد نیز اشاره و بیان کرد: در این میان بیش از ۲۰۰ هزار نفر از بهترین فرزندان این کشور برای دفاع از خاک ایران اسلامی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه فقط در جنگ تحمیلی ۱۶ هزار و ۱۵۴ نفر در بمباران شهر‌های ایران به شهادت رسیدند، ادامه داد: از این شهدا ۱۰ هزار نفر در بمباران‌های که از تسلیحات هسته‌ای استفاده شده بود به شهادت رسیدند که این آمار نشان دهنده سند مظلومیت ملت ایران است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ١٣٠ هزار جانباز شیمیایی که امروز برخی از آن‌ها یا به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند و یا زندگی همراه با درد و رنجی نیز اشاره و اظهار کرد: به رغم وجود همه مشکلات و توطئه ها، این انقلاب و نظام به پشتوانه خون شهدا، امام راحل، رهبری معظم و ملت در طول ۴۰ سال گذشته هیچگاه دچار تزلزل نشد که این عزت و اقتدار انقلاب و اسلامی ثمره همان هشت سال دفاع جانانه است.

ملت ایران هیچگاه در برابر هجوم، تهدید و زور سر تعظیم فرود نمی‌آورد

وی با اشاره به اینکه همه دنیا تلاش می‌کنند تا با استفاده از فشار و زور ایران را به زانو در آورند، تأکید کرد: همگان بدانند این ملت هیچگاه در برابر هجوم، تهدید و تحریم سر تعظیم فرود نمی‌آورد و این مقاومت بازدارنده سلاح پایدار ما در برابر دشمنان است.

صالحی همچنین با بیان اینکه مقوله جنگ اقتصادی، تحریم و فشار برای ملت ایران چیز تازه‌ای نیست، زیرا در طول ۴۰ سال گذشته نیز وجود داشته است، گفت: ایران اسلامی و انقلاب ۴۰ سال است که در برابر این تحریم‌ها خم به ابرو نیاورده است.

وی با تأکید بر اینکه ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر این تحریم‌ها مقاومت کرده و در مقابل با تعامل مدبرانه با جهان به مسیر ادامه می‌دهد، افزود: در برجام نیز با حمایت ارکان نظام مذاکرات شروع و ادامه یافت و به نتیجه رسید، اما این طرف مقابل بود که عهدشکنی کرده و در برابر این عهدشکنی نیز ما مصمم و پایدارتر خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه همانگونه که در برابر خسارت‌های ناشی از ترور و هشت سال جنگ تحمیلی ایستادگی کرده ایم در برابر این تحریم‌ها نیز مقاومت و ایستادگی می‌کنیم، گفت: امروز نیز همانند هشت سال دفاع مقدس در جنگ اقتصادی نیز سربلند خواهیم بود.

وی با اشاره به تلاش یک جریان جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این جریان رو به شکست است بی تردید ما دارای یک تفکر و اندیشه دینی هستیم که به این معتقد است که در دل سختی‌ها گشایش‌هایی وجود دارد.

صالحی با بیان اینکه امام راحل بر وحدت کلمه پافشاری داشتند و فرمودند: اگر این مردم با هم وحدت داشته باشند هیچکس نمی‌تواند به آن‌ها ضربه وارد کند، گفت: انسجام اجتماعی و همبستگی ملی بسیار ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا از این مرحله نیز با موفقیت عبور می‌کند، ادامه داد: باید با تلاش مضاعف در گام دوم انقلاب نیز همانند ۴۰ سال گذشته متقدرانه مسیر را طی کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر ارشاد سیدعباس صالحی تروریست ترور دفع مقدس قربانیان ترور ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر حسین سلامی روز چهارشنبه در همایش گرامی‌داشت مقام استاد و مربی که در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، گفت: وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود که اراده ملت ایران در اراده رهبر ملت ایران متجلی و متراکم است. رهبری تجلی گاه اراده خداوند و اراده مردم است که در طول اراده خدا است، قدر نظام ولایی دانستن همین است.

وی با بیان اینکه با عملیات وعده صادق همه یک شکوه و اقتدار جدید را تجربه کردند، افزود: رژیم صهیونیستی با طوفان الاقصی دچار شکست اطلاعاتی شده بود و با عملیات وعده صادق دچار شکست بازدارندگی شد.

فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: در ایامی به سر می‌بریم که خداوند به جبهه اسلام نصرت آشکار و فتح مبین خود را جاری کرد و خداوند به ما این ظرفیت و استعداد را بخشید که ظرف نزول نصرتهای الهی در این شرایط خطیر و حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی باشیم. 

سردار اسلامی افزود: همه می دانند که ما یک جهاد بلاوقفه و یک جنگ توقف ناپذیر و پیوسته ای را در طی دهه های اخیر با نظام استکباری و شرکای او در ائتلاف های متنوع داشته‌ایم. دشمن ما ذخایری از راهبردهای متنوعی را علیه ما در اختیار داشت و از این انبار استراتژی ها در اشکال مختلف در سالها و دهه های گذشته علیه انقلاب شکوهمند و نظام مقدس ما استفاده کرد. همه جهات نبرد را گشود و همه راه های غلبه بر نظام را آزمایش کرد تمام این نبردها مقیاس و وسعتی کامل در حداکثر اعمال ممکن قدرت بودند هیچ جا دشمن نه در افق زمان و نه در وسعت مکان و نه در شدت عمل از دشمنی کوتاهی نکرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: دشمن با همه ابزارها به میدان آمد، از جنگ خارجی تا پدیده تحریم سرسختانه و سهمگین اقتصادی تا ترور، نبردهای تکفیری ، جنگ های اطلاعاتی، فتنه های امنیتی ، تهاجمات فرهنگی، جنگ های رسانه ای همه راه ها را آزمود و انقلاب را در مقاطع مختلف با مخاطراتی جدی مواجه کرد. 

وی گفت: تاریخ هم سراغ ندارد که کشوری در چهارمین دهه در معرض جنگ های سنتی و مدرن با دشمنی به وسعت نیمی از قدرت اقتصادی، فرهنگی، نظامی و سیاسی جهان درگیر شده باشد و در بعد از این چهارمین دهه در مقتدرتین، مسلط ترین و قوی ترین حالت خود قرار داشته باشد و هیچ چیزی جز جاری شدن سنت های الهی نمی تواند توجیه گر این واقعیت شگفت انگیز باشد. 

سردار سلامی تاکید کرد: همه کشورهای دنیا با جنگ ضعیف می شوند اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ قوی تر شد. همه کشورهای دنیا با تحریم تخریب می شوند اما جمهوری اسلامی ایران با تحریم ساخته شد. همه کشورهای دنیا با فشار سیاسی منزوی می شوند جمهوری اسلامی ایران با فشار سیاسی میدان نفوذ پیدا کرد. همه کشورهای جهان با اغتشاشات داخلی از هم فرو می پاشند اما نظام ما با اغتشاشات ثبات داخلی خود را مستحکم تر کرد. هرچه که دشمن عمل کرد برخلاف آن اثبات شد.

فرمانده کل سپاه با بیان این که  ما و بخصوص سپاه در میدان جهاد رشد می‌کند گفت: مادامی که دشمن در لانه باشد و ما در خانه، نه او شکست می‌خورد و نه ما پیروز می‌شویم. تا وقتی که ما یکدیگر را ملاقات نکنیم نمی‌توانیم دشمن را فرسوده و خسته و افسرده و ناتوان کنیم. 

وی با تاکید بر این که ما در یک جنگ تمام عیار به سر می‌بریم افزود: عقربه‌های این جنگ مثل عقربه‌های ساعت در هر مقطع در یک مساله ما را با دشمن درگیر می‌کند. یکروز جنگ اقتصادی محور شرارت‌های دشمن می شود، یکروز نبردهای تکفیری اوج می‌گیرد، یک روز فتنه داخلی مشتعل می‌شود که همه اینها ظهور اجزا و ارکان متنوع انبان و ذخایر راهبردهایی است که دشمن اندوخته است و حسب تجربه و براساس قدرت و دانش، ما هم در مقابل چنین دشمنی با تجربه و با دانش و ابزار و تعریف روش‌ها در میدان حاضر باشیم.

سردار سلامی ادامه داد: راز موفقیت‌های سپاه در گسترش قدرت، در ابتکارات راهبردی در نوآوری‌ها و خلاقیت‌های میدانی همین است که در سه سطح جنگ، سپاه درگیر است. همه در سطح راهبرد، هم عملیات و هم تاکتیک. 

فرمانده کل سپاه گفت: ما محکوم به این هستیم که آگاهانه با بینش عمیق ، دانش قوی، ابزار پیشرفته ، روش های نو، دانش های جدید از انقلاب اسلامی حراست کنیم. حراست از انقلاب اسلامی همه ابعاد زندگی ما را در بر می‌گیرد چرا که تمام ابعاد زندگی ما را دشمن به جنگ تبدیل کرده است. از دانش ، اقتصاد، فرهنگ، سیاست، امنیت، معیشت همه آنها را به میدان جنگ تبدیل کرده است بنابراین آموزش ها در سپاه باید با این تنوع گسترده موضوعات رشد کند. سپاه باید در بعد ساختن کشور زیرساختها را با مدرن ترین ابزارها و پیچیده ترین فنون و تکنیک ها و با نوین ترین دانش ها کشور را بسازد. 

وی با بیان این که ما دائم در حال مقایسه شدن هستیم افزود: ما را همیشه مقایسه می‌کنند آیا ما پیشرفت کرده‌ایم یا عقب مانده‌ایم؟ افتخار امروز انقلاب این است که به برکت هنرنمایی نایب امام زمان (ع) ما هم به دشمنانمان حمله کردیم و دست های ما به اندازه باز بوده است. ولی امر ما دست‌های دشمن را بسته است و هم کشور را ساخته است و هم قدرت دفاع از انقلاب و کشور را نوسازی کرده است. با این همه بحران پیچیده و درهم تنیده در وسط یک میدان سخت ایستاده با حکمت و منطق وحی و آگاهی عمیق از سنت‌های الهی و نهراسیدن از شکوه ظاهری دشمن و نفوذ بر قلب مومنان و هدایت صحیح در لحظه‌های سخت و بخشیدن آرامش در میان امواج التهاب یک جامعه سرافراز و سربلند و پرآوازه به نام ایران اسلامی ساخته است.

سردار سلامی ادامه داد: ده‌ها مجاهدت، پذیرش سختی‌ها و ملامت‌ها، ملامت‌هایی که از تیرها و کمان‌ها از میان زبان‌های ناآگاه و از بغض متراکم دشمن همواره نقطه مرکزی هدایت نظام را نشانه گرفته تا این قائمه پایدار و این استوانه استوار و این رکن وثیق غلبه اسلام را تضعیف کنند. این که خداوند در چند دهه در تمام میدان‌های کثیر سخاوتمندانه نصرت خویش را بر قلب مومنان و ولی امر ما جاری کرده است و به قلوب استحکام بخشیده است.در ماجرای وعده صادق کامل دیدید که هیچ ایرانی از این که دشمن چه واکنشی نشان دهد نترسید. هیچ کس از دشمن نترسید با این که همه فکر می‌کردند این دشمن عکس العمل نشان می دهد. 

فرمانده کل سپاه با تاکید بر این که هر ملتی پژواک و بازتاب شخصیت رهبر خود است گفت: خصوصیات رهبری و امامت این است که شخصیت و هویت و خصوصیات او درپیکره جامعه تکثیر و جاری می شود که این فرصت الهی است. در این ماجرا این استثنایی ترین تصمیم یک نظام بود. ممکن نیست هیچ رهبری و نظامی در نقطه‌ای از عالم چنین تصمیمی را بگیرد. تصمیمی که از یک طرف بر یک شجاعت عظیم و از سوی دیگر بر یک حکمت عمیق تکیه دارد. وسعت این تصمیم و شجاعت آن شگفتی ساز این ماجرا بود. بخش مهم قدرت ما تجلی این اراده بود. 

وی افزود: ما که اجرا کننده هستیم کار سختی انجام نمی دهیم او که تصمیم می گیرد و مسوولیت این عمل را بر عهده می‌گیرد و در میان فشرده ترین صف آرایی جهانی در قلب این صف آرایی فرود می رود و دشمن را از میانه می گسلد او منبع اصلی قدرت ما است. 

سردار سلامی ادامه داد: این عملیات از این طرف روی یک نقطه انجام شد با همان تعبیر همان هندسی نقطه روی صفحه کاغذ، اما از آن طرف یک جهان پاسخ داد. جغرافیای آن طرف یونان، مدیترانه، دریای سرخ، حجاز، عراق، اردن، فلسطین، ترکیه این جغرافیایی جنگی بود که دشمن به کار برد. این طرف یک عمل محدود کسر فوق العاده از یک قدرت عظیم کسر بسیار کوچکی از یک قدرت بزرگ اما آن طرف همه ظرفیت‌های یک جنگ بزرگ همزمان بدون غافلگیری بکار گرفته شد. 

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: تقریبا ۹۰ درصد غافلگیری ما گرفته شده بود و دشمن شاید لحظه دقیق و هدف دقیق را نمی داند. اما این جغرافیای صهیون آنقدر کوچک است که همه نقاط به هم مرتبط هستند اما فرانسه، اردن، انگلیس، آمریکا و اسراییل و دیگران در شعاعی وسیع تر همه با تمام قدرت بودند و همه عمل کردند و در مقابل یک عمل کوچک یک جنگ بزرگ را انجام دادند که البته فقط یکبار می توانستند این عمل را انجام دهند. اگر موج دوم حملات سر می گرفت کارایی این سیستم یکپارچه دفاعی حداقل ۵۰ درصد کاهش پیدا می کرد و در موج سوم ۵۰ درصد موج دوم و به همین نسبت. 

وی گفت: این که این تصمیم گرفته شود که با وجود اعلام بزرگترین قدرت تاریخ بشر که ما در کنار اسراییل با اراده آهنین ایستاده ایم. در این نقطه کوچک پرتراکم پدافندی همه آمدند و همه می گویند واکنش نشان می دهیم با این فرض با چنین دشمنی مستقیم و رسمی با پذیرش مسوولیت صدها فروند موشک و پهپاد پرواز می کنند، چه اتفاقی صورت گرفته است، جنگ به سرزمین صهیونیست‌ها کشیده شده است و همه می بینند و برای اولین بار پس از دهه ها یک قدرت جنگ را در سرزمین و فضای صهیونیست‌ها کشیده است. هشت ساعت دلهره آشفتگی، ترس، اضطراب این اراده شلیک قدرت بی نظیری است و همه می دانند این قابل تکرار است و این معادله ما است. 

سردار سلامی افزود: این عملیات همه جهان را آرام کرد حتی دشمنان ما آرام شدند. این کسانی هم که در شمال و غرب و جاهای دیگر ژست اقتدار می‌گرفتند همه خاموش شدند. 

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی اصلا جنگ را در سرزمین خود نمی پذیرد. در دکترین دفاعی اسراییل جنگ در خارج از مرزها است. برای صهیونیست ها بازدارندگی به مفهوم عدم وجود اراده شلیک است نه اصابت. هیچ کس نباید اراده شلیک داشته باشد که همه اینها شکسته شد. جنگ پیش دستانه باطل شد. ما رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند. این عظمت است که رسما اعلام می کند می زنیم. سیلی می زنیم. می زند و نمی ترسد و به خدا توکل می کند. آخرین عبارتی که رهبری به ما فرمودند این بود که بر خداوند توکل کنید. توکل توام با تدبیر و حکمت و اراده و قدرت. 

فرمانده کل سپاه گفت: باید سپاه را در حد و اندازه‌های این عملیات ها دید. البته این عملیات کوچک بود. سپاه را باید قوی کنید که البته قوی است اما قدرت مانند موجود زنده دائما باید در رشد و کمال و نوسازی باشد. اگر در رشد و قدرت متوقف شویم از دشمن عقب می مانیم. در دیدار با رهبر معظم انقلاب ایشان فرمودند که سپاه در بحث آموزش همه جانبه مجاهدت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه