Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ دکتر مسعود سلطانی فر عصرروز پنجشنبه در  نشست با هیئت های ورزشی وسازمانهای مردم نهاد حوزه جوانان لرستان  با بیان اینکه امروز ورزش موثرترین  ،مهمترین و ارزانترین ابزار برای پرکردن سالم اوقات فراغت مردم است ،اظهار کرد:  این ابزار در  ارتقا غرور ملی ووحدت ملی  موثر است وهیچ ابزاری مانند ورزش نمی تواند درمقایسه با هنرها و موضوعات دیگرتا این حد مخاطب داشته باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: همه نظامهای سیاسی برای توسعه وپیشرفت ورزش وقهرمان پروری در عرصه ورزش سرمایه گذاری ویژه ایی  انجام می دهند.

دکتر سلطانی فر با اشاره  تحریمهای ظالمانه آمریکا وشرایط سخت اقتصادی ،تصریح کرد:  درزمان جنگ  نیز تا این اندازه تحت فشار نبودیم  ولی نظام بارهبری مقتدر و دولت توانمند ومردمی که درصحنه هستند در مقابل فشارها ایستاده است.

وزیر ورزش وجوانان با بیان اینکه یکی از مهمترین ابزارها که می تواند دراین شرایط سخت به کشورشور و نشاط بدهد ورزش است ،گفت: با توجه به اهمیت ورزش در ایجاد شور ونشاط  ما برای خودمان یک رسالت ویژه قائل هستیم تا با این ابزار ارزان موجبات شادی مردم را هم در ورزش قهرمانی وهم دربخش  ورزش همگانی  فراهم کنیم .

او اضافه کرد: باتوجه به فصل تابستان باید ورزشهای همگانی مثل  کوهپیمایی ها ،دوچرخه سواری ها ، توسعه ورزش های بومی ومحلی  گسترش پیدا کند تا در ایام هفته باحضور خانواده ها موجبات شادی وشورونشاط مردم فراهم شود .

 دکتر سلطانی فر در ادامه با اشاره به سرانه ورزشی استان لرستان خاطر نشان کرد: سرانه ورزشی فعلی در استان  متعلق به وزارت ورزش وجوانان است  درحالیکه دستگاه های دیگر نیز اماکن ورزشی را ایجادکرده اند  لذا  درشورای عالی ورزش مساحت ورزشی همه  دستگاه ها از لحاظ آماری ازجمله آموزش وپرورش وشهرداری ها  جمع آوری شود تا سرانه ورزشی استان به صورت دقیق به دست بیاید.

 او  به سالن دو میدانی سرپوشیده خرم آباد اشاره کرد وبا بیان اینکه ورزش های دو ومیدانی ژیمناستیک و شنا سه ورزش پایه در همه کشور ها هستند ،یادآورشد: استعداد های خوبی درعرصه ورزش لرستان به ویژه درموادهای مختلف ورزش دو ومیدانی وجودداردو باتوجه به اینکه لرستان قطب مهمی در ورزش دو ومیدانی کشور است بابرگزاری اردو ها و آموزش ها و استعدادیابی  در نونهالان  درخلال سالهای آینده قهرمانان به نامی در سطح جهانی والمپیک خواهیم داشت .

وزیر ورزش وجوانان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خیز برداشته ایم تا پروژه های نیمه تمام  را علی رغم تحریمها وشرایط سخت  مانند سال گذشته به تکمیل برسانیم ،گفت: سال گذشته 500 پروژه را برای تکمیل هدفگذاری کردیم ولی بیش از 700 پروژه را به بهره برداری رساندیم واز این لحاظ کارنامه خوبی داشتیم .

دکتر سلطانی فربه رشد سازمانهای مردم نهاد در حوزه وزرات ورزش وجوانان در دولت تدبیر وامید اشاره کرد وافزود: معرفی  الگوی مردم سالاری دینی  پیامی بود که  نظام باتوجه به آزادی احزاب، رسانه ها   ووجود دهها هزار سازمان مردم نهاد برای توسعه  ومشارکتهای مردمی به دنیا داد.

 او با تاکید براین نکته که برای مشارکت مردم در اقتصاد ،کارآفرینی و  حل ناهنجاری های اجتماعی هیچ راهکاری به جز سمن ها وجودندارد ،عنوان کرد: از این لحاظ شاید کمی از دنیا عقب باشیم ولی سرعت رشد سمنها در دولت تدبیر وامید بسیار خوب است به طوریکه در سال 93 حدود 100 سمن وجودداشت  ولی در حال حاضر در حال عبور  از مرز 2هزار و600  سمن  در حوزه جوانان هستیم. 

  وزیر ورزش وجوانان همچنین ازفعالیت  بیش از 30 هزار ان جی او در کشور خبرداد و  بیان کرد: این سازمانهای مردم نهاد  در دستگاه های مختلف فعالیت دارند.

 دکتر سلطانی فر رشد سازمانهای مردم نهاد را  افتخاری برای نظام  عنوان کرد وگفت: سازمانهای مردم نهاد  به توسعه کشور را سرعت داده اند  واز این لحاظ نظام توانسته است جمع زیادی از مردم را برای حل مشکلات در قالب سمن ها  به صحنه بکشاند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده دوچرخه سواری دولت رشد شادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت

علی اصغر اکبری رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال از مجموع این اعتبار برای ساخت و تکمیل هشت زمین چمن ورزشی در شهر‌های کاخک و روشناوند، محله نوغاب و استادیوم ورزشی ملت شهر گناباد و روستا‌های سقی، کلات، باغ آسیا و ریاب از توابع این شهرستان تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: ۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار نیز برای تکمیل گود ورزش‌های باستانی روستای بیلند و پنج میلیارد ریال هم به خانه جوان گناباد تخصیص یافت.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: ساخت گود ورزش‌های باستانی روستای بیلند از توابع بخش مرکزی این شهرستان به عنوان بزرگترین گود باستانی شرق کشور از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵ میلیارد ریال توسط خیران برای ساخت آن تخصیص پیدا کرد.

اکبری افزود: از محل اعتبارات دولتی هم طی یک سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال و امسال هم ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل گود ورزش‌های باستانی روستای بیلند تخصیص یافت و این طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال اجراست و نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: با وجود این که ساختمان خانه جوان شهرستان گناباد در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ به عنوان نخستین خانه جوان استان خراسان رضوی افتتاح شد ولی به دلیل تکمیل نبودن امکانات هنوز به بهره برداری نرسیده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: ساخت خانه جوان گناباد در زمینی به وسعت ۶۶۰ متر مربع و با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و این طرح هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما هنوز زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن و سایر تجهیزات مورد نیاز آن تامین نشده است.

اکبری افزود: ۲۵ میلیارد ریال طی یک سال و نیم گذشته برای تکمیل خانه جوان گناباد تخصیص یافت و برای بهره برداری نهایی آن ۱۵ میلیارد ریال نیاز است.

وی با اشاره به بهره برداری از ۱۴ طرح ورزشی با صرف اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در این شهرستان اظهار کرد: از جمله این طرح‌ها زمین چمن مصنوعی و خانه ورزش روستا‌های رهن، مند، ریاب، گوهردشت، نوده، روچی، نوده میرمحراب، فودنجان و نجم آباد و آماده سازی مرحله نخست گود باستانی روستای بیلند و سه سالن و باشگاه ورزشی در گناباد و بیدخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام