Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@23:55:50 GMT

کلاهبرداری 100 میلیاردی از 20 نفر

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۴۴۱۲

به گزارش فارس از مشهد، به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار محمد کاظم تقوی گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه فردی متهم است با معرفی خود به‌عنوان نماینده تام اختیار یکی از ارگان‌های دولتی از تعدادی شهروندان مشهدی کلاهبرداری و متواری شده، دستورات لازم به پلیس آگاهی استان برای پیگیری سریع پرونده صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در این عملیات ضربتی با تحقیقات گسترده علمی و بررسی اظهارات چند شاکی پرونده دریافتند متهم ساختمانی 5 طبقه را در محدوده خیابان احمدآباد مشهد به‌منظور مهمانسرا اجاره کرده و پس از گذشت یک ماه به بهانه خرید این ملک و اعطای ثمن معامله به مبلغ 50 میلیارد ریال در قالب چک، سند ملک مذکور را برای مراحل استعلام از شهرداری می‌گیرد و سپس با ترفندهای خاص، این ساختمان را به‌صورت قولنامه‌ای به‌فروش می‌رساند.

وی اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی در تحقیقات بعدی پرونده، ساختمانی دیگر را نیز در هسته مرکزی شهر مشهد شناسایی کردند که به همین شیوه به چند شهروند فروخته شده بود.

تقوی خاطرنشان کرد: ‌پس از جمع‌بندی اظهارات مال باختگان و همچنین تکمیل تحقیقات پرونده تیمی از‌ کارآگاهان زبده جعل و کلاهبرداری و اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی با ردزنی‌های گسترده اطلاعاتی آخرین مخفیگاه متهم را شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: کارآگاهان در تحقیقات بعدی پرونده، متهم را در استان تهران ردزنی و با اخذ نیابت قضایی او را پس از چند ساعت کنترل و مراقبت‌های پوششی دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از خودروی متهم مقدار زیادی ارز خارجی ـ سند خودرو و سند یک ساختمان مسکونی در خیابان هنرستان مشهد کشف و ضبط شد.

تقوی با اعلام اینکه تاکنون 20 شاکی پرونده اظهارات خودشان را در این خصوص مبنی بر100 میلیارد ریال کلاهبرداری از آنان ضمیمه پرونده کرده‌اند، عنوان کرد: متهم که به‌خاطر اتهامات دیگری نیز تحت تعقیب مراجع قضایی مشهد بوده با قرار وثیقه 160 میلیارد ریالی روانه زندان شده و شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند می‌توانند هرچه سریع‌تر برای پیگیری موضوع به پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سیدجواد میردوستی  گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آنها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.
میردوستی گفت: سه متهم دیگر این‌پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آنها  تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.
دادستان کلاله گفت:  بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا ، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.
دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد.
یسنا کودک کلاله ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد .

دیگر خبرها

  • پسر جوان دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رساند
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای