Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@05:31:22 GMT

پیگیر اجرای فاز دوم پتروشیمی در سفر رئیس جمهور هستم

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۴۴۸۹

پیگیر اجرای فاز دوم پتروشیمی در سفر رئیس جمهور هستم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی شجاعی شامگاه پنج شنبه در نشیت خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا عملیاتی شدن فاز دوم پتروشیمی با توجه به دستاوردهای قابل قبولی که به همراه خواهد داشت در دستور کار قرار می‌گیرد و عزم و اراده‌ای در دولت برای اجرای این مصوبه سفر اول رییس جمهور به استان وجود دارد یا نه، اظهار کرد: بر اساس اعلام کارشناسان اجرای «جی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تی. پی پی» در پتروشیمی توجیه اقتصادی ندارد و عملیاتی کردن فاز دوم با توجه شرایط عقلانی‌تر به نظر می‌رسد به همین دلیل نیز پیگیر عملیاتی شدن فاز دوم پتروشیمی هستم.

شجاعی با بیان اینکه اجرای فاز دوم پتروشیمی بجنورد مصوبه انجام نشده دولت از سفر چهار سال پیش به خراسان شمالی است، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل عدم هماهنگی بین سهامداران و شرکای پتروشیمی و همچنین منع سرمایه گذار در حوزه دولتی سبب شد تا این پروژه همچنان عمیق بماند.

اگر چه شب گذشته شجاعی در نشست با احزاب خراسان شمالی در همین زمینه عنوان کرده بود که مسئولان گذشته پی‌گیر اجرایی شدن این مصوبه سفر نبودند و برای جذب اعتبار لازم اقدامات لازم را انجام نداده بودند در حالیکه برای جذب اعتبار باید رایزنی‌ها و تلاش های بیشتری صورت بگیرد و به یک مصوبه بسنده کردن اعتباری به استان تزریق نمی‌کند.

نداشته های استان را در سفر رییس جمهور دنبال می کنم

به گفته استاندار خراسان شمالی هنوز اعتبار دقیق سفر مشخص نشده چرا که اعتبارات باید به تأیید سازمان برنامه و بودجه برسد اما در نشست‌های انجام شده بیشتر نداشته‌های استان مورد تأکید بود به عنوان مثال ساخت یک سالن ورزشی مسقف در راز با هشت میلیارد اعتبار و ساخت یک خوابگاه برای ورزشکاران با هشت میلیارد تومان مصوب شده است.

وی ادامه داد: تأکیدم در جلسات براین بود که مصوبات سفر باید اجرایی شود و برای مردم ملموس باشد طوری که باعث جهش و حرکت رو به جلو شود.

تلاش می‌کنم مشکل بین نمایندگان را حل کنم

شجاعی در ادامه با تأکید بر اینکه مشکل و دلخوری که بین نمایندگان ایجاد شده اصلاً به نفع استان نیست، اظهار کرد: مشکل آنها ربطی به سفر رییس جمهور ندارد از آنها خواسته ام به خاطر مردم اختلافاتشان را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه مردم باید تاوان اختلافات را بدهند، اضافه کرد: فکر می‌کنم طی چند روزی که گذشته کمی عصبانیت نمایندگان کم شده و خویشتن داری پیشه می‌کنند.

۵۰۹ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رهبری هنوز عملیاتی نشده است

استاندار خراسان شمالی دو سفر اصلی را در این استان باعث جهش و پویایی دانست، نخستین آن سفر مقام معظم رهبری که یک هزار و ۷۲۹ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده داشت و دیگری سفر اول رییس جمهور که ۶۲۵ میلیار تومان اعتبار مصوب شده به همراه داشت.

در عین حال شجاعی تعداد پروژه های سفر رهبری را در سال ۹۱ بیش از ۸۰۰ پروژه و تعداد مصوبه های سفر رییس جمهور را ۲۶ مصوبه اعلام کرد که فقط ۱۳ مصوبه به اتمام رسیده و ۹ مصوبه پیشرفت بالای ۷۰ درصد داشتند.

گفتنی است وی در این نشست علاوه بر اینکه درباره خرید و تصمیم جدی‌اش برای آوردن تیم خونه به خونه به خراسان شمالی، به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی زیادی که در استان وجود دارد اشاره کرد و گفت: آمار خود نشان از ضعف های جدی استان دراین زمینه دارد و باید برای برون رفت از آنها در حوزه‌های آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و فرهنگ و ارشاد اقدامی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رییس جمهور و هیئت دولت طی یک سفر دو روز ۲۳ تیرماه برای دومین بار به این استان سفر خواهند کرد.

کد خبر 4658123 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدعلی شجاعی استانداری خراسان شمالی مصوبه هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بررسی راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا پرداختند.

مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها، راهکارهای رفع موانع و بررسی منابع تأمین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

کد خبر 6095159 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی