Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@05:56:51 GMT

روستای «جهان‌آباد» بروجرد ناحیه منفصل شهری شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۴۷۰۱

روستای «جهان‌آباد» بروجرد ناحیه منفصل شهری شد

به گزارش خبرنگار مهر، الحاق روستای «جهاد آباد» به شهر بروجرد یکی از موارد مطرح شده در شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان بود. در این جلسه مطرح شد که فاصله این روستا تا شهر بروجرد ۷۰۰ متر مربع است.

روستای «جهان آباد» هشت سال است که هیچ اعتبار دهیاری را جذب نکرده، یعنی به صورت صوری فکر کرده‌اند شهر هستند و شهردار و تشکیلات دارند

احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در این جلسه با بیان اینکه هشت سال است که روستای «جهان آباد» شهر است و شهردار دارد، اظهار داشت: این منطقه باید به عنوان ناحیه شهری منفصل به شهر مصوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس زمانی که به روستاها سرکشی می‌کنند، قول می‌دهند که ما این روستاها را شهر می‌کنیم، افزود: این بحث در ذهن روستاییان قرار می‌گیرد و الان این امر به یک دردسر تبدیل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، گفت: نمونه این امر همین روستای «جهان آباد» بروجرد است، این روستا هشت سال است که هیچ اعتبار دهیاری را جذب نکرده است، یعنی به صورت صوری فکر کرده‌اند شهر هستند و شهردار و تشکیلات داشته است.

مرادپور، ادامه داد: روستاهای دیگر نیز تماس می‌گیرند که ما را هم به شهر اضافه کنید، اگر اینگونه باشد که همه چیز به هم می‌ریزد.

روستای «جهان آباد» ۸ سال است که شهردار دارد!

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در این جلسه با بیان اینکه اهالی روستای «جهان آباد» در حال حاضر تقاضا می‌کنند شهرستان شوند! گفت: هشت سال است که این منطقه شهردار دارد، اصلاً این منطقه ایالت خودمختار است.

وی با بیان اینکه این منطقه از هشت سال پیش تا کنون شهردار دارد، به هر کسی این را می‌گوئیم شبیه یک «جوک» است، تصریح کرد: این منطقه به عنوان ناحیه منفصل به شهر تصویب شود کار تمام شود، برود.

در یک شب بارانی به اهالی روستا گفته شده که چه می‌خواهید؟ آنها هم گفته‌اند که دوست داریم شهر شویم!

فرماندار بروجرد، گفت: متأسفانه در یک شب بارانی به آنها گفته شده که چه می‌خواهید؟ آنها هم گفته‌اند که دوست داریم شهر شویم! همان فردای آن شب آنجا تابلو شهرداری نصب شده است، الان شهردار این منطقه خیلی هم قیافه می‌گیرد و از شهردار بروجرد نیز خیلی «باکلاس تر» می‌نشیند.

استاندار لرستان: روستا به شکل منفصل جزو شهر بروجرد می‌شود

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه از قدیم ظاهراً قولی داده شده و انتخابات روستایی در این منطقه برگزار نشده است و شورا هم ندارد، اظهار داشت: بالاخره این کار غیر قانونی بوده و خیلی هم دنبال چند سال پیش رفتن دیگر فایده‌ای ندارد.

اراضی وسط «جهان آباد» و «بروجرد» جزو شهر نیستند

وی، بیان داشت: این اختیارات وجود دارد که منطقه‌ای را به شهر اضافه کنیم، البته اراضی وسط، جزو شهر نیستند و این منطقه می‌تواند منفصل به شهر باشد.

استاندار لرستان، افزود: در آینده شهر گسترش پیدا می‌کند، ممکن است که ۲۰ سال دیگر این منطقه به شهر وصل شود، اما طرح جامع جدید در این رابطه باید تهیه شود و فعلاً زمین‌های وسط منطقه جزو شهر نیستند، اما این روستا به شکل منفصل جز بروجرد می‌شود.

کد خبر 4658124

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار لرستان فرمانداری بروجرد معاونت عمرانی استانداری لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده سپاه ناحیه بسیج سپیدان گفت: این طرح در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم با همکاری بسیج سازندگی ناحیه سپاه سپیدان و مشارکت مردم روستای اسفیان با هدف جلوگیری از هدر رفت آب اجرا شده است.

سرهنگ دوم پاسدار روح الله شکوهی افزود: این طرح به طول هزار و ۳۰۰ مترمربع با اعتباری افزون بر یکصد و ۵۰ میلیون تومان با مشارکت مردم روستا و با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه جهادی منطقه‌ای شهدای سپاه ناحیه سپیدان ساخته شده است.

وی گفت: با اجرای این طرح حدود ۹۸ باغدار و بیش از صد هکتار از زمین های کشاورزی و باغ های زیر مجموعه این جدول از آن بهره مند می‌شوند.

سرداربوعلی فرمانده سپاه فجراستان فارس در حاشیه بهره برداری از این طرح ضمن تقدیر و تشکر از گروه‌های جهادی گفت: این کار حاصل مشارکت اهالی منطقه و روحیه بالای جهادی در مدیریت است.

روستای اسفیان در فاصله ۵۹ کیلومتری شهرستان سپیدان قرار دارد و سیب، گردو و انگور از مهم ترین محصولات این روستا است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • سند سومین حرم اهل بیت (ع) رونمایی می‌شود
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • آبشار آبگرمه دورود با مناظر رویایی+فیلم
  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده