Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-03@03:05:25 GMT

پرو برای حل بحران ونزوئلا راهکار ارائه کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۴۸۳۴

پرو برای حل بحران ونزوئلا راهکار ارائه کرد

به گزارش وانانیوز، 

خبرگزاری رویترز گزارش داد: «نستور پوپولیزیو» افزود که از مقامات کشورهای، مختلف دعوت شده  که در ماه اوت (مرداد) در کنفرانس ابتکاری پرو درباره بحران ونزوئلا شرکت کنند.

وزیر امور خارجه پرو درباره برگزاری این کنفرانس، نتایج احتمالی و نیز کمک آن به حل بحران ونزئلاء ابراز خوش بینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پیش تر (بهمن ۹۷) اعلام کرده بود که گروه لیما متشکل از ۱۳ کشور آمریکای لاتین به همراه کانادا مخالف اقدام نظامی برای حل بحران ونزوئلا هستند.

گروه لیما متشکل از کشورهای کانادا، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پرو، گویان و سنت لوسیا است.
این گروه سال ۲۰۱۷ با هدف تلاش برای یافتن راه‌حلی مناسب برای بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا تشکیل شده بود.


این در شرایطی است که اکثر اعضای لیما با به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا، موجب دوقطبی شدن فضای سیاسی و تشدید بحران‌ها در این کشور شده‌اند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) "خوان گوایدو" رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع دوره دوم دولت "نیکلاس مادورو"، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی و این کشور را با  بحران سیاسی روبرو کرده است.

تحریم های شدید امریکا علیه دولت قانونی مادورو و همراهی کشورهای مختلف، ونزوئلا را با بحران شدید اقتصادی روبه رو کرده ا ست. اما دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم‌های اقتصادی آمریکا مقابله کند.

با اینحال بحران اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا در حالی یکی از بدترین بحران های مهاجرتی تاریخ آمریکای لاتین را شکل داده که تداوم چنین چالشی می تواند مشکلات جدی برای برخی کشورهای این منطقه ایجاد کند.

کمبود شدید مواد غذایی و دارو و همچنین ابرتورم در اقتصاد، آنچنان به شهروندان این کشور فشار آورده که آنها گزینه مهاجرت را در این برهه زمانی انتخاب کرده اند. شماری از ونزوئلایی ها معتقدند اکنون برای بقا باید از این کشور خارج شد.

سازمان ملل متحد اعلام کرده که از سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۲.۳ میلیون نفر (بیش از هفت درصد از جمعیت ونزوئلا) خاک این کشور را ترک و بیشتر به کشورهای برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور و پرو مهاجرت کرده اند. تنها در نیمه اول سال ۹۷ نیم میلیون ونزوئلایی به پرو رفته اند.

به نظر می رسد اکنون کشورهای همسایه همچون پرو برای بازگشت امنیت منطقه ای بدنبال حل بحران ونزوئلا هستند.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بررسی راهکار‌های تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا پرداختند.

مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها، راهکار‌های رفع موانع و بررسی منابع تامین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت