Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی طلب حدود ۱۰۰میلیارد تومانی پیمانکاران ترمینال سلام همچنان بلاتکلیف است که مدیرعامل شهر فرودگاهی امام از انتقال پروازهای کویت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به این ترمینال خبر داده است. ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی رستمی با یادآوری این‌که اولین پرواز ترمینال سلام توسط ایران ایر و به مقصد دوبی انجام شده و به تدریج مسیر کویت نیز به مقاصد ترمینال سلام اضافه می‌شود، اظهار کرد:‌ برنامه این است که در فاز اول به تدریج پروازها را در این ترمینال به روزانه 10 پرواز افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پروازهای حج 9 استان از ترمینال سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد، افزود: هماهنگی لازم برای انکار  انجام شده است. دو روز پیش نماینده مقام معظم رهبری در بعثه و رییس سازمان حج و زیارت به اتفاق قائم مقام مدیرعامل هما از این ترمینال بازدید کردتد و ارزیابی آن‌ها از ترمینال بسیار خوب بود. می‌توان گفت ترمینال سلام برای حج آماده است.

وی ادامه داد: این ترمینال امکانات بسیار خوبی دارد. در آینده می‌توان پروازهای این ترمینال را تا ظرفیت پنج میلیون نفر در سال افزایش داد. امسال قطعا به این ظرفیت نمی رسیم و در سال‌های آتی این ظرفیت در دسترس خواهد بود. ترمینال شماره یک فرودگاه برای پذیرایی از پروازهای داخلی آماده است. به ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردیم که برقراری پروازهای داخلی از فرودگاه حضرت امام بلامانع است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام با اعلام اینکه چند شرکت هواپیمایی برای برقراری پرواز داخلی از این فرودگاه درخواست داده‌اند، افزود: در حال برنامه ریزی برای برقراری این پرواز هستیم و امیدوارم هفته آینده اولین پرواز داخلی در فرودگاه حضرت امام انجام شود. محدودیتی برای برقراری پرواز به هیچ کدام از مقاصد داخلی وجود ندارد، اما  به احتمال زیاد اولین پرواز به مقصد کیش یا مشهد خواهد بود.

به گزارش تسنیم، ترمینال سلام با هم‌اکنون با چند مسئله‌ از جمله طلب پیمانکاران مواجه است. پیمانکارانی که کارفرما طلب حدود 100 میلیارد تومانی آنها را نداده، اما با این حال اواخر ماه گذشته با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شد. از سوی دیگر  زیرساخت‌های مورد نیاز برای انجام پرواز از این ترمینال هنوز آماده نیست و هما به عنوان تنها ایرلاینی که برخی از پروازهای خارجی خود را از آن انجام می‌دهد با مشکلات متعددی مواجه است.

نکته مهم‌تر این‌که چرا فقط باید پروازهای خارجی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (به غیر از پروازهای حج) از ترمینال سلام انجام شود و هیچ خبری از مذاکره سایر ایرلاین‌ها با شهر فرودگاهی برای انتقال پروازهای خارجی از ترمنیال یک به ترمینا مذکور نیست.

احتمالا افزایش هزینه‌ها و سیکل پروازی هواپیما دو عامل مهم در عدم تمایل ایرلاین‌های دیگر به انجام برخی از پروازهای خارجی از ترمینال سلام است. 

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ایران ایر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایران ایر ایران ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند

عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی موانع و مشکلات پروژه راه آهن استان گفت: مسیر راه آهن در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی در ۱۵ قطعه تعریف شده که اکنون در ۱۳ قطعه آن پیمانکاران در حال فعالیت هستند و طرح پیشرفت مناسبی دارد.

وی افزود: برخی مشکلات پیمانکاران نباید روند اجرای پروژه راه آهن در حوزه سرزمینی استان را کُند کند از جمله به دلیل نبود سوخت کافی نباید قطعات مختلف راه آهن بخوابد و باید سوخت مورد نیاز همه پیمانکاران تامین شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تامین سوخت و آب، مواد معدنی، ابلاغ نقشه‌ها و قرارداد‌ها و تامین اجتماعی از مشکلات پیمانکاران استان است که این مشکلات به صورت موردی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به پیگیری مستمر تامین منابع مالی و رفع مشکلات پیمانکاران پروژه ریلی خراسان جنوبی توسط استاندار از وزارتخانه‌های متولی در مرکز کشور تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم برخی موانع پروژه را رفع کنیم تا پیمانکاران بدون هیچ دغدغه‌ای فعالیت عمرانی خود را پیش ببرند.

عباس‌زاده گفت: انتظار است با شروع پروژه توسط پیمانکاران مسائل و مشکلات مختلف آنان حل شود و اگر این اقدام صورت نگیرد ممکن است پیمانکاران دچار مشکل شوند لذا به صورت موقت مشکلات پیمانکاران در حال رفع است، اما برای ضمانت پایدار جلسات مختلفی برای رفع مشکلات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اجرای هیچ یک از قطعات راه آهن معطل حل این مشکلات نیست و روند کار‌های عمرانی دنبال می‌شود، مشکلات به صورت موردی در حال رفع است، اما باید سامانه نظام‌مند برای تامین نیاز‌های مختلف پیمانکاران از جمله سوخت و آب تدوین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ما می‌خواهیم با رفع مشکلات و موانع، اجرای پروژه را در زمان مقرر تضمین کنیم و باید در ۲ سال آینده زیرسازی راه آهن خراسان جنوبی به اتمام برسد.

وی پیمانکاران را نمایندگان دولت برای اجرای این طرح زیربنایی معرفی کرد و گفت: باید نیاز سوخت پیمانکاران را تامین کنیم تا روند اجرای قطعات کُند نشود.

عباس‌زاده عنوان کرد: منابع مالی ساخت راه آهن خراسان جنوبی با فروش سه محموله نفتی تامین شده و با توجه به شیوه جدید تامین مالی راه آهن از محل تهاتر دغدغه‌ای برای تامین منابع مالی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • رسم نادرست تیراندازی در عروسی پرواز‌های یک استان را لغو کرد!
  • پلمپ تالاری که باعث لغو پروازهای یک فرودگاه در ایران شد!
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد