Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت فاطمه معصومه(س) با سیره و زندگی پر فراز و نشیب خود برای دختران ایرانی و کرمانشاهی به الگویی بی‌نظیر از نظر حجاب و ولایت‌مداری تبدیل شده است. ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، برادری را به اجبار می‌کوچانند و خواهری به امید دیدار برادر راهی سفری بی‌بازگشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفری که خود آگاه بود در چه مسیری گام گذاشته و این مقصد را سرانجامی نیست اما او تا پایان سفر در آرزو و رویای دیدار روی برادر است و چه رویایی سپیدتر از این.

حضرت معصومه(س) معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به‌کار می‌رود نبوده است اما ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی والایی بودند به گونه‌ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده به همین دلیل بعد از گذشت سالیان دراز هنوز این بانوی بزرگوار الگویی برای دختران مسلمان محسوب می‌شود.

گام گذاشتن حضرت معصومه(س) در مسیری دشوار برای دختری جوان از خاندان اهل بیت(ع) در مرحله نخست ولایت‌مداری را به همگان به‌ویژه دختران گوشزد می‌کند و از این رو ما نیز با بانو بیعت می‌کنیم که هر گاه از ولی خود فرمان قیام برسد ما نیز به پا خیزیم.

هر چند از سال 86 مقرر شده اول ذیقعده مصادف با روز ولادت حضرت معصومه(س) عنوان روز ملی دختران در تقویم ثبت شود بهانه کافی برای توجه به این قشر از جامعه نیست و این توجه باید در تمام سال ادامه داشته باشد اما چه چیز بهتر از اینکه به واسطه غیرمستقیم به دخترهای سرزمینمان یادآوری کنیم که بهترین دختر عالم الگوی اوست.

امروز دختران ایران در عرصه‌های مختلف فرهنگ، اقتصاد، سیاست و ورزش حضور فعال دارند و تمام روزهای تقویم این روزهایمان از افتخارات دختران ایران پر شده است که الگوی بسیاری از آن‌ها حضرت معصومه(س) است و گفت‌وگو با دختران موفق کرمانشاهی نیز خالی از لطف نیست.

«دختر همیشه جایش آغوش گرم باباست» منتشر شد+پوسترجشن 25000 دختران بسیجی مشهد در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شدبرگزاری جشن روز دختر در خرم‌آباد+ تصاویر

حسنی از دختران تحصیلکرده کرمانشاهی که حضرت معصومه(س) را در حجاب، حیا و ولایت‌مداری الگوی خود می‌داند گفت: این بانوی بزرگوار با زندگی پرمشقت خود به همه دختران درس سختکوشی و ولایت‌مداری را می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه حجاب و چادر خود را مدیون ایشان می‌دانم بیان کرد: متاسفانه اقداماتی که برای ترویج حجاب در جامعه اجرا می‌شود مقطعی است و اصولی اجرا نمی‌شود.

حسنی بیان کرد: چنانچه دختران ایران به جستجو و بررسی زندگی حضرت معصومه(س) بپردازند به طور قطع با کنار زدن موانع و مشکلات به اهداف مورد نظر خود دست پیدا می‌کنند و همچون بسیاری از دختران به مراتب بالای علمی، فرهنگی و ورزشی می‌رسند.

سهیلی نیز دختر 20 ساله کرمانشاهی با اشاره به اینکه دختران کرمانشاهی تفریح و سرگرمی اندکی برای خود دارند گفت: بسیاری از دختران علاقه‌مند به ورزش‌های همگانی در محیطی کاملاً زنانه هستند اما متاسفانه در شهر کرمانشاه کمبود امکانات دارد.

وی با بیان اینکه تنها در یک روز موسوم به روز دختر جشنی برای دختران تدارک دیده می‌شود افزود: تمام توجه به دختران تنها به این روز ختم می‌شود در صورتی که با توجه به این قشر از جامعه بسیاری از مشکلات نیز برطرف می‌شود و جامعه‌ای شاداب خواهیم داشت.

یاوری دختر 30 ساله کرمانشاهی نیز با بیان اینکه دستیابی دختران به مدارج بالای علمی در مقایسه با مردان نشان‌دهنده اراده بالای دختران ایرانی است گفت: باید برنامه‌های فرهنگی همچون تریبون آزاد به صورت مستمر برای بیان نظرات دختران برگزار شود.

وی افزود: دختران در این تریبون می‌توانند مشکلات و محدودیت‌های خود برای ازدواج، کار و حضور اجتماعی را به گوش مسئولان و خانواده خود برسانند.

از ابتدای انقلاب اسلامی ایران مسئله زنان و دختران در جامعه با توجه به ابعاد انسانی زن در دو عرصه خانواده و جامعه تبیین شد و طبیعی است در مرحله تحقیق شعار حفظ کرامت زن در خانواده و اجتماع ایرانی در دوره‌های مختلف به شدت و ضعف یافته است اما امید داریم هر روز نویدبخش فردایی بهتر برای دختران و مادران فردای این سرزمین باشد.

انتهای پیام/ح

R41380/P/S6,68/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم