Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در آستانه اتفاقات مختلف اقتصادی و رسانه‌ای قرار داریم گفت: امروز هر کسی که دل به انقلاب و ایران اسلامی دهد باید بتواند بیش از گذشته متوجه وحدت کلمه باشد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیدعباس صالحی در یادواره شهیدان والامقام علی انصاری، استاندار اسبق و معاون وی علیرضا نورانی در رشت اظهار داشت: یاد بیش از ۸ هزار شهید خونین‌کفن استان گیلان را که با ندای امام راحل برای عزت اسلام و ایران کوشیدند گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامی‌داشتن یاد شهدای والامقام انصاری و نورانی خاطرنشان کرد: اکنون که در چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در این ۴۰ سال، گردنه‌ها و مسیر‌های سخت و دشواری زیادی را پشت سر گذاشتیم.

صالحی با اشاره به تداوم درخت تنومند انقلاب اسلامی، عقاید و اندیشه‌های ایمانی ملت ایران افزود: جریان ترور در این کشور بلافاصله پس از پیروزی انقلاب توسط منافقان کوردل شروع شد و هیچ جامعه و کشوری به تناسب جمعیت آن به اندازه ملت ایران از تروریست رنج برده است.

وی با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای به اندازه ایران، مسئولان عالی‌رتبه خود را قربانی ترور ندیده است ابراز داشت: شهید انصاری که به‌عنوان استاندار گیلان در این منطقه مسئولیت داشت، با تخصص، تعهد، کوشش و کارآمدی خود توانست خاطره خوبی از خود به به یادگار بگذارد.

وزیر ارشاد گفت: شهید مفتح، شهید طباطبایی، شهید انصاری، شهید رجایی، شهید بهشتی، شهید باهنر و صد‌ها پایه‌گذار برجسته نظام اسلامی که هر کدام پرچمی از پرچم‌های امام (ره) را به دوش داشتند و در آن مسیر همواره کوشیدند توسط منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهید انصاری با چهره‌های مقاومت، ایثار و بزرگانی همچون شهید چمران و شهید صدر در ارتباط بود و مانند آنان در راه خدمت به مردم می‌کوشید خاطرنشان کرد: شهید انصاری به عشق خدمت به اسلام و ایران اسلامی همواره کوشید و در همان مسیر نیز به شهادت رسید.

صالحی با بیان اینکه این کارگزاران شهید همواره در تلاش بودند و می‌خواستند این نظام به یک درخت تنومند تبدیل شود اظهار داشت: بسیاری از نظام‌ها با ترور فقط چند شخصیت خود در هم ریختند.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ایران و انقلاب، صد‌ها چهره درجه یک و برجسته خود را چه در سطح ملی و منطقه‌ای از دست داد، اما این نظام با جریان ترور‌ها از بین نرفت بلکه با خون شهدا زنده‌تر شد.

وی با بیان اینکه ایرانیان در طول تاریخ هرگز تجاوزگر نبودند ابراز داشت: ما در اوایل انقلاب در شرایط سختی بودیم و مشغول تأسیس یک نظام سیاسی و اسلامی هم بودیم؛ در همان روز‌ها جریان استکبار غربی برای یک جنگ گسترده به میدان آمد و ۸ سال جنگ را بر ما تحمیل کرد.

صالحی با بیان اینکه ۸ سال جنگ تحمیلی روز‌های بسیار سخت و عبرت‌آفرینی بود و خسارات سنگین اقتصادی و انسانی بر ما وارد شد ابراز داشت: ایران و انقلاب اسلامی، خطر‌ها و گردنه دوم سخت را نیز پشت سر گذاشت.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، همه جهان از جمله شرق و غرب دست به دست هم دادند و بر علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کردند و وارد عمل شدند، اما این کشور روز به روز ماندگارتر و پایدارتر شد.

وی با اشاره به مقوله جنگ اقتصادی، تحریم‌ها و فشار اقتصادی افزود: این مقوله‌ای است که ایران به تازگی با آن روبه‌رو نشده بلکه در تمام این ۴۰ سال، دشمنان انقلاب با فشار‌ها و تحریم‌های مختلف سعی در خم کردن درخت تنومند انقلاب داشتند، اما هرگز موفق نشدند و نمی‌شوند.

صالحی با بیان اینکه شعار انقلاب، عزت و مقاومت مدبرانه است ابراز داشت: تعامل با جهان بر اساس اصول درست اهمیت دارد و دولت تدبیر و امید همه‌جانبه در این مسیر حرکت خود را آغاز کرده است و جریان ابلهانه آمریکایی تلاش می‌کند تا ما را از پا دربیاورد.

وی خاطرنشان کرد: جنگ اقتصادی و جنگ تحریمی پر خسارت است، اما این ملت همانطور که از جنگ ترور و جنگ تحمیلی سربلند و پیروز بیرون آمد از جنگ اقتصادی و تحریمی هم سربلند و پیروز بیرون می‌آید و مستحکم‌تر از گذشته می‌شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه با اتکا به توانایی و مهارت‌های داخلی شاهد موفقیت‌های بسیاری در ادامه خواهیم بود افزود: باید بتوانیم همبستگی ملت خود را حفظ کنیم، زیرا امام راحل بیش از هر چیز به وحدت کلمه پافشاری می‌کرد.

صالحی با بیان اینکه امام راحل فرمودند که اگر این وحدت، همبستگی و انسجام وجود داشته باشد دیگر هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را در هم بشکند تصریح کرد: امروز هم در جنگ اقتصادی و جنگ روانی دشمنان، همبستگی و انسجام ملی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ما در آستانه اتفاقات مختلف اقتصادی و رسانه‌ای هستیم افزود: امروز هم هر کسی که دل به انقلاب و ایران اسلامی دهد باید بتواند بیش از گذشته متوجه پیام امام راحل و وحدت کلمه باشد و ملت ایران همچون ۴۰ سال گذشته مقتدرتر و با صلابت بیشتر زندگی خود را بگذراند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت خون این شهدای والامقام از جمله شهید انصاری و شهید نورانی در این دوره جدید انقلاب اسلامی باز بتوانیم از سختی‌ها و گردنه‌های سخت همچون گذشته عبور کنیم.

سرپرست استانداری گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند مایه مباهات هر جامعه‌ای جهت مضاعف کردن رشد و توسعه کشور باشد و انقلاب اسلامی ایران و استمرار اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون شهدا و ایثارگران است.

ارسلان زارع با اشاره به ابعاد شخصیتی شهیدان نورانی و انصاری خاطرنشان کرد: سختکوشی، مردم‌داری، اخلاق‌مداری و تعهد این شهیدان همواره الگویی برای مدیران دوران خود و پس از آن بوده و امروز نیز الگو است و هر ساله گرامیداشت این شهیدان باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: آنچه که موجب شد دوران کوتاه خدمت این دو شهید برای مردم گیلان ماندگار شود در حقیقت مردمی بودن، تقوا، ایمان و تعهدشان بود بنابراین ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.

به گزارش تسنیم، شهید انصاری استاندار اسبق گیلان و شهید نورانی معاون عمرانی وی در سحرگاه تیرماه سال ۱۳۶۰ و یک هفته پس از انفجار دفتر مرکزی جمهوری اسلامی، در مسیر عزیمت به استانداری به‌دست منافقان کوردل در خیابان لاکانی رشت به درجه شهادت نائل آمدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنگ رسانه ای استاندار سابق صالحی شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فضائل اخلاقی پاسداران و بسیجیان در ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: آن چیزی که سپاه و بسیج را در ذهن و فکر مردم عزیز و ماندگار کرده  ، ایثارگری، ایمان و عقیده آنهاست.
حجت الاسلام رضایی با اشاره به مجاهدتهای معنوی شهید مطهری، ایشان را یکی از ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر جوانان از تفکرات شهید مطهری الهام بگیرند، می‌توانند مسیری روشن برای تمدن جدید اسلامی و آینده کشور  ترسیم کنند.
وی  افزود: مربیان عقیدتی سیاسی باید با حضور فعال در میدان‌های جهاد تبیین با انگیزه‌ای مضاعف به شبهات ذهنی نسل جوان و نوجوان پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران