Web Analytics Made Easy - Statcounter

میانجیگر اتحادیه آفریقا در امور سودان از توافق شورای نظامی با معارضان سودانی درخصوص شورای حاکمیتی خبر داد. ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بیش از یک ماه بود که روند سیاسی بحران سودان متوقف شده بود. اتیوپی و اتحادیه آفریقا برای شکستن بن بست سیاسی در سودان وارد عمل شدند و طرح های خود را به شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دو طرف با از سرگیری مذاکرات موافقت کردند . میانجیگران آفریقایی طی نشست مشترکی سه شنبه هفته گذشته اعلام کردند: شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر چهارشنبه به صورت مستقیم درباره شورای حاکمیتی بایکدیگر گفت وگو می کنند.

میانجیگر اتحادیه آفریقا در امور سودان صبح امروز اعلام کرد: شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر توافق فراگیری درباره  دوره انتقالی از جمله شورای حاکمیتی سودان دست یافتند.

"محمد حسن ولد لبات"  با بیان اینکه دوره انتقالی سه ساله خواهد بود، درخصوص شورای حاکمیتی سودان اظهار داشت: دو طرف توافق کردند این شورای پنج عضو نظامی و پنج عضو غیر نظامی داشته و نفر یازدهم نیز دارای سابقه نظامی باشد. ریاست شورای حاکمیتی به صورت  دوره ای خواهد بود که نظامیان 21 ماه و غیرنظامیان 18 ماه ریاست آن را به عهده خواهند داشت.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، وی که در یک نشست خبری با حضور نماینده ائتلاف آزادی و تغییر و در حضور "محمد حمدان دقلو" (حمیدتی) معاون شورای نظامی سخن می گفت، اظهار داشت: دو طرف به راه حل هایی درباره مسائل مورد اختلافی دست یافتند و قرار شد یک کمیته مستقل برای بررسی هر حادثه خشونت آمیزی که در سودان اتفاق افتاده است، تشکیل شود.

از سرگیری مذاکرات معارضان با شورای نظامی سودان

وی درباره مجلس قانونگذاری جدید سودان گفت: شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر توافق کردند که این مجلس پس از تشکیل شورای حاکمیتی تاسیس شود. همچنین دو طرف موافقت کردند که یک دولت اجرایی تشکیل شود و در دوره انتقالی امور سودان را به دست بگیرد.

قرار است این توافقنامه هفته آینده با حضور نخست وزیر اتیوپی و چند نفر از رهبران کشورهای آفریقایی در خارطوم به امضای شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر برسد.

اتحادیه آفریقا به شورای نظامی سودان تا 30 ژ وئن 2019 ( یکشنبه هفته گذشته )  فرصت داده بود، قدرت را به یک  دولت مدنی واگذار کند. در غیر این صورت با مجارات های این اتحادیه روبرو خواهد شد.

 قرار است اتحادیه آفریقا طی هفته آینده نشستی را در کشور نیجر (غرب قاره سیاه ) برگزار کند که در حاشیه آن تحولات سودان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب(شانا) در دور اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی موفق به ارائه یک لیست مشترک ۳۰ نفره برای تهران شدند که از بین ۳۰ گزینه پیشنهادی، ۱۳ گزینه به دور دوم انتخابات راه یافتند. دور دوم انتخابات قرار است جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار شود.

در همین زمینه یک عضو شورای ائتلاف در گفت‌وگو با تسنیم گفته است که برای دور دوم انتخابات لیست ۱۶ نفره ارائه خواهد شد و به گفته وی، قرار شده است ۳ نامزد از لیست‌های دیگر به لیست شانا اضافه شود؛ او گفت که سه نامزد از بین نامزدهای راه‌ یافته به دور دوم انتخابات توسط شواری انتخاب شانا به لیست ۱۳ نفره فعلی اضافه و در نهایت لیست ۱۶ نفره به مردم معرفی خواهد شد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه لیست آتی قرار است به زودی منتشر شود، این سوال مطرح است که آیا ائتلاف شانا و جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات همچنان برقرار است یا ممکن است جبهه پایداری لیست مستقل ارائه کند. مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال گفت: ائتلاف جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است و ما همانند دور اول انتخابات، در دور دوم نیز لیست واحدی با شانا ارائه خواهیم کرد.

وی درباره سه گزینه دیگری که قرار است به لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف اضافه شوند، گفت: درباره ۳ گزینه باقی‌مانده، جبهه پایداری پیشنهادهای دارد و پیشنهادهای خود را به شورای ائتلاف اعلام کرده است ما سعی می‌کنیم که لیست پیشنهادی خود به مردم را انقلابی‌تر کنیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901348

دیگر خبرها

  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد