Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر عامل صندوق پنبه گفت: با توجه به برداشت‌های سال گذشته و سطح زیر کشت درسال جاری، پیش بینی می‌شود که میزان برداشت به نسبت سال گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته باشد. تاریخ انتشار: 10:37 - 14 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۰۳۴۸

محمدحسین کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با بیان این مطلب که از اواخر خرداد ماه کشت پنبه به اتمام رسیده است، اظهار کرد: در نقاط مختلف کشور، کشت پنبه از اواخر فروردین شروع و تا اواخر خرداد ادامه دارد همچنین در سال جاری به دلیل سیل‌هایی که در ابتدای سال رخ داد کشت پنبه در برخی مناطق با کمی تاخیر آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: پس از اتمام مراحل کشت، محصول وارد مرحله رشد علفی و گل دهی می‌شود تا اینکه در نهایت از اواخر شهریور و اوایل مهر، فصل برداشت پنبه در تمامی نقاط کشور آغار شده و تا اواسط دی ماه ادامه خواهد داشت.
مدیر عامل صندوق پنبه با اشاره به اینکه هنوز آمار سطح سبز نهایی اعلام نشده است، ادامه داد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، در سال جاری ۸۰ هزار هکتار پنبه در کشور کشت شده و از این میزان بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تن وش و حدود ۵۵ هزار تن پنبه تصفیه شده برداشت خواهد شد.
کاویانی خاطر نشان کرد: با توجه به برداشت‌های سال گذشته و سطح زیر کشت در سال جاری، پیش بینی می‌شود که میزان برداشت به نسبت سال گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.
وی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی پنبه بسیار پایین است، تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان محصول دهی پنبه در هر مترمربع از زمین به نسبت دیگر محصولات بسیار کم است و کشاورزان زحمت و فشار زیادی را طی مراحل کشاورزی تحمل می‌کنند، نرخ خرید تضمینی پنبه از سوی دولت بسیار پایین است و برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد، به عنوان مثال در هر هکتار از کشت سیب زمینی بالغ بر ۶۰ تن محصول برداشت می‌شود، اما درهر هکتار از کشت پنبه حدود یک و نیم تن پنبه برداشت می‌شود.
مدیر عامل صندوق پنبه گفت: هم اکنون نرخ خرید تضمینی پنبه ۳ هزارو ۶۰۰ تومان است و با توجه به افزایش قیمت کود، سم و کارگر این نرخ باید تا دو برابر افزایش یابد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پنبه کشت سیب زمینی برداشت وش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی این استان به دلیل خشکسالی و افت چاه‌های آبیاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. محمد میری گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.   او با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی‌تر در استان برداشت شود.   معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.   میری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، افزود: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.    

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران