Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از یورونیوز، مگان رپینو، کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا که به همراه دیگر یارانش در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه حضور دارد به تازگی در ویدیویی اعلام کرده بود که در صورت قهرمانی در این مسابقات قصد ندارد برای دیدار با ترامپ پا به «کاخ سفید لعنتی» بگذازد.

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به سخنان اخیر کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا روز چهارشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: «مگان هرگز نباید نسبت به کاخ سفید، کشور و یا پرچم ما بی احترامی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

خانم رپینو که به رک گویی و انتقاد از سیاست های دولت ترامپ شهرت دارد روز سه شنبه در ویدیوی کوتاهی که از سوی تارنمای مجله «ایت بای ایت» منتشر شد گفته بود: «من به کاخ سفید لعنتی نمی روم. ما به آنجا دعوت نخواهیم شد.»

دونالد ترامپ در پاسخ به این سخنان همچنین در واکنشی توییتری نوشت: «من خود هوادار سر سخت تیم آمریکا و فوتبال زنان هستم اما مگان قبل از سخن گفتن باید در زمین برنده شود. رئیس جمهوری آمریکا سپس از این فرصت برای دعوت اعضای تیم فوتبال زنان آمریکا به کاخ سفید استفاده کرد و نوشت که آنها فارغ از هر نتیجه ای به کاخ سفید دعوت شده اند.

آقای ترامپ در ادامه با کنایه ای به بسکتبالیست های کشورش همچنین یادآور شد: «غیر از بازیکنان ان بی ای (...) دیگر تیم های ورزشی بسیار مشتاق اند که به کاخ سفید بیایند.»

اعضای تیم بسکتبال گلدن استیت پس از کسب قهرمانی ان بی ای در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به دعوت رئیس جمهوری برای رفتن به کاخ سفید پاسخ منفی دادند. فیلادلفیا ایگلز، فاتح فینال مسابقات فوتبال آمریکایی موسوم به «سوپربول» در سال گذشته میلادی نیز همان رویه گلدن استیت را در پیش گرفت و دعوت دونالد ترامپ را رد کرد.

گفتنی است که دونالد ترامپ پیش از این نیز کاپیتان تیم ملی زمان آمریکا را به دلیل نخواندن سرود ملی آمریکا در جریان بازیهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۹ که در فرانسه جریان دارد مورد انتقاد قرار داده بود.

مگان رپینو که سابقه بازی در فرانسه و تیم المپیک لیون را نیز در کارنامه دارد از جمله ورزشکارانی است که سال ۲۰۱۶ به حرکت اعتراضی کالین کاپرنیک، بازیکن سیاهپوست تیم فوتبال آمریکایی سانفرانسیسکو پیوست.

بازیکنان لیگ فوتبال آمریکایی به پیروی از این اقدام اعتراضی با زانو زدن هنگام پخش سرود ملی آمریکا نسبت به رفتارهای خشونت آمیز و نژادپرستانه پلیس با سیاه پوستان واکنش نشان دادند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال خشونت زمین زنان کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • عکس| واکنش توییتری پویانفر به اعتراضات دانشگاهیان آمریکا علیه اسرائیل