Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@19:01:18 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۱۴

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۶۳۲۵

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۱۴

قیمت نفت برنت پس از کاهش ۰.۸ درصدی در روز پنجشنبه، امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۲۵ سنت رسید. ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد چشم انداز رشد اقتصاد جهانی بر تاثیرات افزایش تنش ها در خاورمیانه سایه افکنده است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 1.1 درصد کاهش به 56 دلار و 72 سنت رسید. روز پنجشنبه به دلیل تعطیلات روز استقلال آمریکا، قیمتی در بازار نیویورک ثبت نشد.

قیمت نفت برنت نیز پس از کاهش 0.8 درصدی در روز پنجشنبه، امروز با 0.1 درصد کاهش به 63 دلار و 25 سنت رسید.

به گفته تحلیلگران، نگرانی ها از اختلافات تجاری و کاهش رشد اقتصاد جهانی که می تواند تقاضا برای نفت را تضعیف کند، موجب افت قیمت ها شده است. اما در عین حال، تعهد بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان از جمله عربستان و روسیه به کاهش تولید مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شده است.

آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر موسسه اواندا در این باره گفت: «تضعیف رشد اقتصاد جهانی همچنان عامل اصلی کاهش قیمت نفت است... توافق اوپک پلاس برای تداوم کاهش تولید مانع از افت بیشتر قیمت ها خواهد شد اما ترمیم قیمت ها نیازمند پایان یافتن سیاست های تجاری حمایتگرایانه است.» آمارهای دولتی نشان می دهد که ثبت سفارشات جدید برای کالاهای تولیدی آمریکا در ماه می برای دومین ماه متوالی کاهش یافته و این مسئله به نگرانی های اقتصادی دامن زده است.

اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا روز چهارشنبه گزارش داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 1.1 درصد کاهش یافته که بسیار کمتر از رقم کاهش 5 میلیون بشکه ای برآورد شده توسط انستیتوی نفت امریکا بود.

این نشان می دهد که تقاضا برای نفت در آمریکا، به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان احتمالا به دلیل تضعیف اقتصاد این کشور کمتر شده است.

در عین حال، تداوم تنش ها در خاورمیانه مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت شده است.

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قیمت نفت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد