Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه عمده نیاز سوریه را در بحث‌های زیرساختی دانست و گفت: برای صادرات به سوریه نیاز به کنسرسیوم‌سازی داریم.به گزارش بلاغ،کیوان کاشفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در کرمانشاه، در رابطه با شرایط اقتصادی استان، اظهار داشت: شرایط سختی بر اقتصاد کشور حاکم است، برخی از مشکلات ناشی از اقتصاد کلان و کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: با بروکراسی عجیب و غریب موجود در کشور اصلاحات اقتصادی سخت پیش می‌رود، ولی در استان بهترین شرایط وجود دارد.

وی در ادامه مدعی شد، در سطح استان شرایط به‌صورتی است که همه بر کار کردن واحدهای تولیدی اجماع دارند، البته به مرور آثار آن را می‌بینیم، فضای کسب و کار استان بهتر شده است و امیدواریم در آینده وضعیت بهتری در زمینه تولید و اقتصاد استان داشته باشیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران در مورد وضعیت صادرات استان، گفت: ما همچنان به عراق افزایش صادرات داریم، ولی در مورد برگشت ارز مشکل داریم و باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود و یا می‌توان به جای ارز یک سری کالا وارد کرد.

وی در با بیان اینکه برای صادرات به سوریه نیاز به کنسرسیوم‌سازی (شرکت‌های بزرگ صادراتی) داریم، تصریح کرد: برای ورود به بازار سوریه نیاز به سروسامان دادن به بخش خصوصی توسط خود بخش خصوصی است چون ماهیت صادرات به سوریه با عراق کاملا متفاوت است، سوریه سابقه طولانی در تولید دارد و قبل از جنگ داخلی یکی از کشورهای رقیب ایران در بازار عراق بود.

کاشفی عمده نیاز سوریه را در بحث‌های زیرساختی دانست و بیان کرد: متأسفانه هلدینگ‌های بزرگ و مهم در این حوزه کم داریم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه طی یکی دو ماه آینده یک هیأت اقتصادی و تجاری ایرانی به سوریه سفر خواهد کرد، تصریح کرد: حتما چند تن از تولید‌کنندگان کرمانشاهی ما را در این سفر همراهی خواهند کرد.

کاشفی عنوان کرد: اگر خط ترانزیتی ایران و سوریه از طریق عراق ایجاد شود می‌توانیم بسیاری از تولیدات‌ داخل را به این کشور صادر کنیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر علیپور مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران در نشست خبری در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: کنسرسیوم کشتی‌سازی داخلی با حضور سه شرکت بزرگ ایرانی با هدف اینکه نیازمندی‌های صنعت دریایی کشور را تأمین کند ایجاد شد. این کنسرسیوم با تجمیع نیازها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و توان اعضا می‌تواند اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت صدرا، فاز اول را در همکاری تمامی دستگاه‌ها و متخصصان دانش‌بنیان و دانشگاه‌های دریایی برای تأمین نیازهای داخلی در مسیر تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: فاز دوم این برنامه به بانک‌ها و مؤسسات مالی با کارفرمایان برای تجمیع منابع است. ضمن اینکه تجمیع فناوری نیز همواره مدنظر ما در تمامی مراحل کمک به تولید و تأمین نیازهای تجهیزاتی داخل در کنار واردات نیازها است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون قرارداد ۴ کشتی با ظرفیت‌های سه هزار و ۵۰۰ تنی و ۵ هزار تنی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده که دو فروند به صورت «روروشیپ» و دو فروند مربوط به حمل کالاهای عمومی است که تا پایان سال دو فروند تحویل کشتیرانی می‌شود و دو فروند دیگر که فرایند مهندسی آن در حال طی‌شدن است.

علیپور خاطرنشان کرد: همچنین قرارداد ساخت ۵ فروند کشتی کشور با ظرفیت‌های ۴۰ تا ۷۰ هزار تن را با یک هلدینگ امضا شد و این ۵ کشتی در سبک‌های نفتکش، فله بر و کانتینر بر است.

وی در ادامه گفت: ما قانونی داریم که حداکثر استفاده از توان داخل است بر همین اساس مجاز نیستیم که تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود را از خارج تأمین کنیم؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که شرکت‌های دانش بنیان و صنعت را فعال کنیم. البته بیشتر تجهیزات چه سیستم رانش چه سیستم ناوبری و مخابراتی در داخل کشور ساخته می‌شود و در تلاش هستیم که از ظرفیت‌های بخش غیرنظامی استفاده کنیم.

علیپور گفت: هلدینگ دریایی خاتم از مجموعه موسساتی تشکیل شده که کارهای مختلفی انجام می‌دهند. در بخش عمرانی ساخت اسکله‌ها، موج‌شکن‌ها، لایروب‌ها و خدمات لایروبی انجام می‌دهند که البته صدرا بخش کشتی سازی و فراساحلی را انجام می‌دهد.

کد خبر 6091409 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار