Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش سازمان ملل، نیروهای امنیتی ونزوئلا "جوخه‌های مرگ" را برای قتل مردان جوان اعزام می‌کنند و طوری صحنه سازی می‌کنند که گویی قربانیان در مقابل دستگیری مقاومت می‌کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، آمارهای دولتی ونزوئلا نشان می‌دهد مرگ ناشی از مقاومت متهمان در زمان دستگیری در سال گذشته میلادی ۵۲۸۷ مورد و تا مه سال جاری میلادی ۱۵۶۹ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش روز پنجشنبه میچل باچله، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل نسبت به تعداد بالای قتل‌های فراقانونی در این کشور آمریکای لاتین هشدار داده شده است.

خانواده‌های ۲۰ مرد توضیح می‌دهند که چگونه مردانی ماسک پوش با لباس سیاه از نیروهای اقدام ویژه ونزوئلا با کامیون‌های سیاه‌رنگ و بدون پلاک آمده و مردان جوان آنها را برده‌اند. شاهدان گفتند، جوخه‌های مرگ وارد خانه‌های می‌شوند، متعلقات را بر می‌دارند و به زنان و دختران تعرض می‌کنند و برخی اوقات آنها را لخت می‌کنند.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است: آنها پیش از آنکه مردان جوان را با گلوله از پای دربیاورند، از سایر اعضای خانواده جدا می‌کنند. در هر کدام از این موارد، شاهدان چندین مورد دستکاری در صحنه جرم و شواهد و مدارک را گزارش کرده‌اند. نیروهای ونزوئلایی اقدام به مخفی کردن سلاح و مواد مخدر در منازل این افراد کرده و به سمت دیوارها شلیک می‌کردند یا درگیری ساختگی ایجاد می‌کردند تا نشان دهند که قربانیان در مقابل نیروهای امنیتی و بازداشت مقاومت می‌کردند.

این گزارش که از ۵۵۸ شاهد و قربانی این جنایات به دست آمده، نشان می‌دهد این قتل‌ها بخشی از استراتژی دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا با هدف خنثی سازی، سرکوب و مجرم جلوه دادن مخالفان سیاسی و منتقدان دولت است.

در بخشی از این گزارش که از مصاحبه با شاهدان به دست آمده، آنها دائماً درباره یک "جوخه مرگ" یا "گروه نابودی" اسم می‌بردند.

باچله که ماه گذشته میلادی به ونزوئلا سفر کرده بود، قرار است امروز (جمعه) گزارش خود را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کند.

وی در بیانیه ای اعلام کرد، تعهد دولت ونزوئلا برای همکاری با سازمان ملل به منظور حل و فصل برخی از مسائل مهم شامل استفاده از شکنجه و دسترسی به عدالت و اجازه کامل دسترسی به بازداشتگاه‌ها را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: صادقانه امیدوارم که مقام‌های دولت کاراکاس نگاهی نزدیکتر به تمامی این اطلاعات شامل آنهایی که در این گزارش هستند، بیندازند و اجازه انجام تعهدات را بدهند. ما باید بتوانیم به این نتیجه گیری برسیم که تمامی مردم ونزوئلا مستحق یک زندگی بهتر هستند.

این گزارش سازمان ملل پس از آن منتشر شد که مانوئل کریستوفر فیگوئرا، رئیس سابق جاسوسی ونزوئلا به آسوشیتدپرس گفت، دولت مادورو یک "سرمایه گذار و حامی مجرم" است.

وی ادامه داد: مادورو تحت نظر خودش به نقض‌های حقوق بشری دست می‌زند که شامل بازداشت‌های خودسرانه و پرونده سازی علیه مخالفان می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا مخالفان دولت جوخه های مرگ مردان جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار نافرجام از زندان + فیلم

تعدادی از زندانیان در یکی از زندان‌های ونزوئلا، پس از یکسال و نیم تلاش برای حفر تونل از زندان به بیرون، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند؛ پلیس ونزوئلا در طول ماه‌ها این چند زندانی را تحت نظر داشته است؛ این افراد دوباره دستگیر و به زندان بازگردانده شدند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد