Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو شورای راهبردی وحدت اصولگرایان به تشریح راهبردهای اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداختند.به گزارش بلاغ،علیرضا خجسته‌پور قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرنگار  به تشریح جزئیات مباحث مطرح در نشست فصلی دبیران واحدهای استانی و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین که امروز پنج‌شنبه (۱۳تیرماه) در دفتر مرکزی این تشکل برگزار شد، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خجسته‌پور در ابتدای این جلسه محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت که سال ۹۸ سال انتخابات است و ذهن بسیاری از فعالان سیاسی به مقوله انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی معطوف می‌شود.

باهنر افزود: سیاست راهبردی ما مثل انتخابات گذشته وحدت حداکثری است و باید حداکثر نیروهای اصولگرا را بتوانیم دور هم جمع کنیم.

وی ادامه داد: ما متأسفانه در غیبت احزاب چارچوب‌مدار قدرتمند در هر انتخاباتی اکثر انرژی‌مان صرف ایجاد وحدت در درون خودمان می‌‌شود. اما ناچاریم روی وحدت کار کنیم چون اگر به وحدت نرسیم اولاً رأی‌مان پراکنده و مشتت می‌شود و ثانیاً عدم اجماع روی رأی مردم هم اثر می‌گذارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تأکید براینکه هدف ما هم وحدت صددرصدی است، خاطرنشان کرد: با این حال وحدت صددرصدی عملاً غیرممکن است ضمن اینکه وحدت ما نیز وحدت فلسفی نیست و قرار نیست هر نحله اصولگرایی از ایدئولوژی خود دست بردارد بلکه می‌توانیم در عین داشتن سلایق مختلف در جریان اصولگرایی با هم وحدت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در جریان اصولگرایی از طیف تند تند تا کند کند داریم و تلاش ما این است که بتوانیم همه این طیف‌ها را زیر یک چتر بیاوریم، تصریح کرد: به عبارتی دیگر ما نیاز داریم که حداکثر وحدت را داشته باشیم. زمینه و فضای رأی اصولگرایان در جامعه فراهم است و ما باید بتوانیم با ائتلاف خود در جریان اصولگرایی رأی مردم را در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری به دست آوریم.

باهنر ادامه داد: حدود ۱۸۰ حوزه تک‌نماینده و ۴۵ حوزه دو نماینده‌ای از ۲۹۰ نماینده مجلس داریم و هرچه تعداد نمایندگان یک حوزه انتخابیه کمتر باشد ضریب نفوذ جریان‌های سیاسی در انتخاب افراد کمتر می‌شود. اما در حوزه‌هایی که تعداد نماینده‌های آنها بیشتر است این جریانات سیاسی‌اند که اغلب تعیین کننده هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پایان تأکید کرد: تصمیم‌گیرنده نهایی در انتخابات در استان‌‌ها از نظر جامعه اسلامی مهندسین خود استان‌ها هستند. 

خجسته‌پور قائم مقام جامعه مهندسین اسلامی همچنین در خصوص بخش دیگری از این نشست اظهار داشت: دبیران استانی این تشکل هر یک به بیان تحرکات انتخاباتی استان خود پرداختند و در خصوص ارتقای جایگاه  اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارنظر کردند.

خجسته پور گفت: پس از صحبت‌های باهنر و دبیران جامعه اسلامی مهندسین پرویز سروری عضو شورای راهبردی وحدت اصولگرایان در این نشست اظهار داشت که جمنا تجربه بسیار خوبی در جریان اصولگرایی بود و ما در موضوع جمنا توانستیم آرای مشتت را به یک سبد بزرگ و قوی تبدیل کنیم البته به پیروزی نرسیدیم و باید بتوانیم این سبد رأی را اضافه کنیم تا به پیروزی در انتخابات نائل شویم.

سروری همچنین در خصوص سازوکار شورای ائتلاف در مرکز و استان‌ها اشاره داشت و افزود: ما تلاش خودمان را کرده‌ایم که در ائتلاف در این دوره نقش احزاب و جوانان انقلابی و همچنین فعالان رسانه‌ای را بیش از پیش در این ائتلاف پررنگ کنیم. 

وی به فرآیند انتخاب اعضای ائتلاف و همچنین کاندیداهای مدنظر در جریان ائتلاف در استان‌ها و حوزه‌های انتخابی اشاره کرد و همچنین به بیان نحوه انتخاب کاندیداها و نماینده‌ها در آخرین مرحله تصمیم‌گیری در شورای ائتلاف پرداخت.

سروری در پایان اشاره داشت که تمامی تلاش ائتلاف بر این است که تصمیم‌گیرنده نهایی در هر حوزه انتخابیه بدنه اجتماعی نیروهای انقلاب و اصولگرایان در آن حوزه انتخابیه باشند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

«عباس خسروانی» بیان کرد: سیاست شورای ششم، جلوگیری از قطع درختان و حفظ آن است، البته مواردی وجود دارد که در قانون نیز پیش‌بینی شده و اگر درخواستی مبنی بر قطع درختی وجود داشته باشد، موضوع در کمیسیون ماده ۷ شهرداری که متشکل از قاضی دادگستری،۲ نماینده از شورای اسلامی شهر و ۲ نماینده از شهرداری است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و رای صادر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت قانونگذار برای حفظ فضای سبز در محدوده و حریم شهرها، تاکید کرد: برای حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، قطع هرنوع درخت یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها و باغات در محدوده و حریم شهر‌ها بدون اجازه کمیسیون ماده ۷ و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شهروندان می‌توانند موارد تخلف را به سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند یا به سازمان فضای سبز شهرداری مراجعه و از قانونی بودن یا نبودن آن کسب اطلاع کنند.

خسروانی در خصوص قطع برخی درختان خشک شده معابر اراک، تصریح کرد: درختان خشک شده مورد بررسی قرار می‌گیرند و بعد از بررسی علل خشک شدن با مجوز کمیسیون ماده ۷ شهرداری اقدام به قطع آن می‌شود که شهرداری موظف است بلافاصله درخت جدید را جایگزین کند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی جرایم قطع درخت طبق مصوبه این شورا، بیان کرد: نگاه به جرایم قطع درختان بازدارندگی است و به هیچ‌وجه نگاه درآمدی وجود ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: آموزش‌های شهروندی در کنار جریمه باید لحاظ و قانون نیز باید به صورت کامل اجرا شود و در کنار این موارد باید از ظرفیت رسانه هم برای اطلاع رسانی عمومی استفاده شود.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۸۰ هزار نفر ساکن است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد