Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:15:53 GMT

آگهی های سامسونگ مشتریان را گمراه می کند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۶۹۹۰

آگهی های سامسونگ مشتریان را گمراه می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا(ACCC)از سامسونگ به دادگاه شکایت کرده است. این کمیسیون ادعا می کند سامسونگ درباره ماهیت ضدآب موبایل هایش مشتریان را گمراه کرده است. طبق این ادعا سامسونگ از ٢٠١٦ میلادی موبایل هایی را در محیط هایی مانند استخر و اقیانوس تبلیغ می کند، حال آنکه مبنایی برای آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راد سیمزمدیر ACCC در بیانیه ای دراین باره اعلام کرده است: ACCC معتقد است تبلیغات سامسونگ به طور گمراه کننده نشان می دهد موبایل های گلکسی را می توان در آب اقیانوس یا استخر استفاده کرد و دستگاه از قرار گرفتن در معرض آب آسیبی نمی بیند اما این امر حقیقت ندارد.

این شکایت براساس بررسی بیش از ٣٠٠ آگهی تبلیغاتی انجام شده است.

در آگهی ها موبایل های گلکسی مختلفی دارای گواهینامه IP۶۸ ضدآب نمایش داده می شوند. این بدان معنا است که دستگاه های مذکور می توانند در عمق ١.٥متری آب به مدت ٣٠ دقیقه بمانند. اما ACCC اشاره می کند این گواهینامه شامل انواع مختلف آب نمی شود و سامسونگ نیز خود ادعا می کند بهتر است در ساحل از موبایل گلکسی اس١٠ استفاده نشود.

کد خبر 4658153 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: سامسونگ شکایت استرالیا موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند

پس از اعتراف شرکت آسترازنکا در خصوص عوارض خطرناک واکسن کرونای خود، این شرکت شروع به جمع آوری این واکسن از سراسر دنیا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شرکت داروسازی انگلیسی آسترازنکا ادعا کرد که واکسن کووید خود به نام واکسیفریا را که یکی از اولین واکسن‌های تولید شده در زمان شیوع کرونا بود، به دلایل تجاری و مازاد شدن دوز‌های به‌روز شده، لغو کرده است.

براساس گزارش النشره، سخنگوی آسترازنکا گفت: با توجه به اینکه از آن زمان (شیوع کرونا) تاکنون واکسن‌های زیادی برای کووید-۱۹ ساخته شده‌اند، واکسن‌های به‌روز شده مازاد در دسترس هستند، این امر منجر به کاهش تقاضا برای واکسووریا شده است که دیگر توقف تولید شده است.

این امر پس از آن صورت گرفت که آسترازنکا آوریل گذشته برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن ضد کروناویروس آن می‌تواند عوارض جانبی کشنده‌ای مانند لخته شدن خون را ایجاد کند.

بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش داد، آسترازنکا با شکایت دسته جمعی چند میلیون پوندی از سوی ده‌ها خانواده که اعلام کردند آنها یا عزیزانشان به دلیل واکسن معیوب این شرکت مریض یا کشته شده اند، مواجه است. وکلای آنها بر این باورند که برخی از این ادعا‌ها می‌تواند به ۲۰ میلیون پوند غرامت برسد.

آسترازنکا که در کمبریج مستقر است با این اتهامات مخالفت می‌کند، با این وجود در یک سند قانونی که در فوریه گذشته به دادگاه عالی انگلیس ارائه شد اعتراف کرد که واکسن آن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث پایین آمدن پلاکت خون و لخته شدن خون شود. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند
  • مقایسه گوشی‌های شیائومی 14 و S24 سامسونگ + قیمت و مشخصات
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت ارزان‌ترین گوشی هوشمند
  • استخدام پنج عضو یک خانواده در صداوسیما!
  • اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است
  • هوش مصنوعی عمر باتری سامسونگ گلکسی S25 را افزایش می‌دهد
  • آیفون ۱۵پرومکس، پرفروش‌ترین گوشی جهان شد
  • آگهی مزایده عمومی فروش ضایعات
  • زلف بر دیوار | بازار داغ گیس فروشی
  • استخدام ۵ عضو یک خانواده در صداوسیما