Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران قریب به دو هزار نفر سردفتر و همین تعداد دفتریار دارد، گفت: این افراد جهت شرکت در انتخابات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز در پای صندوق رای حضور پیدا می‌کنند تاریخ انتشار: 12:23 - 14 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۰۶۶۵

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سید محمد هاشمی مقدم، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه برگزاری ششمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران و در جمع خبرنگاران بیان کرد: طبق قانون دفاتر اسناد رسمی یک ماه قبل از پایان دوره سه ساله این کانون و هیات مدیره آن، هیات نظارتی انتخاب می‌شود که مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم می‌کند که این انتخابات در موعد مقرر خود صورت گرفت و امروز پس از احراز صلاحیت اشخاصی که داوطلب شرکت برای انتخابات و عضویت در هیات مدیره کانون بودند اسامی آن‌ها مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد:کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران که قریب به دو هزار نفر سردفتر و همین تعداد دفتریار دارد، در پای صندوق رای حضور پیدا می‌کنند و نسبت به انتخاب افراد مورد نظر خود اقدام خواهند کرد و هیات نظارت و اعضای برگزاری انتخابات در اولین فرصت پس از شمارش آرا نتیجه این انتخابات را به اطلاع عمومی خواهد رساند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که جز وظایف سردفتران است موضوع تنظیم سند رسمی است تصریح کرد: سند رسمی سندی است که حاکمیت و تمام مراجع رسمی ملزم به ترتیب اثر دادن به آن سند هستند، سندی که در دفاتر اسناد رسمی به ثبت می‌رسد به عنوان یک سند رسمی شناخته می‌شود و تمامی مراجع رسمی و قضایی ملزم هستند به محض ارائه آن سند در هر موعدی که ادعایی شود مورد استناد واقع و ترتیب اثر داده شود.

هاشمی مقدم ادامه داد: آن چه که مورد تاکید قوه قضاییه و به خصوص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که متولی موضوع تنظیم اسناد رسمی است، این است که مردم و عموم کسانی که در واقع تقاضا‌ها و روابط حقوقی خود را می‌خواهند تنظیم کنند به هیچ وجه به سند عادی و تنظیم قولنامه‌های عادی اکتفا نکنند، چرا که در هر مرحله ممکن است مورد تایید واقع نشود و حقوق طرفینی که با سند عادی روابط خود را تنظیم می‌کنند تضییع شود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اذعان کرد: برای جلوگیری از تضییع حق هر کدام از طرفین سند، زمانی که به دفترخانه‌ها مراجعه می‌کنند و سند خود را در این دفترخانه‌ها به ثبت می‌رسد به طور قطع از اعتبار، اهمیت و امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌شود که کمتر مواجه با هر گونه خدشه یا بی اعتباری می‌شود.

در ششمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز ۴۴ نفر از طرف سردفتران و ۱۶ نفر از طرف دفتریاران نامزد شدند که در نهایت هیات مدیره ۱۰ نفره از میان این افراد انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کانون سردفتران و دفتریاران قضایی اسناد حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان ، در این مجمع که برگزار شد، ۳۳.۴ درصد از سهامداران به صورت حضوری و الکترونیک شرکت داشتند و در نهایت پس از برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره از میان یازده نفر کاندیدا از سهامداران حقیقی و حقوقی، بانک صادرات، شرکت سرمایه گزاری گروه سپهر صادرات، ابراهیم مهدی نژاد ثانی، سید مجتبی علوی زاده و محمد امین ساقیان به عنوان اعضای اصلی و افسانه لطیف کار و محمودرضا جواهری به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

این مجمع با حضور اعضای هیات رییسه مجمع رسمیت یافت و صورت جلسات مطرح و به رای حاضران گذاشته شد.

در پایان جلسه تمامی مباحث مربوطه به عنوان تکالیف مجمع در سامانه کدال بارگذاری خواهد شد.

گفتنی است حسابرس اصلی موسسه حسابرسی و خدمات مالی کوشا منش حسابرس علی البدل موسسه حسابرسی و خدمات مالی ره یافت انتخاب شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901338

دیگر خبرها

  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است