Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حملات خمپاره ای به یک بازار در استان فاریاب در شمال افغانستان چهار کشته و سی و شش زخمی بر جا گذاشت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، حملات خمپاره ای به یک بازار در استان فاریاب در شمال افغانستان چهار کشته و سی و شش زخمی بر جا گذاشت.
عبدالکریم یورش سخنگوی فرماندهی پلیس استان فاریاب اعلام کرد: بازار شهرستان "خواجه سبزپوش" از توابع استان فاریاب صبح امروز هدف چند گلوله خمپاره قرار گرفت که براثر آن چهار غیرنظامی جان خود را از دست دادند و سی و شش غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضع جسمی شماری از مجروحان وخیم گزارش شده است.
هرچند سخنگوی پلیس فاریاب گروه طالبان را مسوول این حملات دانست اما تاکنون فرد یا گروهی مسوولیت این حملات را برعهده نگرفته است.
این غیرنظامیان در حالی هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفتند که برای خرید و فروش اموال خود در "جمعه بازار" (بازار ویژه روز جمعه) حضور یافته بودند.

کشف خودروی بمب گذاری شده در استان کابل
پلیس افغان یک دستگاه خودرو حاوی مواد منفجره را در شهرستان "پغمان" استان کابل کشف کرد.
نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: این خودرو در یک منطقه مسکونی در شهرستان پغمان در غرب شهر کابل کشف شد.
نیروهای پلیس افغان در شبانه روز گذشته از وقوع دو انفجار خونین در کابل جلوگیری کردند. شب گذشته نیز یک عامل انتحاری در ورودی ارگ ریاست جمهوری افغانستان شناسایی و بازداشت شد.
در پی چند انفجار پی در پی و حمله سه روز قبل طالبان به مرکز شهر کابل، تدابیر پیشگیرانه نیروهای امنیتی افغان در کابل تشدید شده است.
انفجارها و درگیری روز دوشنبه در مرکز شهر کابل نیز بیش از صدوبیست کشته و زخمی برجای گذاشت.

هفت پلیس افغانستان در درگیری با طالبان کشته شدند
به گزارش آناتولی، هفت مامور پلیس افغانستان در درگیری با نیروهای طالبان کشته شدند.
در درگیری میان نیروهای پلیس دولت افغانستان و عناصر طالبان هفت مامور پلیس کشته و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.
این درگیری ها در استان دایکندی در مرکز افغانستان روی داد. فرمانده نیروهای امنیتی در این استان گفت درگیری بعد از حمله عناصر طالبان به یک کلانتری پلیس در بخش کاجران روی داد.
وی افزود مقامات امنیتی، نیروی کمکی به منطقه فرستاده اند و درگیری با طالبان همچنان ادامه دارد. طالبان هنوز به درگیری ها واکنش نشان نداده اند.

تروریسم با کمک مالی آمریکا در افغانستان رشد کرده است
دو روز پیش رئیس جمهور سابق افغانستان گفته بود: تروریسم با کمک مالی و سیاست های مبهم آمریکا در افغانستان رشد کرده است.
 "حامد کرزای" با انتشار بیانیه ای در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه افغانستان " هاروارد " تروریستها و محل مناسبی برای رشد و پرورش گروه های تروریستی است، گفت: افغانستان قربانی تروریسمی است که با کمک مالی و سیاست های مبهم آمریکا رشد کرده است. گروه داعش در سایه حضور وسیع نظامی و اطلاعاتی آمریکا در افغانستان ظهور کرد.
رئیس جمهور سابق افغانستان افزود: افزایش جنگ و خشونت در افغانستان راه حل معضل این کشور نیست، بلکه افغانستان با تقویت فعالیت های صلح طلبانه و بومی شدن روند صلح به آرامش و ثبات می رسد و جنگ طولانی مدت در این کشور پایان می یابد.
"دونالد ترامپ" چند روز پیش در گفتگو با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز"، افغانستان را "هاروارد" تروریست ها و محل مناسب برای رشد گروه های تروریستی توصیف کرد. وی مدعی شد: ما می خواهیم نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج کنیم، اما از تبدیل شدن این کشور به پایگاه تروریست ها نگرانیم!


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

حنفی وردک معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ‌‏جنایات جنگی و ضد بشریت رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های نظامی و مالی کاخ سفید، نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است.

وی افزود: اعتراضات مردم در آمریکا، اروپا و استرالیا در دومین هفته با حمایت از فلسطین شدت گرفته‌ است اما از سوی دیگر مدعیان دروغین آزادی بیان با معترضان برخورد غیر قانونی می‌کنند. 

طالبان پیش از این نیز از شورای امنیت و کشورهای تأثیرگذار خواسته بود تا فراتر از قطعنامه‌ها، برای جلوگیری از نسل‌کشی مردم فلسطین گام‌های عملی بردارند و راه‌های عادلانه برای حل اساسی قضیه فلسطین جستجو کنند.

وزارت خارجه طالبان چندی قبل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان «ناصر» که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

این بیانیه تاکید کرده بود افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان