Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:22:46 GMT

لزوم توسعه رشته های فنی و حرفه ای در ایلام

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۸۱۱۱

لزوم توسعه رشته های فنی و حرفه ای در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در بازدید از نحوه برگزاری آزمون کنکور سراسری در دانشگاه ایلام ضمن خاطره‌ای در ارتباط با کنکور سال ۵۳، گفت: در آن زمان رقابت بسیار سخت بود و تعداد پذیرفته شدگان (حداکثر ۱۰ درصد) باتوجه به کمبود زیرساخت‌های آن زمان بسیار کم بود.

وی افزود: اما امروز به دلیل وجود زیرساخت‌های زیاد اغلب شرکت کنندگان در کنکور، در دانشگاه‌ها و موسسات مختلف پذیرفته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام در ادامه به تفاوت کنکور دهه ۵۰ و ۶۰ با امروز پرداخت و افزود: ظرفیت پذیرش در آن زمان نسبت به اکنون بسیار کمتر بود و این موضوع باعث شده بود که در آن زمان استرس آزمون بیشتر باشد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تغییر نگرش کسب علم برای شغل دولتی، تصریح کرد: با توجه به سیاست گذاری‌های موجود، دولت بایست به سمت خصوصی سازی برود و از حجم خود بکاهد و این روند عملاً ایجاد شغل دولتی برای همه را غیر ممکن می‌کند.

استاندار ایلام ادامه داد: در دنیای امروز ترویج علم و دانش صرفاً برای کسب شغل نیست بلکه برای توسعه است، ادامه داد: هرچه ما بتوانیم به طرف رشته‌های فنی برویم می‌توانیم در عمران و اقتصاد و توسعه کشور موفق تر ظاهر شویم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به تعداد شرکت کنندگان استان در کنکور سراسری داشت و گفت: در کنکور سراسری امسال ۱۵ هزار و ۸۰ نفر در استان باهم به رقابت می‌پردازند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به استقبال خوب بانوان از کنکور امسال، تصریح نمود؛ از داوطلبان استان ایلام هفت هزار و ۸۹۳ نفر را بانوان و شش هزار و ۲۸۷ نفر از آقایان تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شرکت کننده در کنکور سراسری در استان ایلام مربوط به رشته تجربی است، تصریح کرد: در کنکور سراسری امسال ۹ هزار و ۴۷۰ نفر در رشته تجربی به رقابت می‌پردازند و این یک رکورد جالب توجه در گرایش به این رشته تحصیلی است.

کد خبر 4658348

منبع: مهر

کلیدواژه: فنی و حرفه ای استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان دمیرچی ظهر جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه صبح امروز ۱۱ هزار و ۸۰۰ داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت کردند، اظهار کرد: در این رقابت دو روزه بیش از ۲۷ هزار و ۸۰۰ داوطلب گیلانی مرد و زن با هم رقابت کردند.

دمیرچی با بیان اینکه آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی گیلان همزمان با سراسر کشور پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار شد، افزود: داوطلبان گیلانی در ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این آزمون ۷ و ۸ تیر برگزار و نتایج قطعی ۲ آزمون پایان شهریور اعلام می‌شود، گفت: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب رشته ریاضی فیزیک، ۸ هزار و ۲۹۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در تجربی، هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

کد خبر 6089184

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • مرحله اول آزمون سراسری کنکور آغاز شد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • آمادگی شهرستان خاتم در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • ۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • رقابت بیش از ۵۲ هزار داوطلب در کنکور سراسری آذربایجان غربی 
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام