Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@23:17:37 GMT

درمان سرطان مثانه با کمک ویروس سرماخوردگی!

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۸۱۵۱

درمان سرطان مثانه با کمک ویروس سرماخوردگی!

 پژوهش جدید "دانشگاه ساری"(University of Surrey) و "بیمارستان سلطنتی ساری"(RSCH) انگلستان نشان می‌دهد که شاید برخی از ویروس‌های سرماخوردگی بتوانند سلول‌های سرطانی را در افراد مبتلا به سرطان مثانه را هدف قرار دهند و آنها را از بین ببرند. پس از درمان با این ویروس، هیچ اثری از سرطان در بیماران دیده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرطان مثانه که در بافت داخلی سطح مثانه ظاهر می‌شود، دهمین سرطان شایع است و سالانه تقریباً جان بیش از ۱۰ هزار نفر را می‌گیرد.

پژوهشگران در این پروژه، ۱۵ بیمار مبتلا به سرطان مثانه را در معرض "کوکساکی ویروس‌"(coxsackievirus) که در بروز سرماخوردگی نقش دارد، قرار دادند.

درمان‌های کنونی سرطان مثانه، با بروز مشکلاتی همراه هستند. یکی از این روش‌های درمانی، "تراشیدن پروستات از راه مجرای ادرار"(TURP) است که در آن همه ضایعات قابل دیدن از مثانه برداشته می‌شوند اما در این روش، امکان بازگشت تومور از ۵۰ تا ۷۰ درصد و امکان رشد تومور بین ۱۰ تا ۲۰ درصد وجود دارد و همه این پیامدها بین دو تا پنج سال رخ می‌دهند.

دیگر روش درمان، ایمنی درمانی با کمک واکسن سل است. باکتری این واکسن، نوعی باکتری زنده است که از آن برای درمان سرطان مثانه نیز استفاده می‌شود اما این واکسن، اثرات جانبی جدی نیز به همراه دارد که تاکنون در یک سوم بیماران دیده شده و یک سوم نیز هیچ واکنشی به آن نشان نداده‌اند.

بیماران در این پژوهش، یک هفته پیش از جراحی برای خارج کردن تومورها، کوکساکی ویروس را دریافت کردند. بررسی نمونه بافت مثانه پس از جراحی نشان داد که ویروس، تنها سلول‌های سرطانی مثانه را هدف قرار داده و بقیه سلول‌ها را مورد حمله قرار نداده است.

همچنین در این بررسی مشخص شد که این ویروس می‌تواند بر سلول‌های سرطانی مؤثر باشد و امکان از بین رفتن سلول‌ها را فراهم کند. نمونه‌های ادرار به دست آمده از بیماران پس از دوره درمان، نشان داد که نه تنها سلول‌های سرطانی از بین رفته‌اند، بلکه ویروس، سلول‌های سرطانی جدید را هم مورد حمله قرار داده است.

"هاردو پاندها"(Hardev Pandha)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: شاید کوکساکی ویروس بتواند تحولی در درمان سرطان مثانه ایجاد کند. ما در این پژوهش، کاهش بار مفید تومور و افزایش مرگ سلول سرطانی را در همه بیماران مورد بررسی قرار دادیم و پس از یک هفته درمان، بافت‌های بیمار را از مثانه خارج کردیم. این روش درمانی، کارایی مؤثری داشت و هیچ عارضه جانبی قابل توجهی به همراه آن نبود.

دکتر "نیکولا آنلز"(Nicola Annels)، پژوهشگر دانشگاه ساری گفت: شاید کوکساکی ویروس بتواند روش درمان سرطان مثانه را تغییر دهد و جایگزینی برای درمان‌های تثبیت شده کنونی مانند شیمی‌درمانی باشد.

این پژوهش، در مجله "Clinical Cancer Research" به چاپ رسید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرطان مثانه ویروس سرما خوردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: دولت در حوزه بهداشت و درمان برای استان گلستان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه توموتراپی برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از ۲۰ سال کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید گل‌فیروزی در دیدار با منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان اظهارداشت: خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان با اولویت نگاه به حوزه بهداشت و پیشگیری در سطح یک درمانی استان، بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: ساخت 25 خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پایگاه جامع سلامت شهری و روستایی، بخشی از خدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: ایجاد نخستین مرکز جراحی قلب و نیز نخستین مرکز نازایی سطح 2 در گرگان و گنبدکاووس و نیز نصب و راه‌اندازی سه دستگاه آم.ار.آی (MRI) دولتی در گرگان، علی‌آباد کتول و گنبدکاووس بخش دیگری از اقدامات انجام شده در گلستان حوزه بهداشت و درمان است.

گل‌فیروزی خاطرنشان کرد: تکمیل نخستین مرکز نازایی سطح سه در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان با 100 میلیارد ریال اعتبار نیز از خدمات ارزشمند دولت در حوزه بهداشت و درمان گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دولت سیزدهم نیز در حوزه بهداشت و درمان برای این استان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه «توموتراپی» برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از 20 سال در بیمارستان پنج‌ آذر گرگان کرد.

آیت الله سید محسن طاهری نماینده منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه گفت: حوزه سلامت در اولویت استان است و در دولت سیزدهم اقدامات خوبی نیز در این حوزه اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام محسن طاهری در این دیدار به موضوعات توزیع عادلانه خدمات سلامت در سراسر استان، ریشه‌یابی و علت یابی شیوه برخی از بیماری‌ها در استان، فرهنگ‌سازی و نمادینه کردن اخلاق پزشکی در جامعه و نیز بر ارزش گذاری مبانی اعتقادی و تقویت عفاف و حجاب تاکید کرد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد