Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا رحمانی» امروز (جمعه) در اسلام آباد به همراه هیأتی متشکل از مسئولان ارشد وزارتخانه‌های صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، راه و ترابری، سازمان توسعه و تجارت و مسئولان اتاق بازرگان استان سیستان و بلوچستان به دیدار نخست وزیر پاکستان رفت.

وی درمورد این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: عمران خان ضمن استقبال از گسترش روابط میان ایران و پاکستان، از آمادگی اسلام آباد برای توسعه روابط دو کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تأسیس ستاد ویژه تسهیل تجارت با پاکستان را با عمران خان مطرح کردیم و تفاهم شد تا دو کشور اقدامات مشترکی در این مورد انجام دهند.

وی افزود: رئیس جمهوری ایران نیز پیشتر این طرح را پذیرفته و دستورات لازم را نیز ابلاغ کرده است. در جریان دیدار امروز نیز موافقت شد تا این ستاد را فعال کنیم و افراد کارآمد و مدیرانی فعال در آن حضور داشته باشند که کار اصلی آنان نیز رسیدگی به موضوعات مربوط به توسعه تجارت میان ایران و پاکستان خواهد بود.

رحمانی افزود: نخست وزیر پاکستان به وزرای ذیربط دستور داد تا در کارگروه‌های مشترک هرگونه موانع در مسیر تجارت دوجانبه بررسی و در جهت تسهیل و گسترش همکاری‌ها تصمیم گیری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این جلسه درمورد تسهیل مبادلات بازرگانی، کمک به توسعه تجارت، مشکلات موجود در بخش تبادلات مالی، تجارت تهاتری و تسهیل در صدور روادید برای تاجران دو کشور بحث و گفت وگو شد.

وی افزود: مروری نیز بر بحث تعرفه‌های ترجیحی مربوط به برخی کالاها میان ایران و پاکستان صورت گرفت و توافق شد تا مذاکرات تجارت آزاد که از قبل شروع شده ادامه پیدا کند.

رحمانی گفت: نخست وزیر پاکستان تاکید ویژه ای بر افزایش تجارت‌های مرزی و فعال بودن مرزها داشت که هدف آن بهره مندی دو کشور از جمله مرزنشینان از مزایای گسترش فعالیت‌های اقتصادی مشترک خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت و نخست وزیر پاکستان در این دیدار همچنین بر افزایش رفت و آمد هیأت‌های تجاری میان دو کشور تاکید کردند.

رحمانی امروز پس از دیدار با عمران خان، در نشست ویژه با اعضای فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و تجارت پاکستان در اسلام آباد حضور یافت و درخصوص روند همکاری‌های تجاری میان دو کشور و مسائل پیش روی همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر صنعت و تجارت ایران روز گذشته نیز ضمن حضور در هشتمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان، با «عبدالرزاق داود» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور صنعت و تجارت، «زبیر گیلانی» رئیس کمیته سرمایه گذاری و «سید علی زیدی» وزیر امور کشتیرانی این کشور دیدار کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت کابینه سیزدهم، شامگاه دوشنبه وارد استان مرکزی، پایتخت صنعتی کشور شد و در شهرستان اراک، در پاویون مورد استقبال رسمی استاندار مرکزی، مسؤولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

در این سفر قرار است امروز سه شنبه وزیر در سی و دومین همایش بین‌المللی مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی اراک حضور پیدا کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود با فعالین اقتصادی و تشکل‌های حوزه صنعت نشست خواهد داشت و از شرکت دانش بنیان انرژی صنعت خاورمیانه در اراک، بازدید می‌کند.

کد خبر 6098853

دیگر خبرها

  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری