Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: جوانان مأموریت‌های متعددی بر دوش دارند که تلاش برای گسترش علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، مبارزه با فساد، تلاش برای حفظ استقلال و آزادی و داشتن مرزبندی با دشمن برخی از این مأموریت‌ها است.

وی اضافه کرد: جوانان باید روحیه انقلابی داشته باشند و با برادری و ایثار و شهامت در برابر دشمنان متکبر و مستکبر بایستند و از مستضعفان حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموستا خدایی یادآور شد: رهبری از جوانان خواسته‌اند کشور را به سمت جامعه‌ای آرمانی و حکومتی اسلامی سوق دهند و از تجربه چهل ساله انقلاب برای پیشبرد امور بهره بگیرند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: خدا در قرآن در بیان اخلاق بلند اسلامی می‌گوید، حق دوست و فامیل و همچنین حق مردم فقیر و مسکین را به جا بیاور و مال خود را بیش از اندازه نیاز مصرف نکن.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه کسانی که بیش از اندازه شرعی مصرف می‌کنند برادر شیطان و یاور آدمیزاد ناپاک هستند، اضافه کرد: حرمت نزدیکان بعد از پدر و مادر باید گرفته شود چه در مواقعی که نیاز مالی دارند و چه از طریق حفظ احترام آنها باشد.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) بسیار در مورد صله رحم توصیه کرده و آن را موجب رفع درد و بلا و باعث ایجاد حرمت و سربلندی در زندگی دانسته‌اند، اظهار داشت: حفظ حرمت همسایه بعد از خدمت به دوستان و فامیل ضروری است و باید احترام آنها گرفته شود.

ماموستا خدایی یادآور شد: حضرت محمد (ص) فرموده‌اند که حضرت جبرئیل آنچنان در مورد همسایه توصیه می‌کرد که تصور می‌کردم بعد از مرگ همسایه از همسایه ارث می‌برد.

وی با بیان اینکه هر کس به خدا ایمان دارد باید به همسایه احترام بگذارد و به کوچک‌تر و بزرگ‌تر آنها روی خوش نشان دهد، تاکید کرد: در دین اسلام بعد از همسایه تکریم مهمان مخصوصاً اگر غریب باشد، ضروری است.

امام جمعه سنندج گفت: به راستی دین اسلام برای خدمت به انسان آمده تا دل انسان را نسبت به خدای خود و دیگر انسان‌ها پاک کند.

۶۱۰۸/‌۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد

عبدالله حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، گفت: تامین زمین، تعیین‌ تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می کند.

وی یادآور شد: با کارهای انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه های نهضت ملی مسکن تامین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • رقابت نزدیک مرحله دوم وظایف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • طعنه سنگین ستاره رئال به بارسلونا (عکس)
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • امام جعفر صادق(ع) بر تمام امت اسلامی حق دارند
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است