Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح های نیمه تمام اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دادن اعتبارات عنوان کرد و گفت: ۲۵ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور، را اشتغال روستایی در سال گذشته کسب کرد که نشان از اثر گذاری وام های روستایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «عیسی منصوری» در جلسه شورای سرمایه گذاری و کارگروه اشتغال  شهرستان گلپایگان با تاکید بر اینکه سعی شود با متعلقات و ظرفیتی که وجود دارد، کار کرد و با یاد آوری متمرکز بودن دولت از زمان رضاخان و اینکه نو آوری  در این زمینه رخ نداده است، گفت: پول نفت را به شکل قانونی در دهه 40 به بانک آورده و آن را در کشور به شکل وام تقسیم و تخصیص داده می شود که با این داستان کشور به جایی نمی رسد باید به سراغ ظرفیت ها رفت و قانون را انجام داد و از تله وام خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت فقط فضای کشور را مهیا کند کنار بنشیند و کاری به بخش خصوصی نداشته باشد منسوخ شده است و با تاکید براینکه دولت باید نظر بدهد، فضای اقتصادی را مهیا کند و به رشته فعالیت ها بپردازد، بیان کرد: وام به محل اقامت یا بوم کلبه نباید داد زیرا جذب گردشگر توسط جذابیت گردشگری ایجاد می شود و برای جذابیت گردشگری گاهی وام نمی خواهد ولی در گام اول  هزینه بلاعوض نیز می توان کردب اما چون قاعده آن در کشور تعریف نشده نظام اجرایی نمی داند  و یک طرف قرار داد به طور حتم باید دولت یا پیمانکار باشد یا مجوز به سختی به بخش خصوصی دهد یعنی یک طرف بازی باید دولت باشد ولی بخش خصوصی  است که گردشگر می آورد و دولت بازیگر نیست ولی باید  فضا را تسهیل کند.

 

وی با تاکید بر اینکه مجوز ها را نباید معطل کرد و با ایجاد شرکت گردشگری برای جذب گردشگر می توان با خانه های موجود  اقدام کرد و برای آموزش استاندارد های خانه ها کلاس برگزار شود، افزود: گلپایگان جاذبه گردشگری از قدیم دارد پس برای ارائه جاذبه گردشگری مثل جشنواره محلی در دستور کار باشد و بوم کلبه های بخش خصوصی خودش دنبالش خواهد آمد.

 

توافق با وزارت کشاورزی در ۱۰ رشته فعالیت

 منصوری  با بیان اینکه در 10 رشته فعالیت با وزیر کشاورزی توافق شده که یکی از آنها گیاهان دارویی است که  ذیل آن هم شش رشته وجود دارد که تمام مراحل آن پوشش داده  خواهد شد به شهرستان گلپایگان پیشنهاد داد: برنامه بلندمدت برای شهرستان و نه به شکل سنتی آن نوشته شود و ویژگی های 10 سال آینده شهرستان در آن، در نظرگرفته شود و به شاخص هایی مانند در آمد سرانه، میزان اشتغال، رفاه، زیر ساختها  وغیره در آن توجه گردد.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نمی توان همه ظرفیت های شهرستان به طور همزمان پیشرو باشد و در آن برنامه، ظرفیت یا صنعتی را به عنوان پیشران مشخص کنید تا با حرکت آن باقی ظرفیت ها را به پیش روند، اظهار کرد: این برنامه الگوی توسعه اقتصاد و اشتغال شهرستان گلپایگان با محوریت فرماندار است و با توجه به آن الگو نیارهای شهرستان سنجیده و سرمایه گذاری شود.

 

 وی با بیان اینکه وام  دادن به یک نفر خوب است ولی اگر سرمایه در گردش یک شرکت بزرگ تامین شود بهترخواهد بود، در تشریح برنامه ای که  بانکها به زودی راه اندازی می شود، گفت: پول در اختیار بانک ها قرارمی گیرد و شرکت های بزرگ با تولید کننده ها قرار داد می بندند و نولید کننده، پول تولیدشان را از بانک می گیرد، این پول سقف ندارد و مشکل ضمانت را نیز حل می شود.

 

وظیفه دولت توسعه بازار است،

منصوری  با بیان اینکه تطابق آموزش فنی حرفه ای با نیاز منطقه ای بسیار پایین است، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای به صورت استانی بررسی شد و این ادارات موظف شدند که آموزش ها متناسب با نیاز منطقه باشند و همه بازیگران منطقه در یک راستا باشند، چتر عمومی برای همه رشته ها هست ولی چتر خصوصی برای چند رشته است و این تجربه دنیا که بومی شده است.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه دولت  را کمک فنی و اعتباری دانست که به معنای دادن یارانه سود تسهیلات نیست، بلکه وظیفه دولت توسعه بازار است، در مثالی تشریح کرد: کشور 12 سال پیش، پنج هزار تن فرش  سالانه صادر می کرد که الان به 400 تن رسیدیم و اگر به دار قالی وام بدهیم، نهایت یک بار برپا می شود ولی اگر فضای بازار را توسعه دهیم دارهای قالی زده خواهد شد.

 

 وی با تاکید بر اینکه سامانه کارا باز است ولی مجلس رشته فعالیت ها را مشخص کرده و قانون باید اجرا شود، افزود: وزارت کار پیشنهاد اصلاحی  برای تفویض اختیار به مناطق  برای این  سامانه را داده است.

 

اولویت وام ها  با طرح های توسعه ای و نیمه تمام 

منصوری با بیان اینکه ضمانت روستایی مشکلات دارد و بانک ها به وعده پذیرش وثیغه های روستایی عمل نکردند، یادآوری کرد: صندوق  ضمانت روستایی در بودجه سال 98 با پیشنهاد و تصویب شده است و برای اشتغال روستایی با نهاد های عمومی غیر دولتی توافق کردیم و در الگو تعریف شوند و اول مداخله توسعه ای رخ دهد و سپس وام ها پرداخت شود.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تبیین این نکته که  پنل خورشیدی اشتغال ایجاد نکرده و معیشت را تامین می کند، از توافق 3 هزار واحدی پنل ها برای معلولان و نیازمندان با کمیته امداد خبر داد  و تاکید کرد:اگر شرکت بزرگی از ابتدا حق مردم را بدهد می توان روی آن حساب باز کرد ولی فعلا اینگونه نیست و حق مردم ضایع می شود.

 

وی  در انتقادی به بانک ها، خواستار اصلاح  پولهایی که پرداخت نشده  و بانک ها پرداخت شده اعلام کردند، شد و تصریح کرد: طرح های نیمه تمام که تاخیر هزینه ایجاد کرده تا 30 درصد می توانند افزایش اعتبار دهند و طرح های پایان یافته که برای راه اندازی به کمک نیاز دارند، در قالب طرح توسعه کمک کنند و طرح ایجادی جدید هزینه نشود و اولویت با طرح های توسعه ای و نیمه تمام است.

 

 اشتغال ۲۵ درصدی روستایی 

منصوری با بیان اینکه در دوره رکود بانک ها محافظه کار می شوند ولی الان فضا این نیست و وام ها برای اینکه به بخش روستایی پول برسد، اظهار کرد: سهم اشتغال روستایی از سال 92 تا 96 صفر یا منفی بوده ولی در سال 97 این میزان به 25 درصد اشتغال کشور رسیده و این یعنی وام های اشتغال روستایی با وجود کم بودن اثر گذار بوده است.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه از مجلس خواستیم که اختیار تغییر بانک ها و تغییر میزان همکاری آنها را به وزارت کار بدهد، تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه به این وعده  خود که 500 میلیارد به هشت بانک بدهد را عملی نکرده است./

 

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد مشهد حرم حضرت معصومه س اوقات فراغت حادثه ۱۲ تیر سامانه اشتغال سامانه کارا معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغال روستایی سازمان فنی و حرفه ای گلپایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی

معاون شهرداری رفسنجان با اشاره به اینکه اولویت اصلی این نهاد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ از تکمیل عملیات عمرانی ۲ میدان شهید عباس‌زاده و میدان واقع درشهرک یادگار امام خبر داد.

 به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سید علی پورباقری معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان با اعلام این خبر گفت: اولویت اصلی مدیریت شهری در سال جاری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که در حال حاضر بیش‌از ۲۰ پروژه وجود دارد که مراحل پایانی خود را طی می‌کنند
وی با اشاره به تکمیل عملیات بازپیرایی میدان شهید عباس‌زاده در مساحت بالغ بر ۲۸۰۰ مترمربع، افزود: باتوجه به موقعیت مکانی این میدان در ورودی شهر و حاکم بودن شرایط ترافیکی بر ان عملیات بازپیرایی ان اجرا و هم‌اکنون به اتمام رسیده است.
او با اشاره به عملیات احداث میدان جدید در شهرک یادگار امام در مساحتی بالغ بر ۱۵۰۰ مترمربع، بیان کرد: ورودی شهرک یادگار امام از سمت خیابان پلیس و همجوار بودن با اردوگاه فعلی سبب‌شده این معبر یکی از ورودی‌های پر تردد به‌شمار آید که نیازمند ایمن سازی و اصلاح هندسی بود که در همین راستا عملیات اصلاح هندسی و احداث میدان در دستور کار قرارگرفت و اجرا شد و هم‌اکنون احداث این میدان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
پورباقری افزود: انجام عملیات خاکبرداری، خاکریزی، جدول‌گذاری و سنگ‌فرش، ایجاد فضای سبز، نورپردازی از جمله مهمترین اقدامات اجرا شده دراین دو پروژه است.

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت