Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- چهاردهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه ابراهیم حسن‌بیگی در خصوص عدم آشنایی مردم با روز قلم اشاره کرد. تاریخ انتشار: 16:30 - 14 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۰۷۰۴

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، چهاردهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه ابراهیم حسن‌بیگی در خصوص عدم آشنایی مردم با روز قلم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صداپیشه کلاه قرمزی روی صحنه تئاتر رفت/بازیگر نقش مارلون براندو تغییر کرد

از جمله اتفاقات جالب عرصه هنر نمایش طی روزهای جاری می توان به تغییر بازیگر اصلی نمایش "مارلون براندو" اشاره کرد، در ابتدا "بهنام شرفی" ایفاگر نقش اصلی این نمایش بود اما به دلیل کسالت جای خود را به مهران امام‌بخش داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با گذشت نزدیک به یک ماه از تابستان موج دوم اجرای آثار نمایشی در تماشاخانه های شهر تهران آغاز به کار کرده و هنرمندان بسیاری از طیف جوان و پیشکسوت روی صحنه تئاتر رفته اند. 

از جمله اتفاقات جالب عرصه هنر نمایش طی روزهای جاری می توان به تغییر بازیگر اصلی نمایش "مارلون براندو" اشاره کرد، در ابتدا "بهنام شرفی" ایفاگر نقش اصلی این نمایش بود اما به دلیل کسالت جای خود را به مهران امام‌بخش داد. 

حضور "بهادر ملکی" صداپیشه معروف مجموعه کلاه قرمزی نیز از دیگر اتفاقات مهم تئاتر در هفته جاری بود، وی در جدیدترین فعالیت تئاتری خود در نمایش "تو چرا تیبالت را کشتی" به ایفای نقش پرداخته است.

تو چرا تیبالت رو کشتی؟

مکان: تئاتر هامون
زمان: ۱۱ تا ۳۱ تیر
ساعت: ۲۰:۴۵
مدت زمان: ۱ ساعت
بها: ۴۰,۰۰۰ تومان

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«حضرت مهدی(عج)» رابط تکمیلی و تشریعی برای مخلوقات خداوند هستند/جمعه‌ها چه دعایی بخوانیم؟

کارشناس علوم قرآنی گفت: در باور‌های دینی، فلسفی، کلامی و عرفانی ارتباط ما با خدا به واسطه «امام عصر (عج)» انجام می‌شود در واقع می‌توان گفت که «حضرت مهدی (عج)» رابط تکمیلی و تشریعی برای مخلوقات خداوند هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی میزان با اشاره به نام گذاری روز جمعه با عنوان جمعه‌های انتظار گفت: روز جمعه تعلق ویژه و خاصی به «صاحب الزمان (عج)» دارد.


وی با اشاره به باور‌ها و بهره‌مندی همه مخلوقات از وجود حضرت «ولی عصر(عج)» افزود: در باور‌های دینی، فلسفی، کلامی و عرفانی ارتباط ما با خدا به واسطه «امام عصر (عج)» انجام می‌شود در واقع می‌توان گفت که «حضرت مهدی (عج)» رابط تکمیلی و تشریعی برای مخلوقات خداوند هستند. بهره انسان‌ها از «حضرت مهدی(عج)» مثل استفاده از خورشید پشت ابر بوده، همانگونه که از نور و گرمای خورشید در هوای ابری می‌توان بهره برد از حضور «امام عصر (عج)» نیز می‌توان استفاده کرد.

وی در خصوص دعای ویژه برای جمعه‌ها ابراز کرد: دعا‌هایی که در روز جمعه مرسوم است تا خوانده شود عموما «دعای ندبه» و «دعای فرج» است، ما در «دعای ندبه» از دوری و محرومیت حضرت گلایه می‌کنیم و همچنین بیان می‌کنیم که ما مهمان شما هستیم و منتظر ظهوریم تا با حضورتان عدالت را گسترش دهید.

این کارشناس علوم قرآنی با تاکید بر روایت‌های گوناگون از پیامبر بیان کرد: «پیامبر(ص)» در روایات مختلفی بیان کردند برترین کار انتظار فرج است. خود «امام زمان(عج)» نیز سفارش کرده اند که دعا کنید برای فرج، زیرا فرج در کار شما نیز گشایش ایجاد می‌کند.


وی با تاکید بر مقوله انتظار تاکید کرد: توجه به ادعیه و انتظار سبب می‌شود منتظران مصلح شوند. در چنین شرایطی منتظر خودش به صلح، ثبات و صفا گرایش پیدا می‌کند و زمینه ایجاد محبت، رحمت، صفا و وحدت همچنین صمیمت، پرهیز از ظلم و ستم مهیا می‌شود و وفاق در جامعه بسط پیدا می‌کند.

شریعتی تبار ادامه داد: پیام انتظار فرج پیامی مثبت و سازنده است که بستر ظهور عدل مطلق و احسان مطلق خواهد بود با این حال نباید فراموش کنیم که عمل به این معقول‌ها و پایبندی به آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

تجربه بازیگری کارگردان قصه‌های مجید در فیلم جمشیدیه/بازگشت سارا بهرامی به چرخه اکران

براساس اعلام شورای پروانه نمایش فیلم سینمایی "جمشیدیه" دومین تجربه "یلدا جبلی" در عرصه کارگردانی سینما توانست مجوز لازم برای اکران در سینماهای کشور را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، براساس اعلام شورای پروانه نمایش فیلم سینمایی "جمشیدیه" نخستین تجربه "یلدا جبلی" در عرصه کارگردانی سینما توانست مجوز لازم برای اکران در سینماهای کشور را به دست آورد.

فیلم سینمایی "حمشیدیه" دومین تجربه کارگردانی یلدا جبلی بعد از فیلم سینمایی "داره صبح میشه" است، وی در این فیلم کمی جسورانه‌تر عمل کرده و ترکیب بازیگرانی را کنار هم گذاشته که شاید برای هر کارگردانی جوانی اقدامی سخت باشد.

یلدا جبلی یک از چهار کارگردان زن سینمای ایران در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بود. وی برای دومین بار کارگردانی در سینما را تجربه می کند.

یلدا جبلی متولد سال ۱۳۵۹ در تهران، کارگردان، نویسنده و تدوینگر است. او فارغ التحصیل رشته سینما از دانشکده سینما تئاتر است. یلدا جبلی فیلمسازی را با ساخت تله‌فیلم‌هایی از جمله "یک فنجان چای گرم" و "این جاده دو طرفه است" آغاز کرد. او فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۹۱ با تدوین فیلم "بشارت به یک شهروند هزاره سوم" آغاز کرد.

"جمشیدیه" در فضایی متفاوت و سبکی جدید نسبت به فیلم "داره صبح میشه" است که نگاهی به یکی از معضلات چالش برانگیز جامعه دارد. "جمشیدیه" یک فیلم اجتماعی است که برگرفته از روابط شهری، آدم‌ها، شلوغی شهر و ماجراهایی است که در پس این شلوغی و این روابط به وجود می‌آید.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا  کلیک کنید.

«روز قلم»، روزی کاملاً ناشناخته در میان مردم است/جوایز ادبی باید به آینده نویسنده کمک کند

نویسنده "دو روایت از یک عکس" گفت: دلیل اینکه تنها بحث جایزه مادی جشن قلم زرین را مطرح می‌کنم این است که دریافت جایزه وقتی می تواند ابعاد معنوی خوبی برای نویسنده داشته باشد که پس از آن برای خود نویسنده و کتابش اتفاقات خوبی بیفتد.

ابراهیم حسن‌بیگی نویسنده انقلابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص نامزد شدن خود در این دوره از جایزه ادبی قلم زرین گفت: خوشبختانه در این دوره از جشن جایزه قلم زرین برای رمان "دو روایت از یک عکس" نامزد دریافت جایزه شدم، این رمان برای سنین نوجوان نوشته شده و امسال از سوی هیات انتخاب جایزه قلم زرین مورد قبول واقع شده است. 

وی درباره احساس خود درخصوص نامزد شدن در جایزه ادبی قلم زرین افزود: واقعیت امر اینکه این جشن و جایزه صرفاً از نگاه مالی برای نویسنده صاحب ارزش است، برای اکثریت نویسندگان خود جایزه و مبلغی که برای آن تخصیص یافته مهم است زیرا از لحاظ کیفی دریافت این جایزه کمکی به نویسنده نمی‌کند. 

نویسنده کتاب «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» در همین رابطه ادامه داد: دلیل اینکه تنها بحث جایزه مادی جشن قلم زرین را مطرح می‌کنم این است که دریافت جایزه وقتی می تواند ابعاد معنوی خوبی برای نویسنده داشته باشد که پس از آن برای خود نویسنده و کتابش اتفاقات خوبی بیفتد. 

وی ادامه داد: وقتی یک اثر در چنین جشنی بهترین اثر شناخته می‌شود به طور معمول باید از سوی مسئولین فرهنگی و خود جشن به مخاطبان معرفی شده، تعداد تیراژش بالا رفته و باعث پیشرفت کتاب و نویسنده شود، اما وقتی چنین اتفاقی نمی‌افتد تنها بحث مالی برای صاحب اثر باقی می ماند. 

این نویسنده انقلابی در مورد نامگذاری چهاردم تیرماه به نام "روز قلم" تاکید کرد: این روز در سال ۱۳۸۱ پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسید، به نظرم این نوع نامگذاری بدون اینکه تاثیری در جامعه داشته باشد بیهوده است، در کل روز قلم روزی کاملاً ناشناخته در میان مردم است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجاکلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سینما تلویزیون ادبیات تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا بزرگمهر ظهر سه شنبه در دیدار با فرمانده منطقه دوم دریایی استان با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت: تدبیر امام راحل (ره) در دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای دفاع از انقلاب نوپای مردم مبارز و متعهد ایران و در راستای پشتیبانی از دیگر نیروهای مسلح، نشان از پیش بینی خردمندانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بود که اکنون با گذشت بیش از چهار دهه، اهمیت این تشکیلات روز به روز ملموس تر، لازم تر و روشن تر شده و آن را به نهادی مقتدر، جهادی، گسترده و فعال در همه صحنه های مرتبط و مورد نیاز انقلاب مبدل کرده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به شادی مردم منطقه از عملیات وعده صادق افزود: به یقین وجود این نهاد مقدس، تضمین کننده بقاء، دوام و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی به ویژه نظامی است که همانا عملیات اخیر سپاهیان لشکر اسلام در عملیات «وعده صادق» و تحقیر رژیم جعلی اسراییل نشان داد که قدرت، صلابت، شجاعت و پیروی از امر ولایت، جزء اصول لاینفک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و همواره با آنان، عجین و قرین بوده و هست.

عضو شورای قضایی استان بوشهر با اشاره اهمیت حدنگاری افزود: در هفته قوه قضاییه سال گذشته در دیدار مسئولان قضایی با مقام معظم رهبری، معظم له بر اجرای جدی قانون جامع حدنگار و مشخص شدن وضعیت متر به متر اراضی کشور تأکید کردند و این مسئله وظیفه دستگاه قضایی بویژه سازمان ثبت را سنگین‌تر از قبل کرده است.

وی افزود: کارکنان این اداره کل در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری با کار جهادی سعی بر اجرای صد درصدی حدنگاری به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه دارند که در ایام تعطیل نیز در اداره حضور دارند و با انجام نذر خدمت سعی می کنند اسناد مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی را صادر کنند که تعداد ۴۰ سند مالکیت در اولین روز سال (یکم فروردین ۱۴۰۳) صادر کردند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهربا اشاره به صدور ۳۳۷ سند مالکیت به مساحت ۲ هزار هکتار برای منطقه دوم دریایی سپاه افزود: این اداره کل خود را مکلف داشته همانگونه که نیروهای مسلح دفاع از تمامیت ارضی کشور را بر عهده دارد، مسئولیت حفظ و صیانت از اراضی و املاک وزارت دفاع را به نحو احسن به انجام رساند. که بیش از ۹۵ درصد اراضی منطقه دوم دریایی در استان بوشهر دارای سند مالکیت هستند و در صورت رفع موانع از طرف این ارگان آمادگی داریم در کمترین زمان ممکن باقی مانده اسناد مالکیت این اراضی نیز صادر گردد

عملیات وعده صادق، نتیجه‌ی مطالبه به حق مردم بود

فرمانده سپاه دوم دریایی سپاه نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: سپاه همواره در کنار مردم و نظام و حافظ منافع انقلاب اسلامی در تمامی زمینه‌ها است و عملیات وعده صادق، نتیجه‌ی مطالبه به حق مردم بود و باعث ایجاد هم‌افزایی در نیروهای مسلح در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی شد.

دریادار دوم پاسدار حیدر هنریان مجرد با ابراز رضایت از عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک افزود: در ۲ سال اخیر با صدور اسناد مالکیت اراضی این نیرو در استان مسائل و مشکلات حقوقی ما نیز کاسته شده است و تمرکز فرماندهی نیرو بر رسالت اصلی که همانا امنیت در مرزهایی جمهوری اسلامی ایران است قرار داده ایم

کد خبر 6093061

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • «عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد