Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمیانده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ایران درقبال بدعهدی طرف غربی افزایش سقف غنی‌سازی را در دستور کار قرار می‌دهد. ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در نماز جمعه اراک با اشاره به اینستکس اظهار داشت: اروپایی‌ها به‌ویژه آلمان، فرانسه و انگلیس مطرح کردند که تشکیلاتی را تاسیس می‌کنند تا ایران بتواند از پول نفتی و غیر نفتی خود استفاده کند، اما در عمل این گونه نیست و در واقع در مقام عمل طرف اروپایی در چهارده ماه اخیر هیچ کاری برای عمل به تعهدات خود انجام ندادند و اینستکس برای ما غیرقابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما اینستکس را برای بازگشت پول نفت به کشور خواستیم تا نیازهای کشور برطرف شود، اگر طرف‌های غربی بازی درآوردند، قطعا تصمیمات گرفته شده مثل افزایش سقف غنی‌سازی اورانیوم به بیش 300 کیلو و افزایش درصد غنی‌سازی بیشتر از 3.6 انجام می‌شود، با این اتفاق اروپایی‌ها نباید ناله کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدا موافق تعطیل شدن مجتمع آب سنگین خنداب نبودیم، امیدواریم این مجتمع دوباره راه‌اندازی شود، زیرا طرف‌های غربی تنها در حال بازی کردن هستند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به روز صنعت گفت: استان مرکزی جزو استان‌های نخست صنعتی کشور است، در استان 3 هزار واحد صنعتی وجود دارد و دولت، مردم، دانشگاه‌ها، مدیران، مسئولان، کارفرمایان، همه و همه در برابر صنایع مسئول بوده و وظایفی دارند که باید آن را انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: صنعت بزرگی مثل ماشین‌سازی، هپکو و غیره دچار مشکلاتی شدند که نه تنها مشکلی را برطرف نمی‌کنند بلکه خود آنها مشکل‌ساز شده‌اند و نمی‌توانند پول آب و برق خود را تامین کنند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: برهمین اساس باید راه رفته را بازگردیم، شاید یکی از مزایای این تحریم‌ها، خودکفایی ما باشد، ما باید تولید صنعتی داشته‌باشیم و بتوانیم خطوط تولید، مشاوره، نوسازی را خودمان انجام دهیم و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی خود را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: بخش صنعت، علم، مهارت، تخصص، فعالیت علمی و صنایع فعال می‌خواهد، ظرفیت‌ها در کشور وجود دارد که تنها به همت و اراده نیاز داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کشور و بازار داخلی نباید با واردات اداره شود، باید همه همت کنیم تا صاحب فناوری، تکنولوژی و صنعت شویم تا احتیاج به کسی نداشته باشیم، برهمین اساس با همت بلند کشور را آباد کنیم.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: مدیران، فناوران، تکنولوژیست‌ها، متخصص‌ها، متولیان حوزه صنعت و غیره همه باید دردست هم دهیم تا کشور را از این مضیغه استکبار نجات دهیم و ایران به یک کشور قدرتمند جهانی شود.

امام جمعه رشت: برخی کشورهای اروپایی اشتباهات آمریکا را تکرار می‌کنندامام جمعه شهرکرد: تصمیمات دولت برای خروج برجام باید عملیاتی شودامام جمعه بجنورد: وزارت خارجه مراقب باشد؛ تمام وعده‌های جدید اروپا «فریب» است

امام جمعه اراک با اشاره دهه کرامت گفت: ذی‌القعده یکی از 4 ماه حرام بوده و دهه نخست آن را دهه کرامت اهل بیت عصمت و طهارت است، در این دهه ولادت حضرت معصومه(س)  امام رضا(ع) و روز بزرگداشت احمد‌ابن موسی(ع) (شاه‌چراغ) است.

وی بیان کرد: در دهه 200 -203 که هیچ اتفافی نیافتاده بود، اهل بیت پیش‌بینی کردند که قم کانون معارف اهل بیت و کانونی برای تابش نور معرفت به سراسر جهات می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: در این عصر شاهد بودیم که امام(ره) از قم آمدند و جوانان غیور به پشتیبانی از او برخواستند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: اسلام شریعتی برای عدالت، مبارزه با فساد و غیره است، از گنجینه‌های اسلام که در تنها دارای یک نسخه هستند قرآن کریم، پیامبر اسلام(ص)  است.

وی با اشاره به هفته حج گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان حج نکات بسیار آموزنده‌‌ای را بیان کردند، حج یک دانشگاه بزرگ برای فرد بوده و دارای خیر و برکات بسیار ارزشمندی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: امت اسلامی برای انجام این فریضه الهی برخواستند، آل‌سعود وظیفه برقراری امنیت و نظم این مراسم پرخیر و برکت را برعهده دارد، اما نباید حج را امنیتی کند، مراسم حج مکانی برای جاسوسی و ایجاد حکومت نظامی نیست، ال‌سعود باید تسهیل‌کننده امنیت آنجا باشد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: یک هزار و 400 نفر از استان مرکزی در قالب 11 کاروان به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند و تعداد حاجیان امسال کشور نیز 86 هزار نفر است.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به تلاش ها برای انجام ندادن تکالیف قانونی در زمینه رفع نقاط حادثه خیز واکنش نشان داد و گفت: صندوق تامین خسارت بدنی باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و از منابع صندوق برای رفع نقاط حادثه خیز استفاده کند.

به گزارش ایلنا ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در شورای هماهنگی حمل ونقل و ایمنی استان تبریز، همزمان با روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: رئیس جمهوری دستور داده اند تا از محل اعتبارات صندوق تامین خسارت های بدنی، ۳۰ هزار میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد، اما عده ای تلاش می کنند مانع از انجام این تکلیف بشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع این صندوق را به سپرده بانکی تبدیل کرده و سود دریافت می کنند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار عمل کردن این صندوق به تکالیف قانونی شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: رفع نقاط حادثه خیز با کاهش تصادفات فوتی و جرحی به صورت مستقیم، موجب کاهش پرداخت خسارت توسط صندوق می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید