Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@17:38:19 GMT

چرا قیمت گاز سقوط کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۹۶۱۴

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت گاز «هنری هاب» در فصل پایانی ۲۰۱۸ به دلیل سرمای هوا و رکورد بی‌سابقه تقاضا افزایش یافت و به مقدار چهار دلار رسید. همینطور تولید کنندگان به تولید بیشتر خود ادامه دادند و خریداران نگران کمبود در بازار نشدند.

پس از پایان یافت فصل سرما در ماه مارس قیمت‌ها شروع به کاهش کرد و به دو دلار و ۳۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید گاز در سال جاری میلادی توسط شرکت‌های استخراج کننده ۱۵ درصد افزایش یافت که این خود دلیلی برای کاهش قیمت بود. همینطور عامل دیگر در کاهش قیمت گاز اطمینان از ازدیاد ذخایر پایانه‌های گازی بوده است به طوری که ذخایر گازی آمریکا در ماه ژوئن به میزان دو هزار و ۳۹۰ میلیارد فوت مکعب رسید که ۸۹ میلیارد فوت مکعب از هفته پیش از آن بیشتر بود.

این مساله می‌تواند در صنعت ذغال سنگ نیز تاثیر بگذارد به طوری که سه شرکت بزرگ تولید ذغال سنگ از ماه می اعلام ورشکستگی کرده‌اند و خطر بیکاری دو هزار کارگر این شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت پایین گاز برای خود صنعت گاز نیز می‌تواند مشکل‌زا باشد. «استیو شولتربک» کارشناس اقتصاد گاز گفت: «در شرایطی که قیمت گاز پایین است حتی غول‌های گازی نیز قید سودهای کلان را در برخی ماه‌های سال می‌زنند».

این در حالی است که دو رقیب قدیمی گازی یعنی آمریکا و روسیه در پی به دست آوردن بازار بیشتر در اروپا ذخایر گازی بیشتری به این قاره صادر کرد‌ه‌اند که همین موجب سر ریز شدن ذخایر گازی اروپا شده است که در نتیجه خیال متقاضیان از عرضه راحت کرده است.

البته این انتظار کاملا عقلانی است که در چند ماه آتی با شروع شدن فصل سرد میزان تقاضا افزایش یابد و در نتیجه قیمت ها صعودی شود

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت گاز اقتصاد صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:️ بیش از ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف منتقل شده‌اند و فقط ۷ درصد گندم‌های موجود در فضای باز مورد مراقبت قرار گرفت که عملیات تخلیه و انتقال آنها به سیلوها، فضا‌های استاندارد و کارخانجات آرد در حال انجام است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  نبی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ارتباط با وضعیت ذخایر گندم استان بعد از سیل اخیر اظهار داشت: ️با اطلاع‌رسانی هواشناسی و پس از برگزاری نشست‌های مدیریت بحران، گندم‌هایی که در فضای باز نگهداری می‌شد با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مراکز روباز با کاورکشی پوشانده و به طور کامل محافظت شد، از این رو در بارش‌های اخیر هیچگونه خسارتی ندیدند.

وی افزود:️ بیش از 510 هزار تن گندم به مراکز مسقف منتقل شده‌اند و فقط 7 درصد گندم‌های موجود در فضای باز مورد مراقبت قرار گرفت که عملیات تخلیه و انتقال آنها به سیلوها، فضا‌های استاندارد و کارخانجات آرد در دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه و اهواز در حال انجام است.

سامانه جامع فناوری اطلاعات خرید تضمینی گندم آغاز به‌کار کرد

بنابر این گزارش اما اسدی رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان در باره وضعیت گندم های آماده برداشت اظهار داشت: در طوفان و بارندگی‌های اخیر، به بیش از 100 هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا 50 درصد خسارت وارد شده و 200 هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی افزود: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده و امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • سقوط تراتسفورماتور در منطقه پردیس اهواز
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت