Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش عصر جمعه روابط عمومی دادگستری گیلان به ایرنا حاکیست؛ هادی بشری دادستان رودبار با اعلام این خبر بیان داشت: بر اساس گزارش رسیده، شخصی به عنوان تامین کننده و نگهدارنده دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال با همکاری مدیران یک شرکت در شهر لوشان، اقدام به بهره برداری از سخت افزار و استخراج ارز دیجیتال می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در راستای صیانت از حقوق عامه و با دستور قضایی، برق شرکت مذکور قطع و سخت افزار استخراج ارز دیجیتال به تعداد ۵۰۰ دستگاه به ارزش چهار میلیارد تومان توقیف شد.

به گفته بشری، برای این اشخاص به اتهام سوء استفاده از انشعاب برق و نگهداری کالای قاچاق، پرونده قضایی تشکیل شد.

شهرستان رودبار با چهار بخش مرکزی، خورگام، رحمت آباد و بلوکات و عمارلو در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است. با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

پیش از این علی بخشی رئیس هیأت مدیره سندیکای صنعت برق ایران به خبرنگار ایرنا گفته بود که فعالیت استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال به ضرر صنعت برق کشورمان است. گروه علمی ایرنا نیز گزارشی با موضوع بررسی صنعت ماینینگ (استخراج) منتشر و این پرسش را طرح کرد که صنعت ماینینگ بیت‌کوین برای ایران صرفه اقتصادی دارد؟ اینجا را ببینید

۷۲۹۶/‏۲۰۰۷

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده کیت‌های استخراج DNA، درباره طراحی این کیت‌ها توضیح داد: این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوانزا قابل استفاده است.

وی ادامه داد: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، درباره ضرورت ساخت چنین کیت‌هایی، گفت: تا قبل از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم.

وی ادامه داد: این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا پنج هزار واکنش نیز می‌رسید.

این دانش‌آموخته نانوشیمی اضافه کرد: در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد