Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عیسی کلانتری عصر جمعه در بازدید از یک کارخانه در نهاوند با بیان اینکه یکی از اهداف دولت توسعه پایدار و یکی از اجزای توسعه پایدار محیط زیست است، گفت: توسعه اقتصادی، حفظ حقوق نسل های بعد و جلوگیری از برهم زدن نظم اجتماعی لازمه توسعه پایدار است.

کلانتری با بیان اینکه رئیس جمهور فعلی یکی از مظلوم ترین روسای جمهور اسلامی ایران است و یک عده که جمهوری اسلامی و توسعه آن را نمی خواهند همه فعالیت های دولت را وارونه جلوه می دهند، گفت: یکی از بخش های مهم هر جامعه ای محیط زیست جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه محیط زیست مساله خطی یا سیاسی نیست، گفت: محیط زیست بین نسلی و غیر سیاسی و برای انسان ها و مردم است اما دیده می شود که اخیراً گروه هایی به عنوان مدافع محیط زیست شکل گرفته‌اند که هر کاری توسط دولت در این بخش انجام می شود از آنجا که با دولت روحانی و نظام جمهوری عناد دارند آن را برعکس جلوه می دهند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سیاست محیط زیست سیاست توسعه پایدار است، گفت: باید محیط زیست را هم برای نسل حالا و هم برای نسل آینده حفظ و توسعه دهیم.

مناطق حفاظت شده باید محافظت شود و در عین حال مردم نیز از آن استفاده درست داشته باشند کلانتری با بیان اینکه مناطق حفاظت شده باید محافظت شود و در عین حال مردم نیز از آن استفاده درست داشته باشند، گفت: کسانی که تا دیروز کل جزیره آشوراده را که یک مکان ثبت شده بین المللی در شمال کشور است بخشیده بودند حال که دولت روحانی تصمیم گرفته ۲۲ هکتار از حدود ۷۰۰ هکتار آشورا ده را که مستثنیات آن است در اختیار مردم قرار داده معترض هستند.

وی با بیان اینکه البته این کار را می‌کنیم و نگران جوسازی‌های غیر اصولی و غیر اخلاقی برخی نیستیم، گفت: اگر کارشناسان این اقدام را تایید کنند که آن منطقه با رعایت اصول خود به روی گردشگران باز شود این کار را می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در راه توسعه پایدار حرف هیچکس را گوش نمی‌دهیم و اصول توسعه پایدار را پیاده می‌کنیم، گفت: باید محیط زیست را حفظ کرد.

فعالیت ۳ هزار محیط بان در کشور

کلانتری با بیان اینکه محیط زیست متعلق به همه مردم و نسل‌ها است و حفظ آن وظیفه قانونی و عرفی و اخلاقی همه ماست، گفت: اگر به امید ۳ هزار محیط بان به دنبال حفظ محیط زیستی باشیم که ۱۶۴ هزار میلیون هکتار وسعت دارد به طوری که برای هر محیط بان ۵۵ هزار هکتار در نظر گرفته شود هیچ کاری نمی‌توان پیش برد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست باید در خون مردم باشد و ادعای حفظ محیط زیست باید در خون مردم باشد و مردم باید از همه مسئولان نظام بخواهند که محیط زیست را حفظ کنند، گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی سرعت تخریب محیط زیست هم بالا رفته است.

طبق قوانین بین المللی ۴۰ درصد آب های تجدید پذیر باید مصرف شود اما در کشور ایران ۱۱۰ درصد مصرف می شود وی با بیان اینکه توسعه باید با توجه به ظرفیت مکان چه از بعد منابع پایه، منابع ژنتیکی و منابع تجدید پذیر برنامه ریزی شود و حق نداریم تک بعدی پیش برویم، گفت: طبق قوانین بین المللی ۴۰ درصد آب های تجدید پذیر باید مصرف شود اما در کشور ایران ۱۱۰ درصد مصرف می شود که همین مشخص می‌کند کشور با مشکل روبرو می شود کمااینکه با مشکل روبرو شده ایم و سال به سال مشکلات تشدید خواهد شد.

کلانتری با بیان اینکه دستورات مقام عظم رهبری پیرامون حفظ محیط زیست را که بررسی می‌کنیم مشخص می شود حتی در حد ۱۰ درصد این دستورات هم پیش نرفته‌ایم، گفت: نباید خواسته‌های کوتاه مدت را بر منافع درازمدت کشور ترجیح دهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با رعایت اصول آمایش هم مردم از محیط زیست بهره مند می‌شوند و هم منابع تجدید پذیر حفظ می شود و اگر سخت گیری هایی هم لحاظ می شود به خاطر حفظ منابع محیط زیست است.

وی با بیان اینکه کشور در سیل اخیر دچار مشکلاتی شد اما با درایت مقام معظم رهبری و دولت و مردم حداقل خسارت‌ها را داشتیم، گفت: مشابه همین سیل در سال ۲۰۰۷ در آمریکا رخ داد اما با همه قدرت امریکا در مدت یک هفته ۳۷۰۰ نفر کشته شدند اما در ایران تلفات مستقیم ۲۰ و تلفات غیرمستقیم ۲۳ نفر بود که این سیل در اثر توسعه ناپایدار رخ داد.

کلانتری با بیان اینکه اگر در برنامه‌های عمرانی سیاست‌های توسعه پایدار را رعایت می‌کردیم با خسارت کمتری روبرو می‌شدیم، گفت: مدیران و مردم باید با توسعه پایدار آشنا شوند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بهره برداری از معادن باید با توجه به اصول آن انجام شود، گفت: در توسعه پایدار نباید کوتاه مدت فکر کرد و حقوق نسل های بعد را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه همدان استانی بهره مند است و همکاری مردم دولت و حکومت در این استان مناسب است، گفت: سیاست دولت بر این است که در توسعه کشور محیط زیست قربانی نشود در حالی که محیط زیست هم مانع توسعه کشور نباشد.

کلانتری با بیان اینکه موظفیم حداکثر ۴۰ درصد از آب های تجدید پذیر کشور که عبارت است از بارش منهای تبخیر را استفاده کنیم و مابقی سهم طبیعت است، گفت: در استان گیلان از آب‌های تجدید پذیر کمتر از ۱۷ درصد استفاده می‌کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کلانتری سازمان محیط زیست عیسی کلانتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمارها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم. لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کارهای نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمارها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود.امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

کد خبر 6089248

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها