Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، تظاهرکنندگان در اعتراض به مقام های صهیونیستی نام «فلسطین» را فریاد می زدند و برخی نیز «تکبیر» می گفتند.

از روز یکشنبه هزاران نفر از یهودیان فلاشا در اعتراض به کشته شدن یک جوان اتیوپیایی به دست پلیس رژیم صهیونیستی، در شهرهای تل آویو، حیفا، اشدود و اشکلون تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنبه گذشته «سلومون تیکا» جوان اتیوپیایی به ضرب گلوله پلیس صهیونیستی در شهر حیفا کشته شد.

در همین حال روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که یهودیان اتیوپیایی تهدید کردند که روز شنبه برای درخواست قصاص قاتل تیکا در میدان «رابین» یکی از مشهورترین میادین شهر تل آویو تجمع برگزار خواهند کرد.

یهودیان اتیوپی «فلاشا» از جمله گروه‌های فقیری هستند که بنا بر وعده‌های دروغین صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده و سپس در آنجا مورد تبعیض شدید قرار گرفته و به آنها به چشم شهروندان درجه سه نگاه می‌شود.

براساس آمارهای غیر رسمی، شمار یهودیان اتیوپی تبار در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بین ۱۲۵ هزار نفر تا ۱۳۵ هزار نفر است.

در همین حال تارنمای «اتیوپیان نشنال پروجکت» در خبری درباره این یهودیان اعلام کرد که ۸۲ هزار نفر از آنها خارج از فلسطین اشغالی متولد شده‌اند.

اغلب یهودیان اتیوپیایی تبار در مناطق خاصی در فلسطین اشغالی سکونت دارند. بزرگ‌ترین محل سکونت و تجمع آنها در شهرک «کریات اربع» نزدیک الخلیل است و همچنین در نزدیکی «صفد» در «الجلیل» و در شهر «عسقلان» و برخی از آنها نیز نزدیک بیت المقدس و در شهرک‌های «راموت» و «بیت مئیر» و «تله زئیف» هستند.

یهودیان فلاشا و یهودیان شرقی پیوسته از تبعیض ضد خود شکایت دارند و می‌گویند از حقوق مساوی با یهودیان غربی برخوردار نیستند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست

کابینه رژیم اسرائیل امروز یکشنبه در جلسه خود با بسته شدن دفاتر شبکه الجزیره قطر در اراضی اشغالی فلسطین موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل امروز یکشنبه به نقل از دفتر نخست وزیر این رژیم گزارش داد که کابینه وزیران رژیم اسرائیل با بسته شدن شبکه الجزیره در فلسطین اشغالی موافقت کرده است.

لحظاتی بعد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در پیام ویدیویی گفت که به ریاست او در جلسه وزیران، حکومیت متبوع او با اجماع به بسته شدن شبکه الجزیره در اراضی اشغالی فلسطین رای داده است.

شبکه الجزیره قطر به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که اعضای وزرای حزب ائتلاف دولت در این نشست و رأی گیری شرکت نکرده‌اند.

از زمان حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه تا به امروز که ۲۱۲ روز می‌گذرد، شبکه الجزیره که گزارش اخوانی دارد، بر روی این جنگ و جنایت‌های رژیم اسرائیل در بخش عربی و انگلیسی تمرکز کرده و در برخی مواقع با انتشار تصاویر و ویدیوهایی از این این جنایت‌ها و موفقیت نیروهای مقاومت، صهیونیست‌ها را به شدت عصبانی کرده است.

طی این مدت شماری از خبرنگاران میدانی الجزیره در پوشش تحولات غزه به شهادت رسیده یا خانواده های آن‌ها مانند وائل الدحدوح به شهادت رسیده‌اند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • اسرائیل شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا