Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@22:13:06 GMT

مهمترین نشانه‌های 3 سرطان خطرناک

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۱۰۱۳

مهمترین نشانه‌های 3 سرطان خطرناک

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ یک جراح، گفت: وجود خون در مدفوع از نشانه‌های ابتلا به سرطان روده بزرگ است، که نباید با بیماری بواسیر اشتباه گرفته شود.

علی رحمانی افزود: در برخی از سرطان‌ها، نشانه ظاهری بروز داده می‌شود، مثلاً تغییرات رنگ پوست به همراه خونریزی یا ورقه ورقه شدن پوست از علائم سرطان پوست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی ادامه داد: احساس درد در برخی نواحی بدن مانند شکم یا لگن از علائم سرطان تخمدان در زنان است.

این جراح سرطان اذعان داشت: برای انواع سرطان سابقه سرطان در خانواده فرد مهم است و به دردهایی که طولانی مدت ادامه می‌یابد و دلیل و منشا مشخصی ندارد باید توجه کرد و مشکوک به سرطان شد.

مطالب پیشنهادی:

با کودک بی ادب چه کنیم؟

راهکار هایی طلایی برای نابودکردن افکار منفی و ذهن خوانی

 

وی راجع به علائم این سه نوع سرطان افزود: کاهش وزن سریع می‌تواند از نشانه‌های سرطان باشد.

وی در پایان تاکید کرد: البته این مورد گاهی به دلیل پر‌کاری تیروئید هم ایجاد می‌شود که در هر صورت باید سریعاً به پزشک مراجعه شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ابتلا به سرطان پوست خانواده زنان سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • تپش؛ روایت مهمترین حوادث روز
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • (ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی