Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر ضرورت توسعه تعاملات بین‌المللی در پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد.به گزارش بلاغ،به نقل از وزارت علوم،  مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر ضرورت توسعه تعاملات بین‌المللی در پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیسی در حاشیه بازدید از سایت جامع پارک علم و فناوری استان مرکزی، ضمن تقدیر از مجموعه تلاش‌های صورت گرفته در این پارک با اشاره به اهمیت توسعه تعامل و ارتباطات روزافزون بین دانشگاه‌ها با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، گفت: شکل‌گیری هسته‌های تحقیقاتی متشکل از اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه‌ها و هدایت ایشان به سمت مراکز رشد می‌تواند نقش مؤثری در جهت حمایت از تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، و کاربردی‌شدن پژوهش‌های انجام‌شده و در نهایت توسعه اشتغال فارغ‌التحصیلان داشته باشد.

وی بر ضرورت توسعه تعاملات بین‌المللی در پارک‌های علم و فناوری و امکان بهبود شرایط توسعه صادرات محصولات فناوری به خارج از کشور تأکید کرد.

در ادامه محمد رفیعی رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی، توضیحاتی را درخصوص فعالیت‌های انجام شده در پارک در بخش‌های مختلف از جمله توسعه عمرانی و همچنین پذیرش و حمایت از شرکت‌های فناور و مراکز رشد بیان کرد.

وی در ادامه سخنان خود، گزارشی از چگونگی روند ساخت سایت جامع پارک علم و فناوری استان مرکزی شامل ساختمان‌های ستاد و چندمستأجره، آزمایشگاه و کارگاه نمونه‌سازی ارائه کرد.

 محمد کریم الدینی، معاون فناوری پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز ضمن ارائه گزارشی از چگونگی روند ارائه خدمات، تعامل با دانشگاه‌های استان از طریق ایجاد مراکز رشد اقماری و همچنین مدل توسعه مرکز نوآوری پارک، به تعدادی از دستاوردها و موفقیت‌های واحدهای فناور در مرکز رشد و پارک اشاره کرد.

گفتنی است  نیسی از بخش‌های مختلف پارک علم و فناوری استان مرکزی بازدید کرد و از نزدیک با زمینه و گستره فعالیت‌های این پارک و تعدادی از واحدهای فناور آشنا شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از توافق با شهرک‌های صنعتی استان به منظور ایجاد شهرک فناوری با ۳۰ هکتار وسعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی قربانی امروز چهار شنبه در حاشیه کلنگ زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه‌ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه‌ی کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد‌های زیر مجموعه عملا وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

قربانی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان