Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهم‌ترین حوادث امروز (چهاردهم تیر ماه سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.    ۳۵ هکتار از مراتع  چناران در دام آتش سوخت   حمیدرضا شرف خانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری چناران گفت: بر اثر آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع این شهرستان ۳۵ هکتار از مراتع درجه یک چناران در آتش سوخت و از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در ساعت ۱۲ امروز ظهر گزارش وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منطقه میانی دولت آباد و اسجیل این شهرستان گزارش شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری چناران گفت: در این راستا گروهی از نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با کمک مردم محلی روستای دولت آباد پس از هشت ساعت تلاش مداوم موفق به اطفای حریق و جلوگیری از وارد آمدن خسارات بیشتر شدند.
شرف خانی افزود: علت این حادثه نامعلوم است، اما با توجه به حضور گردشگران در این منطقه گردشگری احتمال خطای گردشگران در وقوع آتش سوزی قوی است.
وی تصریح کرد: گردشگران و بهره برداران منابع طبیعی در حفظ این منابع کوشا باشند، زیرا یک بی احتیاطی کوچک می‌تواند خسارات فراوانی به بار بیاورد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری چناران گفت: پوشش گیاهی منطقه گرفتار در حریق امروز در این شهرستان از نوع درجه یک بوده است که جایگزینی آن سال‌ها زمان می‌برد.   غرق شدن دو نفر در استخر کشاورزی روستای خیرآباد   قاسم علی طالبی بخشدار رضویه مشهد گفت: دو نوجوان ۱۵ ساله اهل روستای خیرآباد در بند کشاورزی این روستا غرق شدند.  
وی ادامه داد: این حادثه حوالی ظهر امروز به هنگام شنا و آب بازی روی داد و پس از اعلام به نیرو‌های امدادی واحد‌هایی از آتش نشانی رضویه و مشهد، نیروی انتظامی و هلال احمر به محل اعزام شدند و ساعتی قبل جسد این دو نوجوان به پزشکی قانونی منتقل شد.

بخشدار رضویه مشهد گفت: بند کشاورزی یاد شده جهت ذخیره آب برای مصارف کشاورزی و دامداری مورد استفاده اهالی روستا قرار می‌گرفت که در پی بارش‌های اخیر پر آب شده بود. دو حادثه رانندگی در خراسان رضوی ۴ قربانی داشت محمد امانی رئیس جمعیت هلال احمر مه ولات گفت: براثر برخورد یک دستگاه خودروی پراید با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ صبح امروز در کیلومتر سه جاده مِهنه به گناباد در این شهرستان سه نفر کشته شدند.     وی ادامه داد: با حضور گروه اعزامی جمعیت هلال احمر مهنه با همکاری کارشناسان آتش نشانی شهر فیض آباد اجساد کشته شدگان که در داخل خودرو‌ها حبس شده بود، به بیرون و سپس به سردخانه منتقل شد.

رئیس جمعیت هلال احمر مه ولات گفت: کارشناسان پلیس شهرستان مه ولات در حال بررسی حادثه هستند.

همچنین در سرخس نیز یر اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه دوچرخه، دوچرخه سوار در دم جان باخت و راننده خودرو پراید که به علت انحراف خودرو، ناشی از تصادف با جرثقیل برخورد کرد دچار آسیب دیدگی در ناحیه سر شد.

با حضور نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ شهری سرخس به محل حادثه، مصدوم به بیمارستان لقمان حکیم سرخس منتقل شد.   انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با ورود دستگاه قضایی بیش از دو هزار و 100 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته که مورد تعرض و تصرف عده ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی رفع تصرف شد.

 ناصر عتباتی افزود: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در یکهزار و ۱۳۷ فقره به مساحت بیش از یکهزار و ۲۴۷ هکتار بود.

عتباتی، همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در سال گذشته نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان پارسال به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستانها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، دو هزار و ۶۸۶ مورد تغییرکاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از شش هکتار به تعداد یکهزار و ۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان ، همچنین با اشاره به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی گفت: در سال گذشته بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان رفع تصرف شد.

 

 

دیگر خبرها

  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • کودک ۶ ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه