Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:59:46 GMT

مرغداری‌های گناوه در حفظ سلامت و بهداشت کوشا باشند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۱۹۳۹

مرغداری‌های گناوه در حفظ سلامت و بهداشت کوشا باشند

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاک نژاد عصر جمعه در نشست بررسی مشکلات دامپزشکی و مرغداری‌های شهرستان گناوه اظهار داشت: شهرستان گناوه از قطب‌های اصلی در تولید گوشت سفید و مرغ استان بوشهر است که تولیدات این شهرستان به سایر نقاط استان و کشور ارسال می‌شود و مرغداری‌های این شهرستان تلاش خوبی را در این زمینه انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرستان گناوه ۳۷ مرغداری فعال وجود دارد که به صورت مداوم به کار تولید گوشت سفید و مرغداری مشغول هستند.

فرماندار گناوه گفت: از مرغداری‌های شهرستان درخواست می‌شود در انجام فعالیت‌های خود مردم داری، صرفه جو یی در آب، برق و استفاده از سیستم گاز کشی را در دستور کار قرار دهند و به این موارد توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷ مرغداری در شهرستان هنوز گازکشی نشده که با توجه به تلاش‌های صورت گرفته دولت در این زمینه این مرغداری‌ها نیز اقدام و از این اقدامات صورت گرفته استفاده کنند.

پاک نژاد با تاکید بر ضرورت حفظ بهداشت در مرغداری‌ها تصریح کرد: حفظ سلامت و بهداشت مردم از موارد مهم و مورد تاکید است و باید به سلامت غدایی مردم بخصوص در مرغداری‌ها توجه خاص شود.

وی اضافه کرد: پزشکان معتمد دامپزشکی بر رعایت بهداشت نظارت دارند و اسامی آنها نیز در لیست معتمدین دامپزشکی است.

فرماندار گناوه یادآور شد: هزینه‌های دامپزشکی و بهداشت نیز بر اساس تعرفه‌های قانونی تعیین می‌شود ولی اگر از مرغداری تعرفه‌ای بیشتر گرفته شود می‌تواند پیگیری تا مشکل رفع شود هر چند تا کنون چنین مشکلی در شهرستان وجود نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: برای تسریع در روند کارهای خود، مرغداری‌ها بر اساس قرارداد و به موقع مبلغ تعیین شده دامپزشکان را پرداخت کنند.

وی با تقدیر از نظارت مستمر نظام دامپزشکی بر روند کار دامپزشکان و مرغداری‌ها گفت: با توجه به اینکه سهمیه شهرستان به ۳ دامپزشک افزایش یافته لذا با توجه به سهمیه اختصاص داده شده به شهرستان درخواست می‌شود که دامپزشک در شهرستان استقرار یابد تا در مواقع ضروری در دسترس باشد.

پاک نژاد ادامه داد: دامپزشکان نیز در شهرستان محل خدمت حضور داشته باشند و دامپزشکی برای حضور و فعالیت آنها در شهرستان برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

فرماندار گناوه اضافه کرد: واکسیناسیون از موارد مهم و ضروری است که اعتباراتی از محل تملک دارایی شهرستان برای این کار در اختیار دامپزشکی قرار گرفته و لازم است که مرغداری‌ها نیز در این مورد همکار لازم را داشته باشند تا با توجه به اهمیت بالای این مورد این کار به موقع انجام گیرد.

وی گفت: رعایت اصولی بهداشت و نکات سلامتی در دستور کار همه مرغداری‌ها باشد و با توجه به اینکه در شهرستان ۲ داروخانه دامپزشکی بخش خصوصی وجود دارد مرغداری‌ها ارتباط خود را با آنها بخصوص در بحث واکسیناسیون بیشتر کنند.

پاک نژاد با تاکید بر حضور صاحبان مرغداری در محل کار گفت: مسائل و مشکلات مرغداری‌های شهرستان بر اساس نظرات و پیشنهادات خود آنها و تعامل و همفکری بررسی و رفع شود.

کد خبر 4658522

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد

  احمد علی سرحدی  در آیین اختتامیه طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی چابهار اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت مدرسه‌ها، باید با یادگیری مفاهیم بهداشتی و آموزش نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی‌ها، خانواده و دوستان، ترویج کننده اصول سلامتی شوند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان سفیر برای ایفاگری نقش موثر در ارتقای بهداشت و سلامتی در مدارس باید هم خود آگاه و هم آگاهی خود را نشر دهند و به‌ عنوان یک شهروند مطلوب در حوزه سلامت فعال شوند.

مدیرآموزش وپرورش منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سفیران سلامت دانش آموزی در مدارسی که مربی بهداشت دارند، آموزش‌های مهارتی و کاربردی بهداشت فردی، تغذیه سالم و محیط زیست سالم را از مراقبان یا رابطان سلامت مدرسه دریافت می‌کنند و موظف به آموزش این مهارت‌ها به دست‌کم ۱۰ نفر از همسالان خود هستند.

اختتامیه جشنواره "سفیران سلامت" در چابهار برگزار شد

سرحدی افزود: همه دانش آموزان به صورت چرخشی این فرصت را دارند که به عنوان سفیر سلامت شناخته شوند و مهارت‌های بهداشتی را تمرین و در سطح مدرسه خود عملیاتی کنند.

وی عنوان کرد: هدف از جشنواره سفیران سلامت این است که دانش آموزان بتوانند مهارت‌های فردی را در قالب مهارت‌های هنری آموزش ببینند چرا که به طور حتم اثرگذاری مطلوبی در مهارت‌های فردی و انتخاب سبک زندگی سالم دارد.

مدیر آموزش و پرورش چابهار یادآور شد: کرونا نشان داد که نقطه آغاز آموزش و پرورش سلامت است و اگر سلامت نباشد کلاس آموزشی هم وجود نخواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان