Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اسکودا تصمیم دارد در کنار تولید خودروهای بنزینی، اتومبیل‌های متفاوتی با قابلیت مصرف CNG را تولید کند. در همین راستا شرکت اسکودا خودرویی جدید با نام Scala G-Tec را با موتوری CNG سوز معرفی کرد.

گاز طبیعی فشرده یا همان CNG از جمله سوخت‌هایی است که در تعدادی از کشور‌های جهان به عنوان جایگزینی برای بنزین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماده سوختی دارای آلایندگی بسیار کمتر نسبت به بنزین و قیمت پایین‌تری نیز است. خودروی Scala G-Tec بعد از اتومبیل Octavia دومین خودرو CNG سوز شرکت اسکودا مسوب می‌شود و قرار است در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادید به طور رسمی عرضه شود.

خودرویی CNG سوز در قلب اروپا

خودروی Scala G-Tec دارای موتور توربو شارژ سه سیلندر با ظرفیت ۱.۰ لیتر است و قدرتی برابر ۸۹ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۶۰ نیوتن‌متر است. قدرت موتور در این خودرو از طریق یک جعبه دنده شش سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌گردد و انرژی لازم برای حرکت خودرو تامین می‌گردد.

مهندسان اسکودا سه مخزن CNG در این خودرو تعبیه کرده‌اند. هر کدام از این مخزن‌ها ۹ لیتر ظرفیت دارد و در صورت سوخت‌گیری کامل اتومبیل Scala G-Tec قادر است انرژی لازم برای طی مسافتی به میزان ۶۳۰ کیلومتر را تامین کند. بررسی‌های فنی روی این خودرو نشان داده است، میزان آلایندگی آن نسبت به مدل بنزینی حدود ۲۵ درصد کمتر است و همین موضوع خودرو Scala G-Tec به دوستی برای طبیعت تبدیل کرده است.

یکی از مدیران ارشد اسکودا گفت: «خودرو‌های GNG سوز این شرکت اسکودا از محبوبیت بالایی در بین مشتریان برخوردار است. به طور کلی گاز طبیعی با ویژگی‌هایی نظیر آلایندگی کمتر و قیمت پایین‌تر نقش مهمی را در آینده صنعت خودرو سازی ایفا می‌کند.» بر طبق استاندار‌های جهانی خودرو جدید اسکودا یکی از استاندارترین و محبوب‌ترین خودرو‌های CNG سوز دنیا است.

همانند دیگر مدل‌های خودروهای اسکودا این خودرو نیز به ویژگی‌های هوشمندی نظیر ترمز اضطراری، دستیار صوتی و ... مجهز است تا از هر جهت ممکن خیال راننده را از بابت سفری ایمن برای خود و سایر سرنشینان راحت کند.

انتهای پیام/

اسکودا خودرو CNG سوز خود را معرفی کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودرو‌های جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش تسنیم، هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودرو‌های جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با عنوان «نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴» (اتوکِینای چین ۲۰۲۴) از ۶ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل جدید نمایشگاه بین المللی چین (تیانژو) در حال برگزاری است.

نمایشگاه قطعات خودرو و سالن‌های مرتبط با محصولات جانبی نیز در همان تاریخ‌ها (۶ تا ۹ اردیبهشت) در محل نمایشگاه بین المللی چین (جینگانژوانگ) برگزار می‌شود که فضایی به وسعت کل ۲۳۰,۰۰۰ متر مربع را پوشش خواهد داد.

در این نمایشگاه ۱۱۷ مدل خودرو توسط ۳۰ شرکت خودروساز جهان به نمایش در خواهد آمد. امسال این نمایشگاه با تمرکز بر انرژی‌های نو و با عرضه ۲۷۸ خودروی برقی در حال برگزاری است.

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴، شاهد رونمایی از جدیدترین مدل‌های خودرو، پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و نوآوری‌های صنعت خودرو خواهیم بود. خودرو‌های برقی، هیبریدی، خودران و متصل در صدر توجه بازدیدکنندگان و رسانه‌ها قرار خواهند داشت.

چری و جک و هونگچی از جمله شرکای تجاری چینی صنعت خودروسازی ایران هستند که در این نمایشگاه جدیدترین محصولات خود را عرضه کرده اند. علاوه بر این برند‌های شناخته شده دنیا همچون ب‌ام‌و، بنز، شورولت، هوندا، هیوندای، جگوار، جیپ، کیا، لکسوس، مرسدس بنز، نیسان، پژو، پورشه، رولز رویس ٬تویوتا، ولوو، فولکس واگن در این نمایشگاه حضور پررنگی دارند.

دیگر خبرها

  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • تصاویر عجیبی از خودروی سانتافه در نمایشگاه خودروی پکن + تصاویر
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • خودروی سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • فیلم | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!​