Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، براساس ارقام و آمار مندرج در سامانه نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) مجموع معاملات خرید ارز بابت واردات از ابتدای سال ۹۸ تا ۱۴ تیرماه به ۵ میلیارد و ۱۵۹  میلیون یورو رسیده  که بیشترین میزان با ۲ میلیارد و ۲۹ میلیون یورو در ماه اردیبهشت صورت گرفته است. همچنین در این بازه زمانی مجموع معاملات فروش ارز بابت صادرات ۵ میلیارد و ۳۰۲ میلیون یورو است که دوباره اردیبهشت ماه با ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون یورو بیشترین فروش را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فروردین اردیبهشت خرداد  مجموع معاملات خرید ارز بابت واردات( میلیون یورو) ۹۹۱ ۲۰۲۹ ۱۴۷۹ مجموع معاملات فروش ارز بابت صادرات( میلیون یورو)  ۱۲۷۲ ۲۱۵۵ ۱۲۵۳

همچنین  از اول تا ۱۴ تیر ماه، مجموع معاملات خرید ارز بابت واردات ۶۵۹ میلیون یورو است که نسبت به مدت مشابه ماه قبل با کاهش ۳.۵ درصدی همراه است و مجموع معاملات فروش ارز بابت صادرات ۶۲۰ میلیون بوده که نسبت به دو هفته آغازین ماه خرداد افزایش ۱.۳ درصدی داشته است.

  از ۱ تا ۱۴ فروردین از ۱ تا ۱۴ اردیبهشت از ۱ تا ۱۴ خرداد از ۱ تا ۱۴ تیر  مجموع معاملات خرید ارز بابت واردات( میلیون یورو) ۱۹۳ ۸۳۱ ۶۸۴ ۶۵۹ مجموع معاملات فروش ارز بابت صادرات( میلیون یورو) ۱۸۷ ۹۸۳ ۶۱۲ ۶۲۰

همانطور که مشاهده می‌شود، بیشترین تغییر در مقایسه دو هفته آغازین هر ماه مربوط به اردبیهشت ماه است بطوری که در اردیبهشت ماه مجموع معاملات خرید ارز بابت واردات با افزایش ۳۳۰ درصد نسبت به فرودین صورت گرفته است. این رشد برای مجموع معاملات فروش ارز بابت صادرات ۴۲۵ درصدی در این بازه زمانی است.

همچنین بالاترین میانگین نرخ فروش و خرید یورو در بازار ثانویه  مربوط به تیرماه  است بطوری که میانگین نرخ فروش در بازار ثانویه  ۱۲۸۲۲ تومان و میانگین نرخ خرید یورو در این بازار ۱۲۷۷۵ تومان است. بنابراین مشاهده می‌شود نرخ خرید و فروش در سامانه نیما در حال نزدیک شدن به نرخ بازار آزاد و کاهش فاصله این دو بازار است.

بیشترین فروش روزانه از ابتدای سال جاری تا ۱۴ تیر ماه، مربوط به روزهای دهم و هیجدهم اردیبهشت با ۱۴۰ میلیون یورو و بیشترین خرید دوباره در ۲۳ همین ماه با ۱۲۲ میلیون یورو صورت گرفته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز رشد واردات یورو فروش ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان گفت: دومین قطار ترانزیتی افغانستان بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشورT امکان حرکت دارد که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایراف، اداره راه‌آهن افغانستان در شبکه ایکس اعلام کرده است که، دومین قطار ترانزیتی افغانستان از مسیر ایران به مقصد ترکیه آماده‌ی حرکت است.

این اداره با اشاره به همکاری کشورهای همسایه افغانستان آورده است: ما علاوه‌بر انتقال کالاها، قلب‌ها را نیز به یکدیگر متصل می‌کنیم.

این در حالی است که، اولین قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایستگاه شمتیغ متوقف شده است.

در خصوص این موضوع «مصطفی رضایی» مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان به ایراف گفت: پس از این‌که اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه به دلیل ناهماهنگی شرکت راه‌آهن دو هفته در مرز شرقی کشور گرفتار شد، بر اساس دستور دفتر رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی به موضوع ورود کرد.

وی افزود: همچنین نامه تعیین‌کننده نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی برای آغاز بهره‌برداری تجاری از محور ریلی خواف - هرات با پیگیری‌هایی که نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان و استاندار خراسان رضوی انجام دادند، تعیین تکلیف صورت گرفت.

رضایی در ادامه توضیح داد: از این‌رو در روزهای جاری این قطار از نقطه صفر مرزی حرکتش را به سمت مرزهای غربی کشور برای خروج به سمت ترکیه آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در خصوص قطارهای ترانزیتی بعدی از افغانستان که وارد ایران می‌شود، مطرح کرد: بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت قطارها است که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

رضایی در نهایت خبر داد که در روزهای آتی دومین قطار ترانزیتی هم وارد کشور خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد
  • فراشبند در صدر بارش‌های فارس قرار گرفت/ بارش‌ها فردا تشدید می‌شود
  • کسادی بازار لباس زنانه به دلیل گشت ارشاد
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات