Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، شمار افراد دارای ثروت یک میلیارد دلار و بیشتر در آمریکا، از ۲۶۷ نفر در سال ۲۰۰۸ به ۶۰۷ نفر در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. جان متیو، مدیر مؤسسه " اولت را های نت یو بی اس" گفت: پولدارها پولدارتر شده‌اند، خیلی هم سریع پولدارتر شده‌اند. این مساله باعث شده است تا میل مصرفی در جامعه ثروتمند آمریکا شدیداً افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۸۸ درصد ثروت جامعه آمریکا در اختیار دو دهک بالای درآمدی است و این در حالی است که ۳۹ میلیون آمریکایی نیازمند دریافت کمک‌های غذایی دولت هستند. در طول یک دهه اخیر ترس از ورشکستگی در بین مردم کماکان بالا بوده است و رونق به بازار مسکن باز نگشته است، مسأله‌ای که باعث افزایش نگرانی‌ها شده است.

یکی از منابع مهم ثروتمند شدن افراد در آمریکا بورس بوده است: در طول یک دهه اخیر شاخص "اس اند پی ۵۰۰" بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است. با این حال قدرت پس‌انداز بسیاری از شهروندان کاهش داشته است چرا که سرعت رشد اجاره مسکن دو برابر سرعت رشد دستمزدها در طول یک دهه اخیر بوده است. به گفته مؤسسه "ائتلاف برای بی خانمان‌ها" شمار افراد بی‌خانمان در این کشور تنها طی ۱۰ سال بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.

این شکاف طبقاتی به عرصه سیاسی آمریکا نیز کشیده شده است به گونه‌ای که دموکرات‌ها خواهان افزایش حمایت‌های دولتی از طبقات ضعیف‌تر و افزایش مالیات بر درآمد و ثروت طبقه مرفه هستند در حالی که جمهوری خواهان بیشتر به دنبال کاهش مالیات‌ها و حمایت‌های دولتی هستند.

در حال حاضر وضعیت بازار کار آمریکا در موقعیت مستحکمی قرار دارد اما اگر این وضع تغییر کند احتمالاً باید شاهد افزایش شکاف طبقاتی در آمریکا باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رشد اقتصادی آمریکا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند

عباس آرگون گفت: بخش عمده‌ای از افزایش نرخ ارز به علت تنش‌های سیاسی رخ داده است؛ بنابراین با کاهش این تنش‌ها، نرخ ارز نیز ریزش کرده و کاهشی می‌شود.

عباس آرگون عضو هیات رئیسه اتاق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره افزایش نرخ ارز در بازار ارز گفت: زمانی که کشور با تنش سیاسی مانند حمله به کنسولگری ایران در دمشق و احتمال درگیری با رژیم صهیونیستی مواجه می‌شود در بین مردم نوعی نگرانی و دغدغه نسبت به آینده به‌وجود می‌آید؛ به‌طوریکه آن‌ها به هر قیمتی به دنبال این هستند تا دارایی خود را به ارز یا دارایی مطمئن تبدیل کنند تا به عقیده خود از ثبات و حفظ ارزش بیشتری برخوردار باشد.

وی با اشاره به این موضوع که در سال گذشته نیز اتفاقات سیاسی و منطقه‌ای باعث افزایش موقت نرخ ارز شد اضافه کرد: بخش عمده‌ای از افزایش نرخ ارز به علت تنش‌های سیاسی رخ داده است؛ بنابراین با کاهش این تنش‌ها، نرخ ارز نیز ریزش کرده و کاهشی می‌شود.

آرگون افزود: حجم عرضه ارز نسبت به قبل تغییری نداشته و صرفا تقاضای ارز با توجه به اتفاقات اخیر افزایش پیدا کرده که همین موضوع در مدت اخیر باعث نوسان و افزایش قیمت دلار شد.

عضو هیات رئیسه اتاق تهران در پایان تاکید کرد: متاسفانه همزمان با رخ دادن تنش‌های سیاسی در منطقه برخی افراد و رسانه‌ها نیز شروع به جریان سازی کردند. این افراد باید پایبند به اقتدار و پیشرفت کشور و پول ملی باشند، اما با هدف کسب سود و منفعت شخصی از هیچ تلاشی در عرصه دلالی و سفته بازی در بازار ارز دریغ نکرده و با موج سواری بر تلاطم خودساخته، فقط به فکر افزایش التهاب و بر هم زدن آرامش بازار ارز هستند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی که بر سر آدمی می‌آورد
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی بر سر آدمی می‌آورد
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند