Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:28:47 GMT

دستگیری قاچاقچیان اشیا عتیقه در رزن

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۳۵۰۱

دستگیری قاچاقچیان اشیا عتیقه در رزن

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ علی زنگنه فرمانده انتظامی شهرستان رزن بیان کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت حفاران غیر مجاز اشیای عتیقه در یکی از روستا‌های شهرستان رزن، موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با حضور به موقع ماموران ۴ نفر از حفاران غیر مجاز که در مناطق تاریخی با استفاده از تاریکی شب در حال حفاری برای کشف اشیای عتیقه بودند دستگیر و از آنان انواع ادات حفاری از جمله موتور برق، کابل، دریل برقی، دیلم آهنی و بیل کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ زنگنه بیان کرد: متهمان دستگیر شده به همراه ادوات حفاری تحویل مرجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رزن با قدردانی از همکاری مردم عنوان کرد: برابر قانون مجازات اسلامی هر گونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و مرتکب به حبس محکوم و اشیای مشکوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی و آلات و ادوات حفاری نیز به نفع دولت مصادره می‌شود.

وی افزود: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی و بقاع متبرکه و اماکن مسکونی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/د.ا

دستگیری ۴ حفار غیر مجاز اشیای عتیقه در رزن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانده انتظامی قاچاقچیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: در بازرسی ماموران انتظامی از یک واحد صنفی در شهرستان فلاورجان هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص های ترک اعتیاد غیر مجاز کشف و ضبط شد .
سرهنگ مرتضی هادیان با اشاره به معرفی متصدی متخلف این واحد صنفی به مرجع قضائی از شهروندان خواست :اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف ۳۰۸ قطعه شی تاریخی چندهزارساله در چالوس
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند