Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@08:30:17 GMT

یک شاهکار دیگر از «گاندو» این بار علیه «سعدی»!

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۳۵۵۳

یک شاهکار دیگر از «گاندو» این بار علیه «سعدی»!

گناه سعدی چیست که هر بار به واسطه‌ یک ندانم‌کاری، سوژه شبکه‌های اجتماعی می‌شود؟ جز این بوده است که گلستان سعدی و هشت باب آن، از قدیم‌الایام پای ثابت مکتب‌خانه‌ها بوده؟ اشعار بوستانش یک تنه به مصاف تحریم‌ها رفته و حتی بزرگان ادبیات غرب و آمریکا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزننامه خراسان، حقیقت این است که سعدی در کنج آرامگاه خود آرام گرفته و شوربختانه باید بعد از حضور عجیب بدلش در ویژه برنامه تحویل سال شبکه 4 و مراسم بزرگداشت پرحاشیه چند ماه اخیرش در سعدیه، چشمش به جمال سکانسی از سریال گاندو روشن شود که یک شخصیت منفی آمریکایی، گلستان را بزرگ‌ترین نقشه راه برای تقابل با ایرانی‌ها می‌خواند! ماجرا چیست؟

دود سیگار، نگاه‌های مرموز و تعقیب‌کننده چند جاسوس و گلستان سعدی؛ این شاید ناهمگون‌ترین سکانس از همنشین‌های سعدی در ذهن‌مان باشد اما این سکانس در دقایق ابتدایی قسمت بیست‌وششم سریال «گاندو» ساخته و از آنتن شبکه 3 به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سکانس که ویدئوی آن در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی را به همراه داشت، یکی از شخصیت‌های منفی آمریکایی به آیدین ستوده (جاسوس) رو می‌کند و با نشان دادن نسخه‌ای از گلستان سعدی می‌گوید:«ممکنه باورت نشه این قدر که این کتاب در تقابل با ایران به من کمک کرده، منابع مالی آمریکا و قدرت دولت آمریکا نکرده. این کتاب شاهکار بشره. توصیه می‌کنم شما هم بخونیش.» چرا سکانس گاندو، سعدی ستیزانه است؟

شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که قصد نویسنده از این جمله، نشان دادن عظمت گلستان سعدی و تاثیرگذاری او بر شخصیت آمریکایی سریال باشد، اما این گفتمان، شبیه افعال معکوس «دیبی»، عروسک سریال کلاه قرمزی عمل می‌کند و گلستان سعدی را ابزاری بزرگ‌تر از قدرت و ثروت آمریکا در دست آمریکایی‌ها در تقابل با ایران می‌داند، این یعنی نهایت سعدی‌ستیزی روی آنتن عمومی‌ترین رسانه همه مردم ایران و کاشتن بذر بدبینی در مخاطب‌های کوچک و بزرگ، درباره شاعری که ادیبان او را خداوندگار سخن می‌دانند و استاد شفیعی کدکنی در یکی از کلاس‌های درس خود، درباره او می‌گوید: «فرض کنید یک روزنامه‌نویس بی‌سوادی که نه فرانسه می‌دونه و نه فارسی، بگه: بودلر(شاعر فرانسوی) خیلی بزرگه، سعدی از آن هنرسازه‌های بودلری ندارد. ما کاری نداریم. صد میلیون از این حشراتُ‌الارض که بیان، بر دامنِ کبریاییِ سعدی گردی نمی‌نشینه؛ او اَفصحُ المتکلّمینِ تاریخِ زبانِ فارسی است.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: سریال گاندو سانسور سوژه شاهکار سعدی گلستان مقابله با ایران سامانه نیما حج جشن تیرگان فدریکا موگرینی تنگه جبل الطارق اینستکس ملک سلمان کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان

رسول شکری نیا با اشاره به اینکه صداوسیما فرصت تبلیغاتی برای هر دو نامزد در حوزه گنبدکاووس برای بیان مطالبشان را فراهم کرد، گفت: فیلم‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس از امروز تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، هر روز ساعت ۱۱ و ۱۹:۳۰ از شبکه گلستان پخش می‌شود.

وی افزود: از بین دو نامزد، یکی از آنها از این فرصت قانونی برای تبلیغات استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • (ویدئو) سکانس جنجالی در مورد شاه در یک سریال ایرانی
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض