Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده در سال 2018ميلادي، هکرها و مجرمان سايبري تمايل بيشتري براي دسترسي به اطلاعات تجاري و اقتصادي کشورهاي مختلف و سرقت داده‌هاي مذکور داشته اند.
به گزارش خبرگزاري آريا، در سال‌هاي اخير که حملات سايبري به شدت رشد کرده است، مؤسسه‌هاي تحقيقاتي و تحليلي بسياري در جهان هشدار داده بودند که سال 2018، سال حملات سايبري و بدافزاري به سازمان‌هاي بزرگ، شرکت‌ها و نهادهاي دولتي در جهان نام خواهد گرفت؛ چراکه تعداد سرقت‌هاي اطلاعاتي در اين سال به اوج خود خواهد رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از طرفي ديگر اين کارشناسان امنيتي بارها خطاب به تمامي شرکت‌هاي فعال در زمينه‌هاي مختلف در جهان هشدار داده بودند که به ارتقاي امنيت سايبري زيرساخت‌ها و سرورهاي مربوط به خود اقدام کنند تا اطلاعات محرمانه و فوق سري خود را در برابر نفوذ هکرها و مجرمان سايبري مصون نگه دارند.
بر اساس نمودار زير، به وضوح مي‌توان دريافت که هکرها بيشتر به کدام بخش‌هاي جامعه تمايل دارند تا به اطلاعات محرمانه و ارزشمند آنها نفوذ پيدا کرده و به سرقت ببرند:
1‏. بخش تجارت و شرکت‌هاي فعال اقتصادي: 45.9 درصد
(مثل استارتاپ ها، شرکت‌هاي دولتي، نيمه دولتي و خصوصي و دانش بنيان)
2. بخش پزشکي، درمان و سلامت: 29.2 درصد
(مثل بيمارستان‌ها، کلينيک‌هاي درماني، درمانگاه‌ها، پژوهشکده‌هاي تحقيقاتي و پزشکي)
3. بخش مالي و بانکداري: 10.9 درصد
(بانک‌ها، مؤسسات مالي و اعتباري، بنگاههاي اقتصادي و صرافي‌ها)
4. بخش دولت و اطلاعات نظامي: 8 درصد
(وزارت خانه‌هاي دولت، سازمان‌هاي امنيتي و دولتي، ارتش و ساير مؤسسات و نهادهاي وابسته به نيروهاي نظامي)
نتايج تحقيقات و نظرسنجي‌هاي صورت گرفته در نيمه دوم سال گذشته حاکي از آن است که بسياري از صاحبان شرکت‌ها و کارخانه‌هاي فعال در مناطق مختلف جهان اذعان کرده‌اند حداقل يک بار مورد حمله باج افزاري و سايبري هکرها قرار گرفته‌اند. بر اساس اين تحقيقات، نيمي از آنها مجبور به پرداخت مبالغ و پول‌هاي هنگفتي به هکرها شده‌اند و نيمي ديگر نيز به خاطر عدم پرداخت وجه به آنها، تمامي اطلاعات ارزشمند و حياتي خود را از دست داده‌اند.
بر اساس گزارش وب سايت visualcapitalist، بد افزارها، باج افزارها و حملات DDOS از جمله تهديدهاي امنيتي بودند که در سال‌هاي گذشته کاربران را در معرض خطر حملات سايبري قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصي و محرمانه آنها شده است. طبق آمار، حملات سايبري در سال‌هاي اخير به اوج خود رسيده و حالا خبر اينکه قرار است در سال‌هاي آتي اوضاع از اينکه هست هم نابسامان‌تر شود، بسيار نگران کننده به نظر مي‌رسد.
در سال گذشته ميلادي باج افزار، بدافزار و ويروس‌هاي رايانه‌اي بسياري در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصي و مالي ميليون‌ها نفر را به سرقت بردند و ميلياردها دلار به شرکت‌هاي مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند.
حمله سايبري توسط بدافزار واناکراي (WannaCry) به طور قطع يکي از مهلک‌ترين حملاتي است که در طول سال‌هاي اخير صورت گرفته است.
به گزارش ايسنا، همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌هاي دولتي و خصوصي بزرگي در سراسر جهان متحمل خسارات و آسيب‌هاي جبران ناپذيري مي‌شوند که از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به حمله سايبري به شرکت مالي اکوئيفاکس در آمريکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌هاي دفاع و امور خارجه بسياري از کشورها، شرکت حسابرسي ديلويت (Deloitte) در آمريکا اشاره کرد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، امروز شنبه در اظهاراتی ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا درباره دست‌داشتن سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حمله‌های سایبری علیه اروپا را دروغی تحریک‌آمیز دانست.

آنتونوف اعلام کرد: ما این‌دست اظهارات را مثالی دیگر برای دیپلماسی بلندگوها و دلیلی برای تمایل توصیف‌ناپذیر واشنگتن برای گرفتن انگشت اتهام ارتکاب اشتباه‌های مرگبار به سوی روسیه می‌دانیم.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما بارها و بارها به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که اگر شکی دارند باید آن را از طریق کانال‌های رسمی، به همراه ارایه حقایق مشخص و دلایل ملموس منتقل کنند.

آنتونوف تصریح کرد: مقام‌های آمریکایی، به آسانی، هیچ دلیلی برای اثبات نکات اعلامی (ادعاهای) خود ندارند. روشن است که این داستان‌های دروغین و تحریک‌آمیز، همچون سال‌های گذشته، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش خواهند یافت.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد: تبلیغات دروغین و نپذیرفتن آشکار برگزاری گفت‌وگوهای حرفه‌ای امنیت اطلاعات بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 6096128

دیگر خبرها

  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)