Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@19:56:21 GMT

هم‌انديشي دانشگاه و دولت در شرايط تحريم

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۳۷۹۸

هم‌انديشي دانشگاه و دولت در شرايط تحريم

خبرگزاری آریا- نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری با موضوع «هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم» برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری با موضوع «هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم» و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت 17 تیر 1398 در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نشست یک‌روزه باهدف «تبیین وضعیت و چالش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور در شرایط تحریم» و «چگونگی بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی جامعه دانشگاهی در مواجه با چالش‌های احتمالی» برگزار خواهد شد.
این نشست شامل یک بخش افتتاحیه و دو هم‌اندیشی با محور‌های «سیاست‌های تولید ملی و اشتغال» و «تحلیل وضعیت اجتماعی، فرهنگی و ارتباط آن با تحریم» است.
در هم‌اندیشی «سیاست‌های تولید ملی و اشتغال»، پیرامون سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه تولید ملی و اشتغال، نقش توسعه فناوری در ایجاد اشتغال و کارآفرینی، جلب مشارکت بخش غیردولتی و توسعه سرمایه‌گذاری، نقش مؤسسات آموزش عالی و پژوهش و فناوری در پشتیبانی از سیاست‌های اشتغال و کارآفرینی دولت، نحوه تأمین مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و فناوری‌های مورد نیاز صنعت و سایر بخش‌های صنعتی و اجرایی، پشتیبانی از مراکز تحقیق و توسعه واحد‌های صنعتی و ارتقا کیفیت کالای ایرانی و نقش دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری در پشتیبانی از سیاست‌های تولید ملی و اشتغال گفتگو و تبادل‌نظر خواهد شد.
در هم‌اندیشی دوم نیز با عنوان «تحلیل وضعیت اجتماعی، فرهنگی و ارتباط آن با تحریم»، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و التهاب‌آفرین، دغدغه‌ها و حساسیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، ضرورت و نقش سرمایه‌های اجتماعی و نمادین در کمک به رفع چالش‌های ملی و تقویت همبستگی ملی، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در کمک به کاهش نقاط آسیب‌پذیر و التهاب‌آفرین و نقش مؤسسات آموزش عالی و پژوهش و فناوری در کمک به ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه، محور‌های مورد گفتگو و تبادل‌نظر خواهند بود.
در این نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهش و فناوری، رؤسای مراکز آموزش عالی غیردولتی بزرگ کشور، رؤسای مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، اعضای اصلی اتاق بازرگانی ایران، معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های بزرگ، رؤسای کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، فرهنگی، صنایع و معادن، اقتصادی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، تعدادی از رؤسای انجمن‌های علمی مرتبط با موضوع نشست و تعدادی از صاحبان صنایع بزرگ کشور نیز حضور دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه دولت تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه شش فرد و نهاد ایرانی که به ادعای آنها با سپاه پاسداران مرتبط هستند و همچنین درخواست پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: معتقدم تحریم سپاه توسط اروپا و آمریکا یک امر بدیهی است، چون اگر تحریم نکنند باید در نوع عملکرد سپاه شک کرد. 

وی اظهار کرد: عملکرد موفق سپاه باعث شده تا اتحادیه اروپا و کشور‌های دیگر علیه آن موضع بگیرند البته ما نباید نسبت به این موضوعات احساس رنج کنیم و ذهنمان را درگیر کنیم، چون نقطه قوت سپاه این است که کشور‌های غربی آن را تحریم می‌کنند و این امر سلامت کار سپاه را می‌رساند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس بیان کرد: تحریم‌ها اثری بر سپاه ندارد و اگر بحث شدت عملکرد آمریکایی‌ها در قبال سپاه باشد ما در مذاکرات گفتیم که نیرو‌های مرکزی سنتکام را به‌عنوان یک تهدید تلقی کردیم و مجلس قبلی سنتکام را به‌عنوان یک نیروی تروریستی شناخته است.

گلرو تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید رایزنی کند و دنیا را درباره عملکرد و ماهیت کار سپاه توجیه کند البته وزیر خارجه رایزنی‌های خوبی با دنیا در خصوص تحولات اخیر فلسطین داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: جایگاه سپاه آن‌قدر قوی است که هیچ تحریمی بر سپاه اثر ندارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی فلسطین در مجلس گفت: تحولات دانشجویی در آمریکا نقطه آغازین فروپاشی لیبرالیسم غربی و آمریکایی است، چون جامعه آمریکا از اصالت خود خارج شده است و طیف‌های وسیعی که شدیدا به سیاست‌های آمریکا معترض هستند آینده نظام آمریکا را رقم می‌زنند و تحولات شگرفی در درون آمریکا رقم می‌خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟