Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@12:51:29 GMT

حدود ۵۸ هزار مسافر از مرزهای قصرشیرین تردد کردند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۳۸۳۶

حدود ۵۸ هزار مسافر از مرزهای قصرشیرین تردد کردند

مرادعلی تاتار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ترددهای انجام شده، ۳۱ هزار و ۵۷۹ مسافر از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان وارد کشور شدند و ۲۵ هزار و ۹۱۹ تن نیز از این مرزها از کشورمان خارج شده اند.
وی اظهار داشت: از مجموع ۱۵ هزار و ۵۰۰ تردد انجام شده به صورت انفرادی از مرز رسمی خسروی، هشت هزار و ۹۲۲ مسافر و زائر ایرانی و خارجی وارد کشورمان شدند و ۶ هزار و ۵۷۸ تن نیز از طریق این مرز از کشور خارج شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: همچنین در سه ماهه سپری شده امسال ۴۲ هزار و ۳۵۸ مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی از مرز پرویزخان تردد کردند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۵۷ تن وارد کشورمان شدند و ۱۹ هزار و ۷۰۱ مسافر نیز از طریق این مرز به عراق عزیمت کرده اند.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: هم اکنون به طور میانگین روزانه ۴۰۰ مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به عراق تردد می کنند، ضمن اینکه از طریق مرز پرویزخان نیز روزانه بیش از ۵۰۰ مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی به کشورمان وارد و یا عازم اقلیم کردستان عراق می شوند.
شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
۳۰۱۲/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز

به گزارش همشهری آنلاین همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به‌ ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲
صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 849145 برچسب‌ها نوروز هواپیما

دیگر خبرها

  • کار سختی در جام کافا داریم/ملی پوشان تاکتیک پذیر هستند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز