Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@04:38:58 GMT

معرفي رشته ورزشي بي ام ايکس

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۳۹۲۶

معرفي رشته ورزشي بي ام ايکس

خبرگزاري آريا -
رشته ورزشي بي ام ايکس
دوچرخه‌سواري بي‌ام‌اکس (به انگليسي: BMX racing) از رشته‌هاي ورزش دوچرخه‌سواري است. اين ورزش با استفاده از دوچرخه در يک مسير بسته با مسافت 350 متر برگزار مي‌شود.
اين مسابقه که معمولاً با هشت دوچرخه‌سوار برگزار مي‌شود در يک سطح شيب‌دار با ارتفاع 4٫6 متر تا 5 متر که مسيري ناهموار دارد انجام مي‌شود، در هر دور 4 دوچرخه‌سوار برتر به مرحله بالاتر صعود مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسابقات بي‌ام‌اکس در دو بخش سوپر کراس و آزاد برگزار مي‌شود، در بخش مسابقات آزاد حرکات نمايشي نيز در نمره‌دهي داوران تأثير دارد.
اين ورزش در اواخر دهه 1960 و در دهه 1970 ميلادي در کشور آمريکا شکل گرفته و در 1980 به صورت مدرن درآمده است، اين ورزش هم‌اکنون در مسابقات المپيک برگزار مي‌شود.
رشته جذاب و پر‎هيجان بي ام ايکس
اين رشته جذاب و پر‎هيجان داراي پيستهاي مخصوص به طول 400-350 متر مي‎باشد. رکابزنان به طور همزمان از يک سطح شيبدار شروع به رکابزني نموده و در طول پيست که شامل سطوح نا‎هموار، گوشه‎هاي انحنا دار و بخش‎هاي صاف مي‎باشد به رقابت مي‎پردازند.
بي ام ايکس با الهام از بازي کودکان کاليفرنياي جنوبي در اوايل دهه هفتاد ميلادي، که به تقليد از موتورسوارها با دوچرخه‌هايشان در کوچه و خيابان مسابقه مي‌گذاشتند، به وجود آمده است. تا اواسط دهه 70 همين بازي بچگانه تبديل به يک رشته محبوب شد و حسابي براي خودش سر و صدا درست کرد.
دوچرخه هاي بي ام ايکس ارتفاع پاييني دارند و به نسبت دوچرخه هاي معمول که اکثر ماها سوار ميشيم کوچکتر هستند.
رشته بي ام ايکس به عنوان يکي از هيجان انگيز ترين رشته هاي مسابقات المپيک شناخته شده است. بي ام ايکس روي جاده هاي خاکي با وجود موانع و شيب هاي تند انجام ميشود. اين رشته يک ورزش رقابتي محسوب ميشود و به همين خاطر نيازي به حضور داور ندارد. هر کسي که زودتر به خط پايان رسيد برنده است. به همين خاطر ممکن است صحنه هاي زيادي از تصادف سوارکارها و افتادنشان ببينيد.
دوچرخه بي ام ايکس
طول يک مسابقه بي ام ايکس حرفه اي ممکن است کلا بيشتر از 36 ثانيه طول نکشد، اما همه مسير 335 متري پر از صحنه هاي هيجان انگيز و نفس گيراست. اصلا يکي از دلايلي که اين رشته در مسابقات المپيک جا پيدا کرده اين است که درجه “شگفت انگيز” بودن خودش را بالا برده است. شروع از يک تپه به ارتفاع يک ساختمان 3 طبقه، شايد ريسک مجروح شدن را بالاتر برده باشد، اما قطعا مخاطب ها و علاقه مندان بيشتري را به سمت اين رشته جذب کرده است.
بي ام ايکس از رشته هاي خوبي است که در هر سني ميشود شروع اش کرد. کافي است حوصله سعي و خطا کردن را داشته باشيد و بخواهيد براي تمرين هايتان وقت بگذاريد.
يکي از خوبي هاي ديگر بي ام ايکس اين است که راه خودش را به خوبي در محيط هاي شهري باز کرده است. اين روزها جوان هاي بي ام ايکس سوار زياد ديده ميشوند و اين يعني يک نشانه خوب براي بالا رفتن علاقه مردم به ورزش و هيجان است. به همين خاطر زمين هاي بازي و تمرين بي ام ايکس در سرتاسر کشور بيشتر شده است و حضور بي ام ايکس کارها در کنار رشته هايي مثل اسکيت و اسکيت برد در پارک هاي مشهور شهرهاي بزرگ ايران بيشتر از قبل ديده ميشود.
گردآوري: بخش ورزشي بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود

اسدالله ربانی‌مهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دوره مربیگری در همدان اظهار کرد: نخستین دوره آموزشی سطح یک مربیگری اسکواش ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: با تلاش‌هایی که انجام شد برای افرادی که از دیگر استان‌ها در این دوره شرکت می‌کنند اسکان رایگان در نظر گرفته‌ایم.

رئیس هیئت اسکواش استان همدان با اشاره به لزوم ارتقا مربیان گفت: در سال ۱۴۰۳ نگاه ویژه‌ای به برگزاری متعدد دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری داریم.

ربانی‌مهر خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا تعداد و سطح مربیان اسکواش استان همدان را افزایش دهیم و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز اسکواش استان همدان از رخوت و خاموشی خارج شده است، بیان کرد: روزگاری تعداد اسکواش‌بازان همدان اندازه انگشتان دست هم نبود و این رشته ورزشی ناشناخته بود اما امروز شرایط به گونه‌ای شده که ما فضا برای تمرین و جذب اسکواش‌بازان کم داریم.

رئیس هیئت اسکواش استان همدان عنوان کرد: امیدواریم با تکمیل پروژه ۳ کورت بین‌المللی اسکواش همدان بتوانیم پاسخگوی استقبال خوب خانواده‌های همدانی از این رشته ورزشی باشیم.

ربانی‌مهر با اشاره به جایگاه خوب اسکواش همدان گفت: کسب رتبه پنجم در بین تمام استان‌های کشور در ارزیابی فدراسیون اسکواش نشان می‌دهد توانستیم به خوبی در راه توسعه و رشد اسکواش استان همدان قدم برداریم.

وی افزود: در بخش همگانی نیز ساخت کورت اسکواش در پارک مردم همدان باعث شد تا این رشته ورزشی در نگاه عموم مردم قرار بگیرد و به آشنایی بیشتر همدانی‌ها با اسکواش کمک کرد.

کد خبر 6089962

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان