Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@08:52:10 GMT

برگزاری ۲۰ کلاس تفسیر قرآن در گرمی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۴۰۰۳

برگزاری ۲۰ کلاس تفسیر قرآن در گرمی

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام حمید بهاری، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی، روز گذشته 14تیرماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران موسسات و بانوان فعال قرآنی این شهرستان، به جایگاه ارزشمند خادمان، مربیان و معلمان قرآن اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به تهدیدات و تلاش‌های دشمنان در خصوص جدایی جوانان از دین و قرآن و مسجد، مسئولیت شما مربیان و معلمان در آموزش قرآن کریم سنگین‌تر و حساس‌تر خواهد بود و باید حتما فرزندان معصوم و نقش آفرین را به سمت فهم قرآنی، معرفت قرآنی وعمل قرآنی سوق دهید تا درقله ای که مد نظر مقام عظمای ولایت است، قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرآن، روح و جسم انسان را با مفهوم واقعی زندگی و تمام هستی آشنا می‌کند با تدبر و تفکر در آیات قرآن ما بسیاری از مسائل را درست درک می‌کنیم. قرآن به زبان تمام انسان‌ها مسائل اعتقادی، اجتماعی و سیاسی و تاریخی و عبرت ‌آمیز را شرح می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید بانک فعالیت های قرآنی در شهرستان شکل گیرد، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های خوبی در راستای موضوعات قرآنی، حفظ و تفسیر قرآنی و سبک زندگی اسلامی در گرمی انجام شده است، اما به دلیل عدم وجود بانک اطلاعاتی به صورت ناشناخته باقی مانده است، لذا باید در این راستا اقدام مطلوبی انجام شود.

رئیس تبلیغات اسلامی گرمی، تصریح کرد: اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم یکی از برنامه های مهم و دارای اولویت است که در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی با جدیت در حال اجراست.

وی با بیان اینکه قرآنی شدن را ابتدا باید از خود آغاز کرد عنوان کرد: برگزاری جلسات خانگی قرآن می‌تواند در آغاز و بهبود برنامه‌های قرآن در سطح جامعه موثر واقع شود.

حجت‌الاسلام بهاری در انتهای سخنان خود تاکید کرد: اگر بخواهیم به فرزندان، جوانان، نوجوانان و نسل آینده از آسیبهای اجتماعی مصونیت بدهیم، راهی جز آشناکردن آنها با فرهنگ و سبک زندگی قرآنی وجود نخواهد داشت.

در ادامه این جلسه هریک از حاضران، دغدغه‌ها و فعالیت‌های خود را در ارتباط با برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی در شهرستان مطرح و خواستار حمایت بیشتر دارالقرآن استان و مرکز، جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اردبیل قرآن تفسیر گرمی خواهران مربیان زندگی اعتقاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد