Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:46:00 GMT

امامزادگان موجب برکت برای کشور هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۴۰۵۳

امامزادگان موجب برکت برای کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس اسکندری شامگاه جمعه در آیین اختتامیه مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، گفت: مسابقات قرآن اوقاف در دو مرحله مقدماتی و نهایی به نحو عالی برگزار شد که بیش از ۲ هزار نفر از اساتید، مدرسان، چهره‌ها و شخصیت‌های قرآنی در رشته‌های مختلف قرائت، ترتیل، حفظ، دعاخوانی، اذان، همسرایی و همخوانی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بیان اینکه قاریان و حافظان قرآن کریم چهره‌های نورانی هستند که با علاقه به محضر قرآن ادای وظیفه کردند، گفت: در این دوره از مسابقات از داوران بین المللی استفاده شده است و ۲۲ هزار نفر در دوره مقدماتی این مسابقه شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۶۰۰ نفر به مرحله نهایی این مسابقات در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) راه پیدا کرده‌اند و ۶۰ نفر به عنوان نفرات برتر در مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه کشور حضور می‌یابند.

مدیر کل اوقاف قم امامزادگان را موجب برکت و خیر و معنویت برای کشور دانست و افزود: به دلیل اینکه امامزادگان در زمان حیات مادی خود در سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها بودند و دشمنان نیز وجود آنان را نمی‌توانستند تحمل کنند و تلاش کردند تا آنان را از شهر و دیار خود دور سازند موجب شدند تا به سرزمین محب اهل بیت (ع) پناه آورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری این مسابقات قرآن تصریح کرد: قم در مردادماه میزبان مرحله نخست قرآن است و مرحله دوم این دوره از مسابقات نیز مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه در این دوره از مسابقات شرکت کنندگانی در زمینه مفاهیم و تفسیر قرآن و نهج البلاغه به رقابت پرداختند، گفت: ورود قرآن به متن جامعه امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت آراسته کردن زندگی و حیات خود به کتاب آسمانی قرآن افزود: آراسته کردن زندگی به قرآن از انتظارات قرآن و اهل بیت (ع) و همچنین از مطالبات رهبر معظم انقلاب است بنابرین باید تلاش کنیم که محاورات و رفتارمان قرآنی باشد.

معرفی برگزیدگان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن استان قم

در پایان این مراسم از برگزیدگان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم قم تجلیل شد و راه‌یافتگان به مسابقات کشوری مشخص شدند، مسابقاتی که مهرماه امسال و به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

بر این اساس در رشته حفظ کل این دوره از مسابقات در بخش بانوان، سعیده احمدی، مهدیه شکوری و فاطمه عابدینی به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند و محدثه دانشمند و نرجس خاتون جعفری هم رتبه های بعدی را به دست آوردند.

در رشته حفظ ۲۰ جزء نیز زینب میرزایی با امتیاز ۸۸/۲۷، فائزه جعفری با امتیاز ۸۶ و نرگس کدخدایی با امتیاز ۸۵ موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند و راضیه شجاعی و زهره آقایی چهارم و پنجم شدند.

در حفظ ده جزء، فاطمه پیروی، حوریه رفیعی و صدیقه شاکری، زینب باقری نژاد و لفاطمه خزایی رتبه های اول تا پنجم را به دست آوردند. در رشته تحقیق نجمه رضانژاد و طیبه صبوری رتبه های اول و دوم و در ترتیل نیز خدیجه دیاری بیدگلی، شیما امیری، نرگس عینی پور، دانشور و صدیقه باباخانلو رتبه های برتر را کسب کردند.

در بخش آقایان و در رشته قرائت، میثم حمیدی نیک، مهدی فروغی، هادی فانی، محمدحسین فراهانی ومحمداسماعیل خورشیدی رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند. در رشته ترتیل مهدی علم‌خواه، سیدصادق کاظمی، محمدعلی کسمایی، سیدمهدی چاوشی و زینالی به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به دست آوردند.

در رشته حفظ کل، محمدرضا احدی، احمد معتمدی، حسین اسلامی، محمد اسماعیلی و محمدحسین عربیان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند. در رشته حفظ ۲۰ جزء، حمیدرضا صافی، سیدعلی حسینی، سیدحامد مهدی زاده، محسن عبدی و حسین زهدی رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.

در رشته حفظ ده جزء، حمید فرامرزی، علی روحانی‌نژاد، میلاد رستگار، مجید صالحی و مهدی نصر رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند. در رشته دعاخوانی، شهاب امانت‌چی، یوسف صادقی پور و رضا محمدی طبا به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در رشته اذان، حسین یزدان پناه، محمدحسین ابراهیمی، سیدرضا سجادی و کریم بیانی به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 4658592

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رقابت ها با حضور پرشور دانش آموزان البرزی برگزار شد و نفرات برتر به مرحله کشوری صعود می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور شناگر سندروم‌داون مهابادی در مسابقات کشوری
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور
  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل