Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@00:09:08 GMT

فرمانده ارشد عراق متهم به جاسوسی برای سیا

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۴۰۷۷

فرمانده ارشد عراق متهم به جاسوسی برای سیا

وزیر دفاع عراق در پی پخش فایلی صوتی که حاوی تماس تلفنی بین فرمانده عملیات الانبار و یکی از مزدوران سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) بود، دستور تشکیل کمیته‌ای تحقیقاتی را صادر کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از سایت شبکه روسیا الیوم، پس از پخش فایلی صوتی از سوی شبکه اطلاع‌رسانی مقاومت که حاوی تماس تلفنی بین محمود الفلاحی، فرمانده عملیات الانبار و یکی از مزدوران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود، وزیر دفاع عراق دستور تشکیل کمیته‌ای تحقیقاتی در این زمینه را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع عراق روز جمعه اعلام کرد، نجاح الشمری، وزیر دفاع پس از پخش فایلی صوتی منسوب به فرمانده عملیات الانبار مبنای آن جاسوسی برای سیا بود، این دستور را صادر کرد.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است، دستور تشکیل کمیته تحقیقاتی برای روشن شدن واقعیت و بررسی اطلاعات منتشر شده در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به حشد شعبی در جهت خدمت به منافع ملی و شفاف سازی و روشن ساختن واقعیت جهت حفظ امنیت کشور صادر شده است.

روز جمعه در رسانه‌های وابسته به حشد شعبی فایلی صوتی منتشر شد که ادعا می‌کند تماس تلفنی بین سرلشگر محمود خلف الفلاحی و فردی دیگر که گفته شده مزدور سیا و عراقی الاصل بوده، انجام گرفته است.

در این فایل صوتی، عنصر سیا از فرمانده عملیات الانبار می‌خواهد جزئیاتی از مواضع ارتش عراق، نیروهای عراقی و حشد شعبی را در اختیار او بگذارد.

طبق فایل صوتی پخش شده، این عنصر سیا مشخصاً اسم مواضع گردان‌های حزب الله عراق در شهر مرزی القائم و مواضع این گروه در منطقه عملیات آن را می‌آورد.

این مزدور از الفلاحی تشکر کرده و می‌گوید، تمام جزئیات درست بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: عراق اتهام جاسوسی سیا سامانه نیما حج جشن تیرگان فدریکا موگرینی تنگه جبل الطارق اینستکس ملک سلمان کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۶ متهم فراری در خرمشهر

 سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی مناطق آلوده در سطح شهرستان خرمشهر، توسط ماموران انتظامی به مرحله اجرا درآمد.

به گفته او با اجرای این طرح ماموران پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی، ۱۶ نفر متهم متواری و تحت تعقیب را در شهرستان خرمشهر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند، تاکید کرد: به جهت حفظ آسایش و آرامش شهروندان، طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در نوبت‌های متعدد و با تمام توان اجرا خواهد شد.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • شناسایی ۱۶ متهم فراری در خرمشهر