Web Analytics Made Easy - Statcounter

هلال احمر تونس از واژگونی قایقی که از لیبی عازم اروپا بوده در نزدیکی سواحل تونس خبر داده و بیم آن می‌رود که ده‌ها مهاجر آفریقاییِ سرنشین این قایق غرق شده باشند. مهاجران غیر قانونی

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) در بیانیه‌ای اعلام کرده که احتمال غرق شدن بیش از ۸۰ مهاجر آفریقایی در این حادثه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک ماهیگیر تونسی موفق به نجات چهار نفر از این مهاجران شده بوده که البته یکی از آن‌ها کمی بعد در بیمارستان جان باخت.

آب های مدیترانه

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور مدیترانه با بیان این که وضع موجود نمی‌تواند بیش از این ادامه یابد، اظهار کرده که هیچ‌کس جان خود و خانواده‌اش را با چنین سفرهای خطرناک دریایی به خطر نمی‌اندازد، مگر این که واقعا هیچ راه دیگری نداشته باشد. از همین رو ما باید جایگزین‌های منطقی‌تری را برای آن‌ها فراهم کنیم تا دیگر دست به سفر با این قایق‌های بی‌امنیت نزنند.

بازماندهای این حادثه اعلام داشته‌اند که این قایق روز پنج شنبه در نزدیکی ساحل شهر "جرجیس" غرق شده است.

یک منبع دولتی نیز اعلام کرده که گروهی از مهاجران آفریقایی که در حدود ۱۵ کیلومتری ساحل "جرجیس" نجات داده شده‌اند به گارد ساحلی اطلاع داده بودند که آن‌ها از شهر "زُواره" در لیبی حرکت کرده و ده‌ها نفرشان نیز غرق شده‌اند.

سازمان ملل متحد

ماه مه گذشته نیز دست‌کم ۶۵ مهاجر که از لیبی عازم اروپا بوده‌اند در پی واژگونی قایقشان در تونس، غرق شدند.

ساحل غربی لیبی، نقطه عزیمت اصلی برای مهاجران آفریقایی است که امید رسیدن به اروپا را دارند، اما به دلیل تلاش‌های ایتالیا برای از بین بردن شبکه‌های قاچاق و حمایت از گارد ساحلی لیبی شمار این مهاجران کاهش یافته است.

لیبیایی‌ها که توسط گارد ساحلی لیبی دستگیر می‌شوند، به طور معمول به لیبی بازگردانده و در آنجا بازداشت می‌شوند. سازمان ملل متحد از دولت لیبی تقاضا کرده است تا بازداشت شدگان را آزاد کنند، چرا که برخی از این بازداشتی‌ها برای سال‌هاست که در حبس به سر می‌برند. 

بنا بر گزارش رویترز، در ماه مه ۱۰۸ مهاجر و پناهنده به بازداشتگاه "تاجورا" در نزدیکی "طرابلس" فرستاده شدند که در روز سه‌شنبه مورد حملات هوایی قرار گرفته و حداقل ۵۳ نفر در آن کشته شدند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا گفت: سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا و افتتاح یک یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در این کشور که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، تاکید کرد: متاسفانه طی سال‌های قبل درگیر یکسری مسائل سیاسی با برخی کشورهای غربی بودیم اما از بسیاری از همسایگان و کشورهایی که مقداری آنطرف‌تر از همسایگان ما هستند غافل شدیم؛ اینکه رئیس جمهور رئیسی بعد از ۱۶ سال به سریلانکا سفر کرد را به فال نیک می‌گیرم.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و تاکید رئیس جمهور بر در  اولویت قرار داشتم ارتباط با کشورهای همسایه گفت: سیاست اعلامی از سوی رئیس جمهور مبنی بر اینکه با همسایگان‌مان خویشاوند هستیم سیاستی کلیدی و خوب است و سفرهای اخیر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا در این راستا تعریف می‌شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا اظهار کرد: جمهوری اسلامی در حال انجام کارهای بزرگی در حوزه‌های برق، نیروگاه و سد سازی در سریلانکا است و هم آنچه که هم مقامات سریلانکا و هم ما در ایران انتظار داریم این است دو کشور رابطه‌ای پایدار و مستحکم داشته باشد. سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

درخشان با بیان اینکه «امیدوارم سفر رئیس جمهور به سریلانکا فواید بسیاری برای دو کشور داشته باشد»، عنوان کرد: اشتراکات فرهنگی میان مردم دو کشور می‌تواند به عنوان یک عامل استحکام بخش به روابط دو کشور باشد؛ همچنین توانایی ما در حوزه‌های مختلف فنی، عمرانی و دانشگاهی عامل دیگری برای نزدیکی ملت‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد