Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، پس از وقوع سیل در فروردین ماه امسال که چندین استان کشور را درگیر کرد، بخشی از صنایع، کارگاه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی نیز با مشکل مواجه شدند و مشاغل تعدادی از نیروی کار تحت تأثیر سیل قرار گرفت.

در همان زمان برآوردها نشان می‌داد حدود ۱۰ هزار نیروی کار در استان‌های مختلف تحت تأثیر سیل، امکان اشتغال مجدد نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه بر اساس قانون بیمه بیکاری، در شرایط عادی فقط بیکارانی که حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت بیمه داشته باشند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند، اما در استان‌های درگیر سیل، حتی آن دسته از کارگرانی که سابقه بیمه پردازی آنها کمتر از ۶ ماه بود نیز مشمول دریافت حمایت مقرری بیمه بیکاری شدند.

در همین زمینه کریم یاوری مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران مناطق سیل زده اظهار داشت: تا پایان خرداد ماه امسال حدود ۴۸۰۰ نفر از کارگران مناطق سیل زده که کارگاه‌های آنها در اثر حادثه سیل دچار مشکل شده‌اند از حمایت مقرری بیمه بیکاری بهره مند شده‌اند و مقرری بیمه بیکاری به حساب آنها نیز واریز شده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: حسب دستور و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام همکاران ستادی وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی در مناطق سیل زده تا پایان حل مشکلات کارگران که در اثر حادثه ناشی از سیل با مشکل مواجه شده‌اند از آنها حمایت خواهند کرد.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری ادامه داد: هم اکنون ۲۶۰ هزار نفر از کارگران در سراسر کشور که بدون میل و اراده از کار بیکار شده‌اند، تحت پوشش دریافت ماهانه مقرری بیمه بیکاری قرار دارند.

وی همچنین گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: خسارات سیلاب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری اشتغال مناطق سیل زده کشور سیلاب سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ویدئویی از یک کارگر باربری این ورز‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌شود. این کارگر در حال حمل یک یخچال سنگین وزن دیده می‌شود و طبیعتا برای این کار مزدی بالاتر از کارگری دریافت نمی‌کند. 

برخی کاربران با اشتراک این عکس از صولت مرتضوی، وزیر کار خواستند این ویدئو را ببینید تا سختی‌های شغل کارگران را بیشتر درک کنند.

منبع: برترین‌ها

tags # حقوق کارگران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • راهکارهای رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت